Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Xenonit - 17.07.2012, 18:10:31
-
molemmat koneet 163hv.
-
molemmat koneet 163hv.
2007 taitaa olla 6 vaihteinen loota jos kyseessä on diesel. 2005 mallissa on vielä vanhempi 5 vaihteinen.
Edit: koneetkin ovat erilaiset vaikka tehot on samat. 163hv 2007 vuonna oli 2.4D ja 2005 vuonna D5.
-
Kait 2005 on ollut myös 163hv eli ei D5 ? Tuo aski joka tulisi varaksi on kuulemma 6-vaihteinen. Olisiko autoon laitettu myöhemmin uudenmallinen laatikko vai voiko noita edes risteyttää ?
-
Kait 2005 on ollut myös 163hv eli ei D5 ? Tuo aski joka tulisi varaksi on kuulemma 6-vaihteinen. Olisiko autoon laitettu myöhemmin uudenmallinen laatikko vai voiko noita edes risteyttää ?
jos se on 2005 vuosimallia niin siinä pitäisi olla 5 vaihteinen laatikko ja vanhan mallinen kone eli olisi D5. Toisaalta kesäkuussa volvo alkaa myymään uutta vuosimallia jiten se voi olla 2006 vuosimallia vaikka olis rekisteröity pitkästi 2005 vuoden puolella. Uudet dieselit ja niihin uudet 6 vaihteiset laatikot tuli 2006 vuosimalliin. Kannattaa siis tarkistaa luovuttaja auton tiedot, mutta jos on saman mallinen laatikko kuin nykyinen ja dieselistä otettu niin eiköhän se melko varmasti sovi.
-
Ex Volvossa (2,4d Classic geartronic) oli 6-portainen TF80-SC , Volvon osanumero 30751345. Kannattaa tarkistaa noi osanumerot.
-
Ok.. Mikä noista 6-vaihteisista yleensä hajoaa ja miten oireilee ?
-
Erityisesti 4-vaihteen erittäin kova kytkeytyminen etenkin alaspäin vaihtaessa, myöskin saattaa 4 - vaihde kytkeytyä voimakkaasti nykäisten ylöspäin vaihtaessa.
-
Paisuntasäiliö vähän valahtanut. Olisko vika tai ominaisuus peräisin lämmönvaihtimesta ? Ei varmaan koska olis liian helppo homma :)