Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 19.07.2012, 19:08:35
-
hommasimme toukokuun lopulla.
Kuvia ei tuosta ole otettu enempiä. Tarkoituksena on seuraavaksi vaihdattaa laatikkoöljyt huuhtasemalla, Dex III aattelin. Mitähän öljyä tuohon sit laittais huollossa. White nightmarehan kulki Valvolinen Max-lifella.
Pikkuvikoina tuossa on toimimattomat valonpyyhkimet, kiveniskemää konepellissä ja pikkukolhuja lokasuojissa.
Pyyhkimet aattelin pistää toimimaan, ehkä paikkamaalata iskemät, kolhut saa olla.
Xcover / Vgate scan kombinaatiolla ei vikakoodeja löytynyt.
-
Mitähän öljyä tuohon alkaisi vaihtelemaan, edellinen kulki kivasti Valvolinen maxlifella, mutta kun tässä on se pikku puhallin, niin vaatiko tää 5:lla alkavan viskositeetin ?
-
Ostinpa kaukosaatimeen uudet kuoret motonetistä, on kuin alkuperäiset. Motonetin setä oli sitä mieltä, että tuo Maxlife 10w-40 kelpais myös HYLsyn liukasteeksi ::)
-
Ostinpa kaukosaatimeen uudet kuoret motonetistä, on kuin alkuperäiset. Motonetin setä oli sitä mieltä, että tuo Maxlife 10w-40 kelpais myös HYLsyn liukasteeksi ::)
No niin se kelpaakin. 10W-60 ois vielä parempi... ;D
-
No niin se kelpaakin. 10W-60 ois vielä parempi... ;D
No ei täällä niin kuumaksi ehdi, jotta tuota 10w-60 viskositeettia tarvittais, tosin tänään kun tultiin haipakkaa 12-tietä, oli kyllä vauhti kohdillaan ohituksissa. RPT kuskina S* Ei kyllä jääty tupeltamaan ohitettavan rinnalle O0 :3/4 jättää sen:
Tuota "alapään" viskositteettia vain arvelin, kun täälläkin "ilmaston lämpenemisen®" vuoksi on joskus -25°C pakkasta :-\
-
No ei täällä niin kuumaksi ehdi, jotta tuota 10w-60 viskositeettia tarvittais, tosin tänään kun tultiin haipakkaa 12-tietä, oli kyllä vauhti kohdillaan ohituksissa. RPT kuskina S* Ei kyllä jääty tupeltamaan ohitettavan rinnalle O0 :3/4 jättää sen:
Tuota "alapään" viskositteettia vain arvelin, kun täälläkin "ilmaston lämpenemisen®" vuoksi on joskus -25°C pakkasta :-\
kyllä se 10W riittää. tai ainakin mulla on riittäny, tosin pahimmat kylmäkäynnistykset -34°C:stä vaan :)
-
HYL-sy käytetty tänään luottomiehellä huollossa, öljyt ja tulpat vaihdettiin, ja heppu tutki auton kunnon.
Leimalle laitettavaa on :
Etujarruletkuissa pykimää, oik. raidetangon sisänivel väljä, moottorin ylätukikumi revennyt (kannattaa laittaa 850 vastaava, kun tulee halvemmaksi ), Hammastangossa väljää vasemmalla puolella.
-
Tuo pykimä jarruletkuissa ei kuulemma haittaa enään :idiot2:
Näin mulle tokaisi itse inssisetä..
äRRässä oli hyvinkin jo pykimää etuletkuissa, mut ei haitannut, kun ei näkynyt kudokset..
Näin ne asiat muuttuu.. Parempaan vai huonompaan suuntaan :o
-
Btw. Mikähän on näiden ympäröityjen osien funktio
Olisko ollu jonkinsortin koirahäkki kontissa.
-
Olisko ollu jonkinsortin koirahäkki kontissa.
Joo tuota mäkin arvelen, kattelin volvon alkuperäislisävarusteiden sivuilta, jotta tuo on "puolikkaan koiran koppi"
-
Eikös toi oo semmonen et se ritilä peittää ton takaosan kokonaan ja sen saa molemmin puolin auki, ja keskellä menee 1 ritilä kohti takapenkkiä, et siinä on 2 koirahäkkiä?
