Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volovo960 - 18.07.2012, 09:04:45
-
Terve. Eli tuossa omassa volvossa palaa tuo abs valo ja luistoneston valo. Käytin volvolla sitä testerissä ja sielä selvittivät että vika on tuossa abs ohjausyksikössä. Muualle ei antanut mitään vikakoodeja. Luin noita keskusteluja täältä sen verran että uusi ilmeisesti maksaa sen ~1000e. :( Tietääkö kukaan semmoista henkilöä kuka korjais tuon vanhan yksikön sopuhintaan? Volvolla oisivat sen tehneet,mutta se henkilö oli jäänyt lomalle. Ja ois mennyt kuukauden päähän. Ja toinen vika mitä oon ihmetelly on tuo vaeltava tyhjäkäynti. Mutta siinä ilmeisesti on vikana se kaasuläppäkotelo?
-
Onhan noita korjattu, mutta pitäsi tietää auton vuosimalli ja yksikön vikakoodit, niin voisi auttaa vielä paremmin.
-
Vuosimalli tosiaa unohtu,eli se on se 1999.
-
Selvitin tuon asian ja tämmöstä ois.
Etupyörän anturit testaus vikakoodi vas.pyörä F22 antureille--->Yhteysvikaa moottorin ohjauslaitteelle. ABS-Ohjainlaite rikki.
-
Tuon ohjaimen korjaus on ihan perushommia.
Paikkakunta auttaisi selvittämään vielä kenelle auto/boksi kannattaa viedä korjattavaksi. :)
-
Hieno homma jos sen sais kuntoon. :) Kun pitäis rekisteröintikatsastaakki tuo volvo tässä. Asun ite täälä oulun eteläisessä. Paikkakunta on sellanen ku nivala.
-
No nyt löyty korjauspaikka. Ja vielä aika läheltäki. :) Ensviikolla sais sen kuntoon.
-
Ylivieskassa on korjaaja ainakin.
Ei ole kauaa, kun itekki olin aika lähellä Kalajoella. :)
-
Oletko varma, että on yhteysvika eikä ABS-kehä poikki pyörän päässä eli pulssit pätkii, yleensä resetoinnin jälkeen tulee heti takas kun nopeus ylittää jonkin arvon jolloin kehä laajenee keskipakoisvoiman vuoksi ja katkokohtaan tulee rako? Omassa heitti tuota samaa vikaa ja kehä oli ruostunut poikki. Työ ja osa 90e.
edit: kehä on helppo tsekata itsekin, pyörä pois ja ABS anturi pois, katsoo lampun kanssa sinne reikään ja pyörittää pyörännapaa. Katkos näkyy.
Tuohon tyhjäkäyntiin, vaimolla on C70 2.0T '01. Tyhjäkäynnin vaeltelu loppui kun puhdistin läpän tienoon. Alakautta neljä pulttia pois, hankit uuden tiivisteen kaiken varalle. Läpän sulkeutumiskohta on monesti ihan pikeentynyt (liuotinta ja karhunkieltä niin saa kiiltämään) ja kaasuläppä tarttuu siihen, sähköinen säätö ei oikein ehdi mukaan kun voimaa läpän liikutteluun tarvitaan normaalia enemmän. Toki voi olla elektoniikassakin vika, johon ei auta muu kuin vaihto.
Monet korjaamot ei viitsi irrottaa kaasuläppäkoteloa puhdistusta varten ja suihkuttavat vain sinne jotain ainetta. Voin omasta kokemuksesta sanoa, ettei piet kyllä lähde ilman mekaanista hankausta. Käytin vahvoja liuottimia (brake cleaneriä, liuotinpesua) ja silti oli hikikarpalot otsalla
-
Jäipä vastaamatta sillon tähän aiheeseen enää. Nooh vika oli kuitenki siinä abs ohjausyksikössä. Ja se on nyt korjattu. Seuraavaksi vois puhdistaa sen kaasuläppäkotelon kun vaan sais sen irrotettua. Aika hankalassa paikassa näyttäs olevan. Iskunvaimentimet pitäis eteen vaihtaa kans + jarruremontti eteen. Kalliiksi tuli tämä tuontiauto.