Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Paakki - 31.01.2011, 11:06:45
-
Tuollaista kertoo vikakoodin lukija (Dyno-Scan), ja koodia lukiessa mittareiden takaa kuuluu hetkittäin releen naksutusta muutamien sekunttien ajan. Muuta pientä vikaa kasipätkässä on ettei se lähde käyntiin. Virtaa on akussa, mutta taisi solenoidi hajota: sitä pitää alkaa katselemaan.
ed: pari muuta koodia: P0457 = Evaporative Emission control System leak detected (loose filler cap). Tarkoittaako tuo, että jäähdytysnesteen säiliön korkki on ollut irti koneen käydessä vai mikä on tämä etsityksi tullut Höyrystävän Päästön kontrolli Systeemin vuoto?
Kaikkia vikakoodeja ei päässyt lukemaan Volvo FCR:llä, Motronic 4.4:än se ilmoittaa
No Response from Car, Time Out
Is the Ignition at the Pos II ?
Wait 3 secs then try again
Kyllä virrat oli päällä, ja vaihteiston, ABS'it, kojetaulun vehkeet, ajoneston ja SRS:än se kertoo olevan kunnossa. Ruiskunohjauksen kytkentöjä tarkastamaan tai sitten boksia uusimaan?
-
Tuo P0457 mielstäni voi johtua vuotavasta bensakorkista, tai sitten on tankattu koneen käydessä. Siellä on alipaine ja jos korkki ei ole kunnolla kiinni tulkitsee se sen järjestelmän vuodoksi.
Siksi siinä korkissakin lukee, että kiristä hyvin tai jotain sinnepäin, kolme napsua...
Tuolla ei siis ole mitään tekemistä jäähdytysnesteen kanssa.
-
Tuo P0457 mielstäni voi johtua vuotavasta bensakorkista, tai sitten on tankattu koneen käydessä. Siellä on alipaine ja jos korkki ei ole kunnolla kiinni tulkitsee se sen järjestelmän vuodoksi.
Siksi siinä korkissakin lukee, että kiristä hyvin tai jotain sinnepäin, kolme napsua...
Tuolla ei siis ole mitään tekemistä jäähdytysnesteen kanssa.
Niinhän minä tein tuossa eräänä kylmänä aamuna, että tankkasin auton käydessä, ettei emännän tartte palella.
-
Niinhän minä tein tuossa eräänä kylmänä aamuna, että tankkasin auton käydessä, ettei emännän tartte palella.
Aijaijai... Oikein siellä bensapumpun vieressä lukee että SAMMUTA auto... ... jotta välttyisit tälläiseltä.. Turvallisuus ennen kaikkea! offtopikkiä
-
Kaikkia vikakoodeja ei päässyt lukemaan Volvo FCR:llä, Motronic 4.4:än se ilmoittaa
No Response from Car, Time Out
Is the Ignition at the Pos II ?
Wait 3 secs then try again
Kyllä virrat oli päällä, ja vaihteiston, ABS'it, kojetaulun vehkeet, ajoneston ja SRS:än se kertoo olevan kunnossa. Ruiskunohjauksen kytkentöjä tarkastamaan tai sitten boksia uusimaan?
Mulla sanoo samanlailla tuo VOL-FCR, mutta se käsittääkseni ainakin minulla johtuu siitä, että auto on V70 -97 2,5 10v ja siinä tuo ohjaus on Fenix eikä Motronic.