Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: 745 TIC - 08.07.2012, 23:55:06

Otsikko: -88 b230ft bensapumpun päivitys -044 kopioon
Kirjoitti: 745 TIC - 08.07.2012, 23:55:06
Kyselen tässä pohjatietoa ennen asennusyritystä, kun käyttöautosta on kyse ja koneella satun istumaan, että onko auton alla olevassa vakiopumpussa  ja -044 pumpussa banjoliitokset samanlaiset vai joutuuko rakentelemaan adapterit väliin tai muokkamaan alkuperäistä polttoainelinjaa?
Otsikko: Vs: -88 b230ft bensapumpun päivitys -044 kopioon
Kirjoitti: sjs - 09.07.2012, 10:58:51
Ainakin omissa ollut samanlaiset, imupuolella ihan vaan letkuliitos klemmarilla ja painepuolella suora jenga (olisko M10x1 pumpussa ja M14x1,5 putkelle takaiskuventtiilistä). Itsellä biltemasta ostettu kopiopumppu, ja tuotto ainakin piisasi hyvin tohon omaan 400hv+ raaseriin. Ainoa ero saattaa olla sähköliittimissä, joissain bosch orginal pumpuissakin on M4/M5 jengaiset pultit liittimille ja sit rengasliittimet, ja vanhemmissa etenkin on "tappi" liittimet, eli pumpussa on about 15mm kokoiset 4mm paksut tapit joihin auton johtosarja kiinnittyy muoviklipsein:

(http://www.himni-racing.com/images/bosch_040_fuel_pump.jpg)

(http://www.concentric.net/~Rusty166/fuelpmp.jpg)
Otsikko: Vs: -88 b230ft bensapumpun päivitys -044 kopioon
Kirjoitti: 745 TIC - 10.09.2012, 12:15:30
Pumppu on pyörinyt auton alla jo jonkin aikaa. Voisin laittaa kuvia asennuksesta kun ehdin. Pumput eivät olleet saman kokoisia joten jouduin tekemään uuden kiinnityksen ja teettämään pumpun ja suodattimen väliin uuden letkun banjoilla. Nyt olisi sellainen kysymys, että riittääkö pumpulle tule virta alkuperäisillä johdoilla vai olisiko hyvä vetää paksumpi johto suoraan akulta sulakkeineen ja ohjauvirran releelle ottaisi virtalukosta tai vanhasta virtajohdosta?