Osaispa selittää kunnolla.. Joka tapaukses että penkkejä kohti menee 1 kalteri keskellä joka jakaa kontin kahdeksi ;D
-
Eikös toi oo semmonen et se ritilä peittää ton takaosan kokonaan ja sen saa molemmin puolin auki, ja keskellä menee 1 ritilä kohti takapenkkiä, et siinä on 2 koirahäkkiä?
Osaispa selittää kunnolla.. Joka tapaukses että penkkejä kohti menee 1 kalteri keskellä joka jakaa kontin kahdeksi ;D
Jotain tuommoista mä kuvittelisin itsekkin tuossa olleen
-
Jotain tuommoista mä kuvittelisin itsekkin tuossa olleen
Kun jos nyt oikein muistan niin noissa Vaasan miiteissä ZuluR:n vaimokkeella oli kontin peräs just semmonen viritys..
-
Ne on koiraportin kiinnitys- ja salvan lukitus jutut kuvissa 1-3. Katossa siis vielä pitäisi olla yksi kiinnike, portit, vas. ja oik., lähtee helposti nostamalla pois, jos ei tarvitse. Volvolla mietitty tämäkin hyvin.
Kolmessa Vollessa ollut tuommoiset ja hyvin pelitti.
-
Ostin tänään tiskiltä sen alkuperäisen yläkiinnikkeen 75€
-
Yläkiinnike vaihdettu, oli ihan irti se keskiosa siitä vanhasta palasesta eli ei ihme, jotta väliin tuntui nykäyksiä kun päästi vedosta.
-
Leimalle laitettavaa on :
Lainaus
Etujarruletkuissa pykimää, oik. raidetangon sisänivel väljä, moottorin ylätukikumi revennyt (kannattaa laittaa 850 vastaava, kun tulee halvemmaksi ), Hammastangossa väljää vasemmalla puolella.
Noi laitettiin nyt kuntoon, vaihdatin nuo jarruletkut ihan senkin varjolla, että vaihtoi myös jarrunesteet. Olikin vielä kaksi muutakin metallipiikkiä löytänyt siitä Hezen korjaamasta renkaasta. Eli Raidetangon sisänivel, jarruletkut, jarrunesteet ja 3.6l ATF3309 öljyä, renkaan paikkaus sekä 4-pyöräsuuntaus 290€
Hitto kun on vajakki, niin on vajakki :idiot2: Olisi pitänyt päästölappu, sekä OBD todistus pyytää samalla reissulla :-\ Olis varmaan tuohon samaan rahaan mennyt ?
-
Mihin sä sen OBD lapun tarvit? Et ainakaan katsastuksessa tarvi.
OBD (’On-Board Diagnostics’) tarkastus tehdään yleisesti ottaen vuodesta 2001 tai sen jälkeen käyttöönotetuille bensiinikäyttöisille ajoneuvoille.
-
No mullahan on nyt vasta eka katsastus, jonne olen tuommoisella OBD-liittimisellä autolla menossa. Luulin, jotta noista kaikista ne koodit luetaan ::) Hyvä niin ;)
-
mulla palo vikavaloki viime leimalla, ei kyselly inssi mitää ni en puhunu mitää. ::)
-
Nythän tuossa on jo leima, ainoastaan öljyläikästä pohjassa kitisi tuo 25€ katsuri . Vuoden saapi ajella :3/4 jättää sen:
-
Nythän tuossa on jo leima, ainoastaan öljyläikästä pohjassa kitisi tuo 25€ katsuri . Vuoden saapi ajella :3/4 jättää sen:
Niin mullakin on leima. Liian pitkästä käkkärin kahvan liikkeestä laitto merkinnän. :facepalm:
-
Huoltovalon nollaus huolto. suodattimet ja öljyt sekä apulaitehihna vaihdettu. Renkaat tasapainotettu ja vetokoukku irroitettavalla kuulalla kiinnitetty.
