Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Aiheen aloitti: Kantti - 30.01.2011, 21:46:48
-
Laitelkaas vähän kuvia ja ideoita 9 satkujen omista tuunauksista ja parannuksista mitä ootte tehneet.
Ulko ja sistustajuttuja olis kiva nähä minkälaisia väellä on.
Tuuninki osia kun näihin on suht vähän saatavilla niin olis kiva saada vähän kötöstyksiä on porukka näihin laittanut.
http://s270.photobucket.com/albums/jj109/Kantti87/?start=all
oman ritsan kuvia voi tuolta kattella mitä on tullut tehtyä tuolle.
-
Täytyy ihan mainita tuosta hienosta ahtomittarin asennuksesta että ompa tutun näkönen ;D
http://i270.photobucket.com/albums/jj109/Kantti87/DSCN3860.jpg
http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/Volvo%20740/IMG_1448-1.jpg
http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/Volvo%20740/IMG_1446-1.jpg
-
Joo oli vähän tommonen väliaikais ratkaisu.
Tunnin väsäsin telinettä tuolle mutta tuli kuitenkin aivan paska niin nakkasin roskiin ja pistin nippusiteellä.
Enää tosin mittari ei ole tuossa vaan vasemmalla puolella vaan tungettu kojelaudan sinne koloon. Hyvin pysyy siellä.
-
Ahtopainemittari (http://ack3.kuvat.fi/kuvat/Volvo+940/DSCN0483.JPG). Näin minulla, voishan tota hieman vielä viilata...
-
Kantti on nähnykkin tuon mun 940 livenä, eikä siinä oikein hirveästi ole "tuuninkia".
Jotain pientä kuiteski omaksi iloksi, tai nykyään vaimon iloksi. Takalasilta löytyy sähkökäyttöinen verho jonka säädin on konsolin vieressä.
Kuvia löytyypi tuolta:
http://kuvablogi.com/blog/10550/3/
-
Vieläköhän noita käsinojia muuten myydään. Aavistuksen moitin sitä korkeutta mutta meinasithan että siihen tottuu kyllä.
Mitäs niillä olikaan hintaa.
-
Vieläköhän noita käsinojia muuten myydään. Aavistuksen moitin sitä korkeutta mutta meinasithan että siihen tottuu kyllä.
Mitäs niillä olikaan hintaa.
Heti löyty muutama:
http://salattu.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=kyyn%E4rnoja&x=0&y=0 (http://salattu.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=kyyn%E4rnoja&x=0&y=0)
Hintaa 40€, ja korkeuteen tottuu kyllä. Ainoastaan kässärin käyttö hankaloituu (varsinkin talvikäytössä ;) ), onhan tuo Volvo takavetoinen ;)
Lisää löytyy Googlettamalla "kyynärnoja"
-
Aika erikoisen näköinen ??? Omaan tulee vielä 7-sarjan kyynärnoja 4xmukitelineellä kunhan saan verhoilun valmiiksi. Korkeus on juuri sopiva siinä 8)
-
Noh onhan tuohon omaan jotain pientä pintaremonttia tullut tehtyä. Sisustaakin yrittänyt hiplailla omaa silmää enemmän miellyttävämmäksi. Ahtopainemittari rattiakselin päälle ja seosmittari tuohon a-pilariin, penkki uusiksi. Mitäs tuota selitteleen, pistämmä kuvia niin älyää helpommin ;D
(http://i130.photobucket.com/albums/p249/Siitonen/940%20SE%20TIC/HPIM1566.jpg) (http://i130.photobucket.com/albums/p249/Siitonen/940%20SE%20TIC/kuvat016.jpg)
(http://i130.photobucket.com/albums/p249/Siitonen/940%20SE%20TIC/IMG_3640.jpg) (http://i130.photobucket.com/albums/p249/Siitonen/940%20SE%20TIC/HPIM1523.jpg) (http://i130.photobucket.com/albums/p249/Siitonen/940%20SE%20TIC/HPIM1543.jpg)
-
Onko kukaan päällystänyt ton käsijarrukahvan alla olevan osan jollain kalvolla? Hieman tekis mieli, mutta taitaa olla turhan kulmikas tossa penkinlämmittimien kohdalla. Vai onko?
-
(http://i770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/SDC11832.jpg)
Tuommoisen kötöstelin kromimaskista ja nurkkiin jääneestä uudemman vulvan merkistä.
-
Onko kukaan päällystänyt ton käsijarrukahvan alla olevan osan jollain kalvolla? Hieman tekis mieli, mutta taitaa olla turhan kulmikas tossa penkinlämmittimien kohdalla. Vai onko?
