Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mikko078 - 16.07.2012, 19:56:06
-
Tervehdys!
740 -86 B200K sammuu tai käy ontuen jarruttaessa! Muuten auto tuntuu toimivan hienosti. On käyty alipaine puolen letkut/klemmarit läpi ym. Jarrutehostinkin toimii ihan normaalisti pitää myös paineet... Olisi kiva kuulla jos jollain vastaavia kokemuksia/ratkaisuja.
-
eikö tuo viittaa kuitenkin vuotavaan jarrutehostimeen, käy normaalisti tyhjäkäyntiä?
paikoillaan kun painaa jarrua alkaa ongelmat heti?
-
Paikallaan saa polkea jarrua eikä suuremmin vaikuta, mutta vauhdista jarruttaessa varsinkin kärrin kanssa alkaa tärryyttää... ja yleensä stumppaa.
-
Paikallaan saa polkea jarrua eikä suuremmin vaikuta, mutta vauhdista jarruttaessa varsinkin kärrin kanssa alkaa tärryyttää... ja yleensä stumppaa.
Imuvuoto. Tsekkaas imusarjan tiiviste ja kaasarin ja imusarjan väliset tiivisteet + lämmöneristebakeliitti.
-
kaasarin tiivisteet ja se bakeliitti on vaihdettu muutama tuhat sitte. eikä ongelmat ole hävinnyt. imusarjantiivistettä en ole vaihtanut. Täytyykin tutkia. Tuolla kentällä mainittiin tehostimen alipaine puolen takaiskuventtiili voisikohan se vaikutta näin?
-
kaasarin tiivisteet ja se bakeliitti on vaihdettu muutama tuhat sitte. eikä ongelmat ole hävinnyt. imusarjantiivistettä en ole vaihtanut. Täytyykin tutkia. Tuolla kentällä mainittiin tehostimen alipaine puolen takaiskuventtiili voisikohan se vaikutta näin?
Toki se takaiskuventtiilikin voi vaikuttaa, mulla oli 240:n B200K:sta se jarrutehostimelle menevä letku imusarjan päästä melkein poikki. Ja imusarjan tiiviste kakkospytyn kanavan alapuolelta poikki.
-
no nyt on imusarjan tiiviste vaihdettu ja uusittu alipaineletku. Ongelma on edelleen olemassa. Ei parantunut... Muitakin vinkkejä ilomielin ottaisin vastaan!
-
mites muut imusarjan letkut ja huohotuksen roippeet
-
Tarkasta se takaisku venttiili voi olla rikki sekin tai vuotaa,parista Volvosta on tippunut se pohja vallan irti
-
No niin! vikadiagnoosissa päästy taas eteenpäin. Eli sammuminen ei vissiin liitykään imuvuotoon. Vika ilmenee myös käsijarrulla jarruttaessa tai vasemmalle jyrkästi käännyttäessä. Taitaa olla seuravaa rojekti toi kaasari? Vai löytyisikö hyviä vinkkejä... Kiitos jo etukäteeen....
-
En nyt muista tarkkaan mutta mulle teki samaa kaasarivehje jossa oli se solenoidi pitämässä joutokäynnille ilmakanavaa auki.
Johdot oli kuorineet imusarjan tyköä ja ottivat kaarteessa ja jarruttaessa runkoon ja laulu seis.
Ei edes sulake palanut.
En muista onko K-mallin kaasareissa tuo?
Mielenkiintoista kun risteyksessä sammuu ja ohjaustehostus loppuu... :sundaydriver:
-
No niin vika löytyi! Satuin käymään kaasutinexpertillä ja sieltä neuvojen kera kaasariin uuden kohon. Vanha koho oli varmaan kolme kertaa painavampi kuin uusi! Oli tainnut kyllästyä bensalla. Nyt pelit laulaa taas.