310€ kustansi luottoasentajalla.
262tkm
-
26.6 TRW:n iskarit taakse by Motonet n.140€
28.6 Motonetin vahvistetut jouset taakse n. 80€
-
Katsastettu ilman huomautuksia 8) Maksoi 19€ + päästölappu 15€ Ihanan halpaa
Eilisessä huollossa vaihdettu öljyt (http://www.motonet.fi/fi/tuote/597016/Valvoline-MaxLife-synteettinen-5W-40-4l), suodattimet , bensansuodatin sekä OT:n öljyt (http://www.motonet.fi/fi/tuote/590030/Red-Line-ohjaustehostinoljy-946ml) .
Nyt ajettu 272675 km
-
Sisävalot toimii miten sattuu. Kuskin oven avaus ei sytytä oven punavaloa eikä ns. polvivaloa, muut sisä valot toimii ok, paitsi apukuskin takaoven avaus ei sytytä oven yläpuolista valoa, mutta em valon vieressä olevasta katkaisijasta valo syttyy ihan ok, mutta ei sammu esim kaukosäätimestä aiheutetun "dimmentymisen" myötä vaan jää palamaan.
Keskuslukitus toimii ihan ok ja salpalukkokin toimii.
Kuskin puolen valot voi johtua ihan palaneista polttimoistakin, mutta tuo apparin puolen takaoven toiminta on mystistä :idiot2:
-
Se katkaisin on todennäköisesti sökö sieltä takaa "anoppikahvasta.
Sekun toimii, ovea avattaessa tai toisessa asennossa palaa kokoajan.
Onko se katkaisin sellainen löysä lörttö, vai napsahtaako nätisti asennosta toiseen?
Mulla on jokaisessa autossa (4) ollut ainakin yksi tuollainen löysä ja ei pala kuin aina tai ei ollenkaan.
-
Sytytti sitten Servicevalon, eli kyppitonnin välein mennään. Tällä kertaa aattelin vain öljyt vaihdattaa :)
-
n.283tkm kohdilla vaihdettu öljyt (http://www.motonet.fi/fi/tuote/597016/Valvoline-MaxLife-synteettinen-5W-40-4l) ja suodatin
Kuitattu huoltovalo
-
Tänään kun kävin hakemassa o-rengasta takalasinpyyhkijän akselille, vianorin heppu kyseli, jotta norjalaisen autonko oot ostanut. Auton rekisterikilven perusteella tuo Hylsy on norjan vientimalli ::)
-
Huoltovalo syttyi, eli öljyn vaihtoon ja päästölapun hakuun ja sen jälkeen talvikumit alle ja katsastukseen kesärenkaita ei oo muutoskatsastettu Heinolaan (http://www.katsastushinnat.fi/heinola/a-katsastus-heinolan-katsastusasema/) ;)
-
14.11 huolto 297tkm . Valvolinen maxlife 5-w40 öljyt, maxlife jäähdytinnesteet, suodattimet, termostaatti ja sytytystulpat . Päästölappu katsastukseen yht n. 190€ omilla tarvikkeilla
20.11 Behr sisäkenno + tiivistesarja n. 100€ + vaihto 100€
-
27.11 Leimattu Heinolassa, ostettu uudet TricoTech (http://www.tricoproducts.com/Trade/WiperProducts/BeamBlades/Tech) sulat ;)
-
27.11 Leimattu Heinolassa, ostettu uudet TricoTech (http://www.tricoproducts.com/Trade/WiperProducts/BeamBlades/Tech) sulat ;)
Ei sentäs tullut HYL-syä :D
Häiritseekö nuo punaiset pallukat paljon sulissa ???
-
Ei sentäs tullut HYL-syä :D
Häiritseekö nuo punaiset pallukat paljon sulissa ???
En mä ainakaan vielä niitä oo nähnyt, tosin oli aika pimeää kun kotiin tulin.
