Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vootilaane - 08.07.2012, 08:35:20
-
ongelma että ei lähde alakierroksilta hyppäämään kun kaasun runttaa pohjaan? ahtaa mitttarin mukaan 0.7. onko ollut aikaisemmin vastaavaa kellään? voiko olla syöttöpumpun ajoitus että ei saa soppaa? niin ja ei kovin paljo yli 120 jaksa KULKEA VAIKKA POLKIS KAASUN LATTISTA LÄPI.
-
Ooksä tarkistanu ap-letkujen kuntoa? Toinen mikä kannattaa tehdä on putsata map-anturille lähtevän letkun nippa imusarjasta (vänkärin puoleisessa päässä imusarjaa) sekä itse se letku. Ilmanmassamittarin toimivuuden voit kokeilla irroittamalla massamittarin pistokkeen (ilmanputsarilta lähtevässä putkessa). Jos tehot tippuu on vika jossain muualla, ei vaikutusta/teho nousee niin imm on rikki. Lisää vinkkejä löytyy käyttämällä hakutoimintoa, pitäs löytyä paljonki juttua.
-
Perushommaa onko se polttoainesuodatin vaihdettu ja koska eli vaihdetaan varmuuden vuoksi nyt .Ilmapustasti puhdas ja ne ahtoletkut kunnossa ettei menee ruttuun kun kiihdyttelet ja sitä rataa sekkaa se konehuone että kaikki ok.Toiseksi siihen aloitusviestiin vois kirjoittaa vähän laveammin tuosta autosta ja mitä on tehty eli huoltokaavioita ja ajokilometrejä kanssa näkyviin .Kun kaikki kunnossa kysymyksessä tulee helposti noita vastauskia tällöin.
-
Käykö imuputken lämmitysvastuksen kärähtäessä ja sen polttaessa sulakkeen #12 niin että ahdot on nolla? Saman sulakkeen takanahan on hukkiksen ohjaus.
Sopis vaan noi oireet juuri siihen että ei vaan kulje vaikka muuten pelittää, meillä ei oo mittaria niin ei tiedä mitä ahtopaineille kävi silloin kun sulake meni.
-
alipaine letkut uusittu,nippa putsattu vänkärin puolelta tai kokeilin että ilmaa tulee..sulakkeet ehjät. ja diisel suodattimen vaihdosta ei tietoa,vaihdan tällä viikolla ku töistä kerkee. ja ilmamassamittariko on se laatikko putsarin päällä vai jossai letkussa 2napainen liitin? 2-napainen liitin jossain siellä nii tehot ainaki tippu vielä entisestään ja se laatikko putsarin päällä nii sytytti vika valon ja ei perkl sammu :D minusta tuntuu ku auto ois vika tilassa koko ajan.pakko kai se on viiä vikakoodien lukuun mutta ku on perkele kallista touhua.. autolla ajettu.420th ja epäilen että huolto historia itse tehty vaikka itse toimenpiteitä tuskin on tehty. niin ja toimiiko volvossa muutkin vika koodin lukijat? kokeiltiin kaverin jotain 150€ vehjettä nii ei tullu edes virtaa laitteelle.? avain virta asennossa antaa 10volt yhteen vika lukijan napaan.. ja akkussa on virtaa optima pellin alla.
-
Imm on se ensimmäinen pistoke putsarilta moottorille päin siinä paksussa putkessa. Eihän se vikakoodien luku niin kovin kallista oo, 25 euroa meillä paikallisessa korjaamossa..kannattaa se käyttää. Minkänäköstä savua pukkaa putken päästä?
-
Onhan se ilmanputsari myös tarkastettu/vaihdettu?
-
viime vkl vaihdettiin ilmansuodatin..vaan se ihmetyttää ku kaverin v70 ei ole sitä laatikkoa putsarin päällä,sillä on toisenlainen anturi putkessa kiinni. tällä viikolla saan evryt kannattaako laittaa kiinni enneku on viat selvitetty.. ainii ja auto ei juurikaan savuta yhtään.eikö niitten kumminki pitäs vakionaki pölläyttää..
-
V70 on sit jo tuoreemmalla systeemillä, jossa kuumalankaimmu.
Älä laita evryä ennen ku vika korjattu.
-
Hetkinen, määpä oonki kokoajan puhunu kuumalankamallista. Tuossa vanhemmassaha on se läppämallinen, siitä mää en tiiäkkää..
-
no meillä iisalmessa vikakoodin luku ja nollaus 45€, ei kehtais joka päivä tehä :D pitää kokeilla kaverin autosta osia joku päivä jospa vika selviäis.. ja savua pukkaa vaan pikkuse vapaalla kaasu pohjassa ja mustaa savua se on..
-
Ei sitä savua vapaalla nii paljo pidäkkään tulla, ihan pieni musta pölläys.. kannattaa se silti käyttää siinä vikakoodin luvussa, eipähä tarvi arvailla onko joku rikki.
-
-97 ja -98 mallin V70 tdi:t on läppämallisella ilmaMÄÄRÄmittarilla, uudemmat sitten kuumalankamallisella ilmaMASSAmittarila.
-
juurikin näin,sitä minä ihmettelin ku kaverin pellin alla oli eri maailma -99. minun volle lähtee vähän virkoamaan vasta sitten ku rupeaa ahtamaan 2200rpm kohilla mutta ala kierroksilta ei hyppää ollenkaan liikenteeseen..
-
Näiden koneiden pitäisi alkaa ahtamaan jo alle 2000 kierroksilla.
Olikos EGR jo tarkastettu/tukittu. Jos päästää pahasti liikaa läpi, voi olla seurauksena jotain kuvailemasi kaltaista?
-
pystynkö tukkimaan egr:n? minun mielestä siinä joku anturi haistelee sitä.. ?
-
Läppämallisella immulla varustetussa ei pitäisi vikavalon syttyä vaikka EGR:n tukkisikin.
-
Ei syty vikavalot msa 15.7 ohjauksella olevissa egr:n tulppauksesta Eli juurikin nämä läppämallisella imm:llä olevat
-
tukimme samalla näemmä sen sitten... 8)
-
tänään kokeiltiin josko vika koodit oltaisiin luettu vaan paskat! kokeiltiin monia ohjelmia ja mikään ei näyttänyt autosta vika koodeja..?? eikä näyttänyt muutakuin latauksen!!eli ei pääse autosta lukemaan vikakoodeja! kokeiltiin just pinni muunnin laitteella olevaa juttua vaan ei..mikä neuvoksi? ohjelma..kaapeli? onko kaikissa volvoissa samoissa paikoissa obd pistokkeen pinnit? nimittäin kaverin v70 on eri paikoissa pinnejä!!?? ei kukaan sattus olemaan lähellä iisalmea jos nämä hommat taitaa niin saattasin pari kymppiä maksaa :D vai mikä paketti minun kannattaa ostaa ja mistä että saan koodit nollattua ja luettua?
-
Jos tuo on aito -99 niin egr:ää ei kannata tukkia. Syttyy vikavalo. Eli -99 tuli msa 15.8 ohjaus. edellisessä on msa 15.7.
-
ei ole -99. polttoaine suodatin vaihdettu ei vaikutusta. pitääkö tuohon msa järj.lukemiseen tosiaan olla oma laitteensa? modit päällä liikahtaa kokeiltu.. 8) pumpun ajoituskin luulisi olevan kohdillaan kun lähtee kerta laakista käyntiin.