Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volotes - 15.07.2012, 20:23:34
-
Hommasin sitte 1.6 alakerran varaosiksi kun tartten vähä parempia mäntiä, periaattees samanlaiset ne on justiin ja sama koko olikohon se ny 76,48 mutta kuutos koneessa olleissa on mäntien päällä joku tumma kerros jota vähän toiselta reunaa puuttuu, neloskoneessa ei ole. Sitten mäntien alapäissä on kutosen männissä sellaiset lovet 2kpl mutta nelosen männissä vain yksi kolo
Paska kun olisin laittanu kuvat niistä mutta kuvablogi on jökis >:(
-
Nyt perehdyin asiaan kunnolla ja sehän taitaa olla niin että ne männissä olevat lovet on oljyruiskuja varten ja kun neloskoneessa ne ruiskut on toisella puolella ja männissä vain toisella puolella, niin ne neloskoneen männät taitaa pökätä niihin ruiskuihi :-\
En tiedä pitääkö vaan kattella oikeanlaiset männät vai:
A.vingulla lovet mäntiin
B.öljyruiskut pois
-
öljyruiskujen poistaminen nyt ainakin johtaa välittömään menestykseen...
-
No jokku meinaa jotta ne on tukos kumminki.
Noin viis milliä riittäis koloa männäs...en tiedä keveniskö liikaa tai meniskö liian epätasapainoon?
-
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/EBCCF5AA-E4F3-4986-E4C2-24983791B277/kuva0025.jpg)
Noniin nyt on kuvatkin.
Vasemmalla D16TD
Oikealla D24TD jossa näkyy keski ja öljyrenkaan välitilasta puuttuu pala
(http://kuvauppi.fi/view/output/GUID/31B222A9-5B6E-FB16-A87B-BA4FB1684786/kuva0026.jpg)
Ja päällä D24 männässä tumma alue joka puuttuu Neloskoneen männistä
-
Eli lopuksi päädyin siihen että tein vingulla kolot mäntiin ja niin sielä koneessa on nyt neljä neloskonees ollutta mäntää kahden muun kanssa nätisti ;)