Tuli muuten asennettuna ne sulat, ei tarttenut itse käsiä sotkea 8)
edit: Jaa niitä pallukoita tarkoitit :2funny: Luulin, jotta noissa olis joku vaihtoindikaattori kuten SWF:n sulissa
-
Tänään tuherrettu apukäsien (RPT) kanssa peruutusvalon polttimo sekä kuskinpuolen lampunpesimen moottori paikoilleen. Hermot poltettu molemminpuolisesti kunnes hiffasin, että neuvoin laittamaan sitä moottoria väärinpäin :idiot2:
Taas yksi yhdessä hoidettu projekti S*
-
Piti vaihdattaa Hezellä takajarrupalat, mutta onkin takajarrusylinterien toisen puolen männät jumissa molemmissa satuloissa, lisäksi jarrulevyssä on yli 4mm pykälä kulunut molempiin levyihin. Biltemaan vie tie ::)
-
Takajarrusatulat, levyt, palat ja kengät, sekä muut asiaankuuluvat kikkaleet vaihdatettu 135€ /2,5h (teki yhen jarruputken tuohon nuljaamani tilalle) Ajettu 300666km.
Öljyt vaihdettu 312710
12.11 katsastettu , vasen raidetangonpää välyksellinen muuten ok 19€
3.12 Jakopää, vesipumppu , apulaitehihna kiristimineen, nelipyöräsuuntaus 317000 73€ työt, osat 250€ Vesipumppu Valeon hihnat ja kiristimet Gates
-
Automaattilaatikkoon tehty sisäpesu + öljynvaihto (http://www.oilpoint.fi/fi/palvelut/automaattivaihteiston-oljynvaihto/) km.324140
Kustansi 289€
-
Nyt tää liikkuu. Autosalpa softasi uudelleen ( parin kympin softa ja puolentunnin homma, eilinen hinta-arvio) 106,50€ kustansi. Oli vähän pyörät painunu soikioiksi ja jarrut ruosteessa. Kävin tankkaamassa tankin täyteen 94€, normaalisti on eikkaan saanu piripintaan noin 60€:llä, saattaa mennä myyntiin ensi keväänä. Jos siitä diiselistä tulee vielä soiva kalu.
-
Nyt tää liikkuu. Autosalpa softasi uudelleen ( parin kympin softa ja puolentunnin homma, eilinen hinta-arvio) 106,50€ kustansi. Oli vähän pyörät painunu soikioiksi ja jarrut ruosteessa. Kävin tankkaamassa tankin täyteen 94€, normaalisti on eikkaan saanu piripintaan noin 60€:llä, saattaa mennä myyntiin ensi keväänä. Jos siitä diiselistä tulee vielä soiva kalu.
Minkäs softan ne laittoi uudelleen.
-
Minkäs softan ne laittoi uudelleen.
Ei ne kertoneet, tuskin kuitenkaan käyttöjärjestelmää. Ilmeisesti ajoivat sille ETM/TPS:lle jonkun kalibrointiohjelman ?
Edit: Painajaiskuva forumin autonhinkkaajille
Toimiva auto ei sammaloidu
(https://s18.postimg.org/t0omi71t1/sammal.jpg) (https://postimg.org/image/t0omi71t1/)
No nyt on sammaleet poistettu, kun autokin toimii
-
Ilmankos, kun katselin, et tutun oloinen kilpi 8)
-
Ilmankos, kun katselin, et tutun oloinen kilpi 8)
Eilisiltana trailerilla tipautettiin pihalle, emäntä ajoi, se kun tykkää peruutella. Myös sen toisen auton kuskaili. Hankalin oli meidän piha, jossa se vekslaili molemmilla reissuilla ekalla kerralla kärryn hollille ;). Toinen autoista vietiin mestarinkadulle, sieltä ai varmaan tuu samanlaista laskua >:(
-
Täytynee kiikuttaa jonnekkin pajalle , öljyä pukkaa joko venttiilikopasta tai turbon paluusta. Saavat samalla vaihtaa öljyt ja suodattimet .
