Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: vippe - 10.07.2012, 23:48:52

Otsikko: b230ft n.430tkm kampurassa ura?
Kirjoitti: vippe - 10.07.2012, 23:48:52
purin tuossa koneen ja huomasin että kampuran vp-puolipäässä on ura arviolta siinä stefan kohdalla koko akselin ympäri :o
epäilen ettei semmosta kuuluis olla vai... vp:n takapuoli kyllä oli öljynen, muttei varmuutta onko jäämiä jääny ko puolisenvuotta sitte laukes laatikon etustefa

tietty lisätieto ongelmasta auttaa, ja mahollinen korjaus: hitsata täytettä ja sorvata kuntoon vai metsästää uutta kampuraa??

tietty mielessä käväs myös että laittaa kakshuulinen stefa siihen... :-\
Otsikko: Vs: b230ft n.430tkm kampurassa ura?
Kirjoitti: hevonen - 11.07.2012, 07:40:58
En muista paljonko siinä takastefan paikassa on pelivaraa mutta vois mallailla stefaa eri syvyyteen...
Otsikko: Vs: b230ft n.430tkm kampurassa ura?
Kirjoitti: jpajula - 11.07.2012, 22:26:25
Itse kyselin tiivistekeskukselta noita tuplahuulistefoja ja sieltä kerrottiin, että sen toisen huulen tehtävänä on ainoastaan pitää pölyt pois sieltä öljypuolelta. Lisäksi mainitsivat, että kampiakselilla lämmöt nousee sen verran kierrosten myötä, jotta pitäs olla silikonitavaraa (tiedä sitten mitä noi tupla huulet on) ja ylipäätään hetken kosmeettinen korjaus olis kuulemma toi tuplahuuli. Tää noin omien stefasäätöjen (tosin jakopään puolella) kohdalla ilmi tullutta. Tietty jos on olemassa oikeat tuplahuulistefat tuohon tarkoitukseen, niin miksi ei. Sitä voi tosiaan sovitella eri kohtaan tai sitten laittaa semmoisen eri levyisen tiivisteen (jos semmonen mahtuu sinne), jossa se huuli osuu uran ulkopuolelle. Esim. itse hain siniseltä ekat tiivisteet ja ne oli millin kapeammat kuin tarvikeet. Lopulta (kaiken sähläämisen ja säätämisen jälkeen) sain nokan pitämään millin orkkista leveämmällä payenilla.