Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vootilaane - 08.07.2012, 08:35:20

Otsikko: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 08.07.2012, 08:35:20
ongelma että ei lähde alakierroksilta hyppäämään kun kaasun runttaa pohjaan? ahtaa mitttarin mukaan 0.7. onko ollut aikaisemmin vastaavaa kellään? voiko olla syöttöpumpun ajoitus että ei saa soppaa? niin ja ei kovin paljo yli 120 jaksa KULKEA VAIKKA POLKIS KAASUN LATTISTA LÄPI.
Otsikko: Vs: ei lärhe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: HenkkaR1 - 08.07.2012, 09:32:46
Ooksä tarkistanu ap-letkujen kuntoa? Toinen mikä kannattaa tehdä on putsata map-anturille lähtevän letkun nippa imusarjasta (vänkärin puoleisessa päässä imusarjaa) sekä itse se letku. Ilmanmassamittarin toimivuuden voit kokeilla irroittamalla massamittarin pistokkeen (ilmanputsarilta lähtevässä putkessa). Jos tehot tippuu on vika jossain muualla, ei vaikutusta/teho nousee niin imm on rikki. Lisää vinkkejä löytyy käyttämällä hakutoimintoa, pitäs löytyä paljonki juttua.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: Nercs - 08.07.2012, 13:27:28
Perushommaa onko se polttoainesuodatin vaihdettu ja koska eli vaihdetaan varmuuden vuoksi nyt .Ilmapustasti  puhdas ja ne ahtoletkut kunnossa  ettei menee ruttuun kun kiihdyttelet ja sitä rataa sekkaa se konehuone  että kaikki ok.Toiseksi siihen aloitusviestiin vois kirjoittaa vähän laveammin tuosta autosta ja mitä on tehty  eli huoltokaavioita ja ajokilometrejä kanssa näkyviin .Kun kaikki kunnossa kysymyksessä tulee helposti noita vastauskia tällöin.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: B30A - 08.07.2012, 22:29:09
Käykö imuputken lämmitysvastuksen kärähtäessä ja sen polttaessa sulakkeen #12 niin että ahdot on nolla? Saman sulakkeen takanahan on hukkiksen ohjaus.
Sopis vaan noi oireet juuri siihen että ei vaan kulje vaikka muuten pelittää, meillä ei oo mittaria niin ei tiedä mitä ahtopaineille kävi silloin kun sulake meni.

Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 09.07.2012, 18:34:23
alipaine letkut uusittu,nippa putsattu vänkärin puolelta tai kokeilin että ilmaa tulee..sulakkeet ehjät. ja diisel suodattimen vaihdosta ei tietoa,vaihdan tällä viikolla ku töistä kerkee. ja ilmamassamittariko on se laatikko putsarin päällä vai jossai letkussa 2napainen liitin? 2-napainen liitin jossain siellä nii tehot ainaki tippu vielä entisestään ja se laatikko putsarin päällä nii sytytti vika valon ja ei perkl sammu :D minusta tuntuu ku auto ois vika tilassa koko ajan.pakko kai se on viiä vikakoodien lukuun mutta ku on perkele kallista touhua.. autolla ajettu.420th ja epäilen että huolto historia itse tehty vaikka itse toimenpiteitä tuskin on tehty. niin ja toimiiko volvossa muutkin vika koodin lukijat? kokeiltiin kaverin jotain 150€ vehjettä nii ei tullu edes virtaa laitteelle.? avain virta asennossa antaa 10volt yhteen vika lukijan napaan.. ja akkussa on virtaa optima pellin alla.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: HenkkaR1 - 09.07.2012, 18:56:55
Imm on se ensimmäinen pistoke putsarilta moottorille päin siinä paksussa putkessa. Eihän se vikakoodien luku niin kovin kallista oo, 25 euroa meillä paikallisessa korjaamossa..kannattaa se käyttää. Minkänäköstä savua pukkaa putken päästä?
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: Taavi.H - 09.07.2012, 19:35:21
Onhan se ilmanputsari myös tarkastettu/vaihdettu?
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 09.07.2012, 19:56:35
viime vkl vaihdettiin ilmansuodatin..vaan se ihmetyttää ku kaverin v70 ei ole sitä laatikkoa putsarin päällä,sillä on toisenlainen anturi putkessa kiinni. tällä viikolla saan evryt kannattaako laittaa kiinni enneku on viat selvitetty.. ainii ja auto ei juurikaan savuta yhtään.eikö niitten kumminki pitäs vakionaki pölläyttää..
Otsikko: Re: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: jaippi - 09.07.2012, 21:19:24
V70 on sit jo tuoreemmalla systeemillä, jossa kuumalankaimmu.
Älä laita evryä ennen ku vika korjattu.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: HenkkaR1 - 09.07.2012, 21:30:17
Hetkinen, määpä oonki kokoajan puhunu kuumalankamallista. Tuossa vanhemmassaha on se läppämallinen, siitä mää en tiiäkkää..
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 10.07.2012, 06:06:07
no meillä iisalmessa vikakoodin luku ja nollaus 45€, ei kehtais joka päivä tehä :D pitää kokeilla kaverin autosta osia joku päivä jospa vika selviäis.. ja savua pukkaa vaan pikkuse vapaalla kaasu pohjassa ja mustaa savua se on..
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: HenkkaR1 - 10.07.2012, 07:44:15
Ei sitä savua vapaalla nii paljo pidäkkään tulla, ihan pieni musta pölläys.. kannattaa se silti käyttää siinä vikakoodin luvussa, eipähä tarvi arvailla onko joku rikki.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: Taavi.H - 10.07.2012, 15:04:00
-97 ja -98 mallin V70 tdi:t on läppämallisella ilmaMÄÄRÄmittarilla, uudemmat sitten kuumalankamallisella ilmaMASSAmittarila.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 10.07.2012, 17:18:28
juurikin näin,sitä minä ihmettelin ku kaverin pellin alla oli eri maailma -99. minun volle lähtee vähän virkoamaan vasta sitten ku rupeaa ahtamaan 2200rpm kohilla mutta ala kierroksilta ei hyppää ollenkaan liikenteeseen..
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: Taavi.H - 10.07.2012, 18:56:14
Näiden koneiden pitäisi alkaa ahtamaan jo alle 2000 kierroksilla.