Joo eilenhän tää meni katsastuksesta läpi
-
No, öljyt ja suodattimet jäi vaihtamatta. Etujarrulevyt ja palat liukuineen vaihdettiin. Korjaamon mielestä vuotaa kampiakselintakatiivisteestä :idiot2: Oli kuulemma helposti havaittavissa, vaikka koko koneen pakosarjanpuoleinen kylki on öljyssä ??? Pitää pestä ite kesällä ja koittaa kurkkia
-
Volvo huollettu H&P Autopalvelulla. Toisin kun tuo edellinen yritys, niin nämä löysivät pullahtaneen nokka-akselin stefan. Nyt ei pitäis vuotaa. 130 € työstä ja stefasta ( Omat öljyt ja suodattimet vaihtoivat )
Öljyt edelleen Valvolinen Max-life 5w40 ja vaihtoon myös ilmansuodatin, öljynsuodatin sekä polttoaineen suodatin
Kilometrit lisätään huomenna.
Ajettu 335720
-
Tuommoisen (https://www.wish.com/search/volvo%20v70%20window#cid=5491271f3471915d02039976) laitoin vanhan kulahtaneen paikalle. Toimii kuin junan vessa ja valotkin pelaa katkasijoissa. Vanha oli täynnä kaikenmaailman napanöyhtöää jne. avasin ja nyt napit jumittaa eli helpommalla ja halvemmalla pääsin kun uuden vaihdoin. Paljonkohan tuo osa olis tiskillä maksanutkaan ?
(http://puu.sh/wow76/61711e40e3.jpg)
-
Ilmastoinnin täyttöhuolto Euromasterilla piti olla 49€ , mutta kun ainetta meni yli 300g niin lasku olikin 69€ Seinällä olevassa isossa mainoksessa ei ollut tuosta 300g rajasta mainintaa, mutta olivat jonkun pienemmän mainoksen printanneet, josta tyyppi näytti sen 300g rajan. No nyt tulee taas kylmää ja kuulemma on väriaineet järjestelmässä.
Eikä tuossakaan (https://www.euromaster.fi/kuluttajat/autohuolto/ilmastointihuolto) sitä rajaa mainita >:(
http://puu.sh/wowmT/2fc2cfe35a.jpg
Olin ikävä ihminen ja kysyin tuosta hinnoittelusta pääkonttorilta ::)
-
"Olen pahoillani meille ei ollut tullut perille uutta ohjeistusta tarjoksesta että tuo 49.- hinta kattaa koko paketin on vajaus järjestelmässä mikä tahansa.
Hyvitän sinulle tuon ylimääräisen veloituksen 30.- lahjakortilla jonka voi käyttää meidän autohuoltopalveluihin.Lahjakortin voit noutaa myymälästämme."
:) Tosin saattaa pelkkä renkaiden ilmanpaineen tarkistus maksaa mulle tuon 30€
-
Rahat pitää palauttaa, älä hyväksy tuommoista lahjakortti-kusetusta.
Samaahan motonet yritti aikansa, kunnes kuluttajansuoja asiasta mainitsi.
-
Täytyy käydä kysymässä, ihan hyvä huomio tuo. O0 Enmä mitää extraa ollutkaan hakemassa , se mainoksen virheellisyys vaan ärsytti ja tuo aseman toiminta
-
kaikki 5 puolaa vaihdettu uusiin Boschilaisiin. Ekaks ei meinannut käynnistyä uusilla millään, eikä tullut vikakoodia, hetken odottelun jälkeen alkoi rokkaamaan. Pari alkuperäis puolaa oli 99 vuodelta loput on vaihdeltu yksi kerrällaan 05, 07 ja 08 .
Kilometrit 0n 340tkm.
-
Huomenna uusi tuulilasi , St Gobain 250€ Auto jerryn halvin tarjous , merkitön lasi 279€ :2funny:
Vähän ihmettelivät kun oli niitä iskemiä ja häränsilmiä 19kpl ja ei ollut kuin yksi halkeema, joka oli poraukseen pysähtynyt ( se oli jo kun ostin auton )
Kyllä nyt on ilo ajella, mutta pelko persiissä koska napsahtaa ???