Mulla oli se loppuvaiheissa siinä vanhassa 940 päällystettynä sillä jalopuutarralla :D kyllä sen tarran siihe ihan nätisti sai laitettua partaveitsen ja lastan kanssa. Se jalopuu nyt ei vaan ollut se esteettisesti miellyttävin vaihtoehto jälkeenpäin mietittynä :idiot2: noh virheistä opittu ja tuohon nykyiseen ei mitään sitä överituuninkia ole tulossa :D
-
(http://i770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/SDC11832.jpg)
Tuommoisen kötöstelin kromimaskista ja nurkkiin jääneestä uudemman vulvan merkistä.
Ja tuostahan valveutunut Volvo-silmä näkee, että merkki meni ensin väärinpäin.... ;D
-
(http://i770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/maski_zps2226b1fd.jpg)
Tuossa uusi kötöstys.
Ylempi kenoviiva on himpun vinossa.. Mutta meinasin sen maalata mustaksi, niinkuin uusissa Volvon kuorma-autoissakin on.
-
Morjens!
En tiedä, onko tämä oikea keskustelu kysyä aiheesta, tai onko asiasta ollut puhetta muissakin ketjuissa, mutta menköön.
Elikkäs, miten helposti onnistuu tuon ysinelikymppisen etu- ja takapuskurin "törmäyssuoja"-muovin irrotus? Laiska kun olen, en ole puskureiden sisustaa edes ihmetellyt, että josko tuo muovi onkin vain parilla ruuvilla kiinni ja lähtee suht. helposti irti, ja ajattelinkin täältä kysellä jos porukka on itse harrastanu samanmoista hipistelyä. Tarkotuksena olis maalata puskuri korin väriin, lukuunottamatta tuota puskurin puolessavälissä olevaa muovia. Näitä puskureita on ilmeisesti jo tehtaalta saanut korinvärisenä http://www.motorstown.com/images/volvo-940-td-01.jpg (http://www.motorstown.com/images/volvo-940-td-01.jpg) sekä kokonaan mustana, ja minun pitkäselkäiseen, taivaansiniseen perintövolvoon on eksynyt nuo mustat puskimet joiden ulkonäköä pitäisi ehostaa (autoon tulossa muitakin "tuunauksia", niistä lisää kun alaikäinen kirjoittaja saa kesän aikana kortin ja rahaa taskuun).
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
-
Omista ex volvoista kuvia missä on tuninkia harrastettu:
Keskikonsoli:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/940/WP_000151_zps14305ff2.jpg)
Add-on helmat+ tummatlasit+ Dipatut pilarit+ 960 look ovenkahvat:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/940/WP_000135_zpsf925bc98.jpg)
Maski:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/940/WP_000130_zps37661cd6.jpg)
Korinväriset puskurit:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/Volvo%20945%20B230ft/IMAG0071.jpg)
Valoluomet+ Tupakkimuovit:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/Jurva%202012/DSCN0295.jpg)
Laitetaan kuvia nykyisestäkin kulkineesta (vaikka onkin 745):
Original korisarja+ 940 keula+ vanteet+ madallus+ 960 look ovenkahvat:
(http://i1131.photobucket.com/albums/m559/tjhukka/745/WP_000207_zps633063e4.jpg)
-
(http://i770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/maski_zps2226b1fd.jpg)
Tuossa uusi kötöstys.
Ylempi kenoviiva on himpun vinossa.. Mutta meinasin sen maalata mustaksi, niinkuin uusissa Volvon kuorma-autoissakin on.
(http://i770.photobucket.com/albums/xx346/tomimikael/2013-07-12_21-11-53_4441_zps710e9209.jpg)
Vasta nyt muistin laittaa sen autoon.. ;D
-
Moi,
Täällä kun porukka on paljon 900-sarjalaisia laittanut, niin onko kokemuksia Motonetin kirkkaista ulommista takavaloista sedaniin? Onko istuvuus hyvä? Onko Hellan vai jonkun muun valmistajan?
-
Depot ne oli kun viimeksi ostin melko kauan sitten. Mutta istuvuus oli täysi 10 eikä keränneet kostetutta, että voisi sanoa että OEM laatua.
-
Täälläkö voi kysyä? Maanantaina tulossa 940 volvo alle, taisi olla airbagillinen ratti. Etsin sopivaa ratin keskiötä syvälle mokkaratille ja jokaisessa oli eriteltynä "ei airbag malliin"? Eroaako spoorit tai vilkun palautus jne. noissa sitten vai miksi erikseen mainittuna tuo?