Olikos EGR jo tarkastettu/tukittu. Jos päästää pahasti liikaa läpi, voi olla seurauksena jotain kuvailemasi kaltaista?
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 10.07.2012, 19:03:20
pystynkö tukkimaan egr:n? minun mielestä siinä joku anturi haistelee sitä.. ?
Otsikko: Re: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: jaippi - 10.07.2012, 19:29:00
Läppämallisella immulla varustetussa ei pitäisi vikavalon syttyä vaikka EGR:n tukkisikin.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: Taavi.H - 10.07.2012, 20:25:55
Ei syty vikavalot msa 15.7 ohjauksella olevissa egr:n tulppauksesta Eli juurikin nämä läppämallisella imm:llä olevat
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 11.07.2012, 15:46:15
tukimme samalla näemmä sen sitten... 8)
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 14.07.2012, 22:27:31
tänään kokeiltiin josko vika koodit oltaisiin luettu vaan paskat! kokeiltiin monia ohjelmia ja mikään ei näyttänyt autosta vika koodeja..?? eikä näyttänyt muutakuin latauksen!!eli ei pääse autosta lukemaan vikakoodeja! kokeiltiin just pinni muunnin laitteella olevaa juttua vaan ei..mikä neuvoksi? ohjelma..kaapeli? onko kaikissa volvoissa samoissa paikoissa obd pistokkeen pinnit? nimittäin kaverin v70 on eri paikoissa pinnejä!!?? ei kukaan sattus olemaan lähellä iisalmea jos nämä hommat taitaa niin saattasin pari kymppiä maksaa :D vai mikä paketti minun kannattaa ostaa ja mistä että saan koodit nollattua ja luettua?
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 15.07.2012, 08:45:49
Jos tuo on aito -99 niin egr:ää ei kannata tukkia. Syttyy vikavalo. Eli -99 tuli msa 15.8 ohjaus. edellisessä on msa 15.7.
Otsikko: Vs: ei lähe nii ei lähe! 2.5tdi vm-97
Kirjoitti: vootilaane - 19.07.2012, 17:19:54
ei ole -99. polttoaine suodatin vaihdettu ei vaikutusta. pitääkö tuohon msa järj.lukemiseen tosiaan olla oma laitteensa? modit päällä liikahtaa kokeiltu.. 8) pumpun ajoituskin luulisi olevan kohdillaan kun lähtee kerta laakista käyntiin.