-
Tämmöiset tilaisin seuraavaa vuosihuoltoa varten
VKMC 06604 Vesipumppu + jakohihnasarja
0 242 235 749 Sytytystulppa x 5
1 457 429 762 Öljynsuodatin
6PK1743 Moniurahihna
62603 Polttoainesuodatin
CAF100644P Ilmansuodatin
Täältä (https://www.autonvaraosat24.fi) koko setti toimituskuluitta 189€ ja toimitus kesti 8pv
Hihnasarja on SKF ja vesipumppu myös, metallisiivin. Sytytystulpat on boschin kuin myös öljynsuodatin. Moniurahihna on Conti. Vielä pitäis hommata Maxlifeä, mutta ootellaan kun tulee marraskuussa tuplabonukset Prismaan.
Edit: ei oo marraskuu tuplabonuksilla, mutta 5 pv asti saa -15% öljyistäkin eli 2 x 4L n. 56€ -15% eli ihan siedettävä hinta hyvästä öljystä
Ajettu 344tkm , huolto on tilattu 13.11 ja sitä ennen vielä katsastus, jos sieltä tulis vielä jotain vaihdettavaa.
Niin ja kesän alla olleet Landsailit ei olleet kuluneet silmin nähden olleenkaan eli kulutuspinta lähes uuden veroinen.
-
Olihan siinä kaikenlaista , ilmeisesti tuon taka-akseliston oikeanpuoleisen kiinnityspultti hässäkän saa tarvikkeena ?
(https://thumb.ibb.co/iRbDVw/IMG_20171102_172506.jpg) (https://ibb.co/iRbDVw)
Raidetangonpäät ja koiranluut :2funny: Eipä ookkaan niitä hetkeen vaihdettu. Ei vaan ehdi sieltä saksasta tilaus kun on 13pv. korjaamoaika.
Siinähän se olis ostoslistakin (http://puu.sh/yd8Wc/3e1e247d30.png) Aattelin ostaa nuo molemmat takahelat, kun ei maksa hunajaa.
-
Mitä jos ostat lemföderiä fixukselta, ei tarvise hirveästi laittaa lisää, koiranluu ja raidetangot löytyi listalta?
Helat on jotain propartsia. :facepalm:
-
Nuo raidetangonpäät ja koiran luut on jo vahvistettuja tms. Aikaisempi raidetangonpää pärjäsi mun pappa-ajolla kait sen pari vuotta. Takatukivarren heloista en vielä sano mitään, siis minkä valmistajan, kunhan käyn motonetissa ekaksi
-
Helat on jotain propartsia. :facepalm:
Mikäs ongelma se on? ;D
-
Korjaamo joustaa hienosti, kun kyselin, että voiko nuo katsastuksessa havaitut viat hoitaa samalla kerralla vai pitääkö erikseen varata uusi aika. Eli kaikki hoituu samalla kerralla. Suuntauksessa voisi sitten käyttää sen 30€ lahjakortin euromasterille. Ja mainita siitä vasta kun työ on tehty ;)
-
Helat oli Propartsia, no niillä mennään. Koiranluilla on 4 vuoden takuu ja raidetangonpäät on TRW:tä
-
Pitäis lueskella omia juttujaan enemmän, kun tuntuu tuo dementia vaivaavan :idiot2:
3.12.15 Jakopää, vesipumppu , apulaitehihna kiristimineen, nelipyöräsuuntaus 317000km 73€ työt, osat 250€ Vesipumppu Valeon hihnat ja kiristimet Gates
Korjaamosta soitti heppu ja kyseli, että "ookko tosissa vaihdattamassa sitä jakopään remmiä, kun on ihan uuden näköinen"
Joku aivopieru tullut mun mileen, kun olin ihan varma , että viimeistään 360tkm:n kohdilla pitäis vaihtaa.