-
Täälläkö voi kysyä? Maanantaina tulossa 940 volvo alle, taisi olla airbagillinen ratti. Etsin sopivaa ratin keskiötä syvälle mokkaratille ja jokaisessa oli eriteltynä "ei airbag malliin"? Eroaako spoorit tai vilkun palautus jne. noissa sitten vai miksi erikseen mainittuna tuo?
Epäilisin johtuvan siitä yleisestä käsityksestä että airbagillista rattia ei muka saisi vaihtaa. Todellisuudessahan jos mallia on saanut eu-alueella ilman airbagia se on muutoskatsastettavissa bägittömälle ratille.
Sopivuudesta en osaa sanoa mitään.
-
Esimerkiksi edelliseen käyttikseen, G-Astraan, sai ratin keskiön missä mainittiin sen sopivan myös bägilliseen. No eihän se nyt suoraa sopinut, mutta kaikki
vilkun palautukset jne toimi niinkuin piti? Siitä joutui bägin johdonjämän ja töötinnapin johtojen takia suurentamaan läpivientireikää.
No sovitaan niin että se keskiö sopii, niin mistä suunnasta lähden tunkemaan meisseliä väliin / avaamaan ruuveja, kun haluan irrottaa sen ratin? :D
-
Ratissa siis on airbag. Mistä suunnasta sen saa irtoamaan?
-
Ratin puolien takaa T30 avaimella saat bagin irtoomaan kun käännät rattia asentoon jossa avain mahtuu. Sitten rattisuoraan ja sisällä oleva kehän lukitusruuvi paikoilleen ennen ratin irroitusta.
http://www.volvoclub.org.uk/faq/Steering.html#SteeringWheelRemoval
-
Jees, eli sillain kuin monessa muussakin. Kiitos!
-
Jees, eli sillain kuin monessa muussakin. Kiitos!
Saattaa olla sitten oikeasti tiukassa ne ruuvit, että älä ihmettele. Itse joutui torx -avainta avittamaan napsauttamalla isot lukkopihdit kiinni jolla sai hieman lisää vääntövoimaa. Volvolla on jopa ohjeet kuinka aukeamattomat pultit saadaan porattua pois :D
-
Jaahas. :D Pitää kattoa, tänään ilmeni meinaan muuta rahanmenoa tuohon, heti seuraavana päivänä kun auton ostin. Vauhtipyörän pultit, asetelma, painelaakeri, kytkinlevy, joku tolla alueella pitää melkoista räksytystä. Kestäisi vaan lauantaihin asti, niin heittelen uuden kytkinpaketin sisään..
-
Pitäis varmaan joku käyttisprojekti topic tehdä.. Raksutuksen aiheuttaja oli takastefan kehyksen irronnut pultti. Samalla sain vauhtipyörän väärään asentoon. :D
Nyt kaljaa ja huomenna krapulapäissään laitteleen kohilleen..
-
Vähän ot mutta käykö 940 ratin keskiö bägilliseen 760? 740 keskiö ei käy.
E: vertailin tuotenumeroita ja näyttäis että 760 ja 960 on samoja. Johtuu ilmeisesti ratin korkeus säädöstä.
-
Pitäis varmaan joku käyttisprojekti topic tehdä.. Raksutuksen aiheuttaja oli takastefan kehyksen irronnut pultti. Samalla sain vauhtipyörän väärään asentoon. :D
Nyt kaljaa ja huomenna krapulapäissään laitteleen kohilleen..
tuttu juttu,itelle kävi viimetalvena sama juttu!
-
tuttu juttu,itelle kävi viimetalvena sama juttu!
Säkin pääsit krapulapäissäs laittamaan VP:n kohdilleen? ;D
Sittemmin toiminut normaalisti, kytkin ottaa vaan aika ylhäällä kiinni. En oo saanut vielä ostettua keskiötä ratille.
-
Ehkä paras muokkaus muunvärisiin kuin mustiin vanhoihin 940 mielestäni on maalatu puskurit korinväriin, mutta keskiosan jättää mustaksi eli kuten uudemmissa 940 ja varsinkin Classiceissa on. Ainakin omaan silmään auton arvo nousee +500 €.
-
Jotain pientä volvooni tullut tehtyä.. ja paljon vielä tekemättä.. :D
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1265108_10201248313502954_638680560_o.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1385834_10201411796189919_1360276504_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1401977_10201374087967237_100273461_o.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1269192_10201198594059999_490099336_o.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/2139_1097413188613_3395_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/60721_4317036237177_388189751_n.jpg)
..ja rakentelu jatkuu.. :pomo: