Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: perus - 15.07.2012, 17:15:10
-
Mulla on tollasen otsikon mukaisen auton kanssa sellanen pikkunen ongelma. En saa volvoo ahtamaan 0,6 enempää. Volvossa on jokin poksi kiinni mut jos sen ottaa pois niin ei ahda sitten ku 0,4. Vasta uusittiin ahtopaineen säädin. Pari kuukautta se toimi sen jälkeen mutta sitten rupes temppuilee. Tää on itsellä ensimmäinen turbo auto niin on pikkasen hukassa vian etsintä. Putkia ollaan kiristelty ja huonoimmat uusittu. Jos tulee mieleen mikä vois olla niin kertokee. Kaikki neuvo on tarpeen ja oppis itse uutta ;D
-
Alotas tuollaisella putsauksella.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17872.msg384941#msg384941
Toinen mikä on, toimiiko egr venttiili?
Sijaitsee toisessa päässä imusarjaa mitä toi nippa on.
-
Kokeiltu mutta mulla ei mene ku 1mm poranterä siihen. Jos isommalla terällä tekee niin rupee tulemaan metalli silppua. Egr käytin auki ja venttiili liikku käsin
-
Kokeiltu mutta mulla ei mene ku 1mm poranterä siihen. Jos isommalla terällä tekee niin rupee tulemaan metalli silppua. Egr käytin auki ja venttiili liikku käsin
Ei pitäis tulla millisellä terällä lastua. Mulla meni 2,5mm terä ihan hyvin. Reikähän on joku 3mm.
-
1,5 mm tuli lastua. Alku on noin 3mm ja sit se pienenee. Sitä minä oon ihmetelly ku lueskelin et muilla on menny 2,5mm niin miten tossa ei mene.
-
1,5 mm tuli lastua. Alku on noin 3mm ja sit se pienenee. Sitä minä oon ihmetelly ku lueskelin et muilla on menny 2,5mm niin miten tossa ei mene.
Oikeestikko metalli lastua? Ettei olis kovaks palanutta karstaa?
-
Pitää käydä kohta kattomassa uudestaan mutta olin kattovinnani että ois metalli lastu.
-
Vähän hinkkasin 1,5mm niin rupes kiiltämään.
-
Niin ei mene kuin 1 mm terä
-
Porasin siihen 2mm reijän eikä auttanu. Kiihtyy ehkä paremmin mut ei muuta.
-
Vuotoa jossain ahtoputken ja hukkiksen kellon välillä.
Tekee just ton ahtojen vajauden.
-
Miten ois paras tapa selvittää vuoto?
-
Uusimalla letkut ja se ilmanputsarin päällä oleva öljysieppari.
Eli siitä ahtoputkesta lähtien -> öljysieppari -> magneettiventtiili -> kello.
Tuossa nykyisin omassa kamppeessa oli tuo öljysieppari auennut yhdestä kulmasta.
Näytti ehjältä mutta kun antoi paineilmaa niin pihisi läpi.
Korvattiin pienellä bensansuodattimella ja hyvin on toiminut.
Ihan kuivalta vieläkin näyttää, joten saattaa olla turvallista ohittaa koko mötikkä ja vetää letku suoraan ahtoputkesta magneettivenalle.
-
JES nyt rupes ahtamaan. Kun vaihdoin ne letkut ja ohitin sen öljysiepparin. Paljon kiitoksia kaikille. *taavih->