Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Perkkio75 - 30.01.2011, 17:58:30
-
morjens everybody! voisiko joku kertoa mikä hajoaa automaatista ,kun tehot nostetaan tappiin esim .lastulla.minulle riittää tieto siitä mikä katkeaa tai yleensä mitkä kaikki osat postaa ,turbiini? akseli? jne. jos joku on uhrannut laatikkonsa tehojenalttarille ,voisiko valaista minulle mitä sieltä oikeen meni paskaksi? kiitos vaivannäöstänne jo etukäteen :)
-
ota yhteys Swede käyttäjään TPC foorumilla.
Hän voi vahvistaa sun tomaattia.
raakaaineet maksaa noin 2-3t€ + työt.
käyttäjä Don täällä osaa ehkä sanoa paremmin missä vaiheessa automaatit menee rikki.
mut kun tehot lähenee (oikeastaan ylittyy) 300 niin menee rikki.
Automaatille on olemassa omat lastut jossa 20nm vähemmän vääntöä manuaaliin verrattuna.
Jos haluat että se kestäisi niin osta siniseltä lisäjäähdytin joka on karavaanareille tarkoitettu.
ja huuhtele / vaihda öljyt.
automaatin hajoaaminen on myös paljon ajotyylistä kiinni.
Se kestää hetkellisesti paljon tehoa kunhan se jäähtyy välillä, mutta rankka ajoa on sille myrkkyä jos on paljon viritetty kone.
Sama automaatti on 140hv ja 240hv koneissa.
Parhaiten automaatti kestää kun se on tallin nurkassa keräämässä pölyä, ja sen tilalla autossa on manuaali laatikko :D
Olen myös lukenut niistä jotka ruotsinmaalla ottavat 330hv automaatilla, mutta en voi sanoa mikä niitten ajotyyli sitten on. Öljylämpömittari on suositeltavaa jos 300hv+ on koneessa, tällöin voi ajaa rauhallisesti kunnes lämpötila on taas laskenut,.
-
Ei se teho hajoita sitä automaattia vaan se vääntö :pomo:
-
Ei se teho hajoita sitä automaattia vaan se vääntö :pomo:
Ei vääntöä ilman tehoa 8)
-
Ei se teho hajoita sitä automaattia vaan se vääntö :pomo:
Ei vääntöä ilman tehoa 8)
Ei lämpöä ilman tehoja ja vääntöä... ja :3/4 jättää sen:
-
Ja ei ole sama laatikko 140hp ja 240hp. Ulkoisesti kyllä, mutta T5 on enemmän kitkoja ja eri perävälitys 8) Aikas rajut hinnat pelkillä osilla, kiinnostaisi tietää mitä kaikkea sinne tulee. ::)
-
Ei vääntöä ilman tehoa 8)
Tuokaan ei pidä paikkaansa kaikin osin ;) Joskin Bensoissa, dieselit näyttää närhenmunat väännössä paljon pienemmillä tehoilla.
Ja niinkuin Ribbe totesi teho ei hajoita, vaan vääntö ( ja monissa lastutuksissa/ohjelmistoissa ) juurikin tuota vääntöä ( ja myös tehoa ) rajoitetaan parilla pienemmällä vaihteella.
-
Tuokaan ei pidä paikkaansa kaikin osin ;) Joskin Bensoissa, dieselit näyttää närhenmunat väännössä paljon pienemmillä tehoilla.
Ja niinkuin Ribbe totesi teho ei hajoita, vaan vääntö ( ja monissa lastutuksissa/ohjelmistoissa ) juurikin tuota vääntöä ( ja myös tehoa ) rajoitetaan parilla pienemmällä vaihteella.
Tarkoitin vaan, että jos teho on 0W niin vääntökin on 0Nm... :hello:
-
Lukiko kukaan kysymystä? ;D Ei ainakaan kukaan ole vastannut siihen. :-[
-
Ensin meni sisemmät vetarit, niitä et saa tarvikkeesta ja sinisellä jotain 700e kappale. Sitten meni itse laatikko pääsi jonkun 10-20 metriä eteenpäin ja sitten vaan loppu veto, öljyjä tuli vaihdettua säännöllisesti, mutta ei siltikään auttanut. En jaksanut edes alkaa laatikkoa avamaan. Ruotsista sai n.700e vähän ajetun uuden automaatin. Ajelin tällä automaatilla muutaman tuhannen ja vaihdoin manuaaliksi ja sen jälkeen on uskaltanut ja kestänyt kenkiä. Arvioisin, että tehoa oli jotain 280-300hp välistä
-
Tarkoitin vaan, että jos teho on 0W niin vääntökin on 0Nm... :hello:
:2funny: kyllä mä sen ymmärsin,,,
-
Kiinnostaisi myös toi turbiini, että sopiiko esim. 960 turbiini. Koska on eri stall speedillä ja laatikko on ainakin luja, niin luulisi turbiininkin olevan. Kuulemma tdi:n turbiineja on käytetty, kuulemma kestää paremmin mutta on epämukava kuulopuheiden mukaan.
Noista voisi joku tietävä kertoa.
-
kiitos vastauksista,mut aihe meni hieman sivuraiteille ,kuten joku jo huomasikin,,kysymyshän oli siitä mikä siellä loodikossa ei kestä ? hajoaako se turbiini vai meneekö kitkat,rattaat ,akselit? siis mitä? kovin tuntuu olevan salatiedettä tämä tomaattihomma :) vetarit nyt saa rikki laatikosta kuin laatikosta jos haluaa,mutta mitä se vääntö konkreettisesti särkee sieltä laatikosta,tiedän kyl pajoja jotka lupaa vahvistaa ja antaa takuun työlle mut siihenpä se sitten jääki,kun eivät rupea kertomaan mitä ne sieltä vaffistelee :D bisnes on bisnes... :)
-
Hajoisko sieltä kitkalevyt liian luistamisen takia. Luistaminen lämmittää öljyjä paljon ja monestikaan ensimmäisten pikkuviritysten kohdalla ei vielä vaivauduta rakentamaan laatikkoöljyille lisäjäähdytystä vaikka se ois jo ihan caravaanari upgrade. Kuumana öljyt menee liruiksi joka taas ruokkii luistamista lisää + ei voitele kunnolla muita pakkoja. Ainakin yhden virityskäytössä olleen laatikon olen nähnyt levällään ja joku akselinpää sieltä oli lähtenyt kulumaan väljäksi ja viimein murtunu kokonaan kun voitelu ei ollut pelannut, O-renkaiden molemmilla puolilla pitäis olla eri paine mutta tämä kusi tiivisteen välistä.
-
LAKKI PÄÄSTÄ VÄÄNTÖ PUHUU. EI SITÄ LAATIKKOA SAA NORMAALI KÄYTÖLLÄ RIKOTTUA VAIKKA VOIMAA OLISIKIN. RIITTÄÄ ETTÄ KAIKKI PYÖRÄT JOTKA OVAT MAATA VASTEN MYÖS VETÄVÄT. MUUTETULLA VOIMAA.COM KARTALLA 330hp, ajettu 320 000km.