Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: vaisvi-s - 14.07.2012, 18:51:32
-
Olen kyseiseen autoon vaihtanut sytyspuolellelle kaikki vermeet.Huohotinputket on ehjät,Haitariputki ehjä,IMM irtikytkettynä 1 terminaali(00.1),tyhjäkäynnillä 3 term 2.4 volttia,lamda 0.03-0.02.Imutesti bensapaineen säätimelle ei ilmeisesti kalvovikaa imun jälkeen pysyi kielessä kiinni 5 minuuttia.Asentoanturi kunnossa,Tehostajan takaikuventtiili kunnossa.Öljyntäyttöauksta eikä mittatikun putkesta huohota.
-
aaaaaaaaanteeksi jäi sanomatta vika.Päästöt aivan pilvissä. :(
-
Toi miittaamasi lambda näyttää kummalliselta. Lambda pitäis seilata n. 0.1-0.9v välillä tyhjäkäynnillä.
-
Niinpä toi lambda minuakin ihmetyttää,mulla on kaksi melko uutta anturia toinen tarvike jolla on ajettu noin 5 tuhatta toinen Boch jolla ajettu pari tuhatta molemmat näyttää samat arvot.Kun otin sen apukuskin jalkatilassa olevan boksin esille huomasin että lambdan singnaalijohto oli jonkun toimesta katkaistu ja liitetty abikolla johtohan on kaksikerroksinen eli paksun johdon sisällä kulkee toinen päällystetty johto molemmat oli liitetty yhteen nyt ne on liitetty erikseen ja singnaali tulee myös boksille.Aikasemmin puolan luota mitattuna ja liitin liitettynä ei tullut signaalia irrotettuna anturilta tuli signaali mutta boksille menevä johto oli maissa.Toivottavasti joku saa kirjotuksestani selvää :hello:.Kykentäkaavioita en oikein osaa lukea mutta minusta näyttää siltä että päällimmäinen menee boksille ja sisempi maihin.
-
Hyvin vahvasti veikkaan että ne on nyt kyllä väärinpäin, 99% tapauksista se vaippa on maa ja sisempi signaali. Tämän version sähköihin tutustumatta heitetään tämmönen villi tornari ilmaan.
-
Vaippa ja sisempi johto ei mene ristiin.Täytyy vielä mittailla kunhan ilma poutaantuu kun on ulkohommia. :(