No ompahan hilkut valmiina sitten seuraavaa kertaa varten
-
Etanolilla on ajettu jonkin aikaa ja prosentit on 64% , hyvin tuntuu toimivan . Pitänee huollattaa talvikuntoon, öljyt ja suodattimet sekä eteen jarrusatulat ja jokkut Brembon halppislevyt. Edelliset biltsun levyt on ihan kierot
-
Nyt mennään jo etanoli pitoisuudella 75% eli taitaa olla kohta ne huiput , mitä asemalta saa? Lykkäsin putelin Redlineä kyytipojaksi , tosin tuo kyllä vie sitä säästöä polttoaineen hinnasta 17€ / puteli. Uudet kääntymisen rajoittimet toimii mainiosti eli josko sitä nyt sit uskaltaisi viedä muutoskatsastukseen tuon vehkeen. K1:llä oli joku tarjous alkaen 39€ sisältäen mittaukset, jos siihen saisi jotenkin koplattua, renkaat ja etanoli muutoksen, niin menis samalla rastilla kaikki, tosin tuo muutoskatsastus on kait aina erihintaan.
-
356761 ajettu ja öljyt , suodattimet , myös bensa vaihdettu. Uudet Brembon levyt ja biltsun satulat eteen, jarrunesteet vaihdettu. Vasen alatukivarsi vaihdettu 3v takuulla oleva lemforder tjsp. Jälkitarkastus edessä tuon alatukivarren johdosta, jolloin pitäis myös muutoskatsastus saattaa loppuun. 39€ ja muutoskatsastus 58 , joka sisälti sen etanolin ja renkaat.
Edit: Olihan se hienoa, että olivat korjaamolla siirtäneet sen paksumman ohjauksen rajoittimen uuteen tukivarteen, mutta niinkuin aavistin, olivat ihan normi 3,25 alumiininiitillä niitanneet sen. Vaihdoin 4mm rosteriniittiin.
Ehkäpä nuo Brembot ansaitsisivat jotkut paremmat palat kuin bilteman halppikset ?
-
Muutoskatsastus suoritettu etanolille ja 18" renkuloille
-
Vasen etupyörän laakeri vaihdettu
-
Ompahan taas etulevyt kierona kun nypyttää jarruttaessa >:( Ei se Brembokaan mikään laadun tae näemmä ole
-
Napa rikki vai laahaako jarru?
-
Napa rikki vai laahaako jarru?
Jarulevyjen vaihdon yhteydessä tuli uudet satulat, vajaa 4kk on katsastuksesta
-
Perkeles, kun ei oo tullu talletettua sitä motonetin sisäilman suodattimen tyyppinumeroa. Pitänee avata muovia, jotta saa mitattua tarvittavan suotimen mitat
-
Tänään vaihoin öljyt omatoimisesti pihalla ajettu 370tkm Valvolinen maxlifella mennään vieläkin, vaikka acea on vain B3. Vanha öljynsuodatin oli hassun näköinen
(https://i.ibb.co/7YDymbx/IMG-20190728-130844.jpg) (https://ibb.co/7YDymbx)
-
Tulpat vaihettu, tiskiltä, mutta ei vaikutusta. Moottorivika valo syttyy käynnistyksessä satunnaisesti, ekaa lambda-anturia herjaa, mutta poistuu torquella
-
Tulpat vaihettu, tiskiltä, mutta ei vaikutusta. Moottorivika valo syttyy käynnistyksessä satunnaisesti, ekaa lambda-anturia herjaa, mutta poistuu torquella
Pistä pari prikkaa sinne lambdan alle että jää korkeammalle
-
Pistä pari prikkaa sinne lambdan alle että jää korkeammalle
mihin tää perustuu ? Lähteekö se helposti irti, minkäkokoisia käyn hakemassa?
-
Ensi perjantaina tulis parasta mahdollista talvikumia alle, nortti 4 :t ostin
-
Eilen laitettiin taakse uudet satulat, levyt ja palat
-
Tänään katsastettu hyväksytty leimalla. Tosin katsuri unohti laittaa taka-akselin helasta hylsyn. Lupasin hoitaa asap kuntoon. 12tkm tullut viime katsastuksen jälkeen kilometrejä :o Tuon taka-akselin helat vaihdettiin muistaakseni kolme vuotta sitten ja varoituksista huolimatta laitettiin ne motonetin halppikset, tällä kertaa pistetään sit kalliinpaa. 385tkm ajettu
-
Helat oli Propartsia, no niillä mennään. Koiranluilla on 4 vuoden takuu ja raidetangonpäät on TRW:tä
no ei sit enään prohonkaan voi luottaa :2funny:
-
Vaihdettavan helan osa numero?
-
Tuo (https://www.motonet.fi/fi/tuote/182493) ja tuo (https://www.motonet.fi/fi/tuote/182487) Löytyykö jostain järeämpiä
-
Ebaystä voi löytyä Febi Bilstein yksitttäin tai parina osanumerolla.
-
Ebaystä voi löytyä Febi Bilstein yksitttäin tai parina osanumerolla.
Mikähän tuon osan nimi englanniksi tai osanumero voisi olla
-
Osanumeroilla 9181013 ja 9181027, varmista vielä osanumerot kun nuo motonetin kuvat on huonot.
-
O0
-
Luottokorjaamo käyttää mekanomenin osia eli saavat nyt hoitaa osat ite. Lemförder 3 vuoden takuulla on tulossa alle. Tuplat kalliinpia, mutta niissä on kaikki pultit mukana .
Edit : Olikin ne vastapuolen helat hileinä. Eli suotta haukuin propartsia ::) Hienosti oli luottopaja varautunut ja oli myös tilannut ne varuiksi. Febiä by Bilstein näytti laatikossa lukevan 24.10 vaihtui ja hinta oli osineen 280€
-
(https://i.ibb.co/PMgwKj5/Screenshot-20201023-090253.jpg) (https://ibb.co/PMgwKj5)
Tuo punainenhan on kiusannut koko viinoituksen ajan, mutta tuo keltainen on uusi vika. Siitä aluslevyjen lisäämisestä jälkimmäisen lamdan alle oli korjaajalla kysymyksenä, että kuinka. Sen kierre kun on aika lyhyt. Muutama vuosi sitten vaihtui kaikki puolat ja tulpat , molemmat on OEM osia
-
Muistutukseksi oikean raikkarin numerosta
(https://i.ibb.co/6JFvM3s/IMG-20210430-123203.jpg) (https://ibb.co/6JFvM3s)
Motonetin numero on siis 19-2266
-
Torstaina vaihtui uusi kompura ja lauhdutin, sekä eteen levyt , ei tullut enää Bremboja *tumppuun-> Myös öljyt ja suodattimet vaihtui ja katin jälkimmäiseen lamdaan tuli holkki väliin. Ajettu nyt n. 388tkm.
-
Vaihdettu sytytystulpat uusiin, lienee komponenttipula nostanut noidenkin hintoja , vajaa 80€ maksoi sinisellä 391235 ajettu
(https://i.ibb.co/M2tMnsD/IMG-20210904-130852.jpg) (https://ibb.co/M2tMnsD)
-
Helat oli Propartsia, no niillä mennään. Koiranluilla on 4 vuoden takuu ja raidetangonpäät on TRW:tä
Proparts oli halki kuskin puolelta eli meyleä seuraavaksi, raidetangon sisäpää kuskin puolella antaa periksi pystysuunnassa, eli meneekö koko hässäkkä vaihtoon vai onko jotain kikkaa, öljynjäähdyttimen o-renkaat kenties myös vaihtokunnossa. Niin ja Hylsy tuli katsastuksessa.
-
Uusittu pakoputki katalysaattorista lähtien, sekä pyörien suuntaus = 482€
-
Ensi viikon maanantaina on menossa jakopään remmin vaihtoon, kaipa sit taas öljyt + suodattimetkin , pakosarjan pultti vaihdetaan myös.
SKF:n laatikossa on remmi, kiristimet ja muovisiipinen pumppu :peetu: eipä tuota tullut aiemmin katottua. 850:n kanssa opin, jottei muovisiipisistä oo mihinkään ja taas olis semmoin asentumassa ::)
-
Katsastettu 09.10.23 huomautus akun (juuri ostettu uusi, puuttuvasta kiinnitys palasta) ja epämääräistä valokuviosta. Vajaa 10tkm ajetut talvirenkaat alla
-
Ensi viikon maanantaina on menossa jakopään remmin vaihtoon, kaipa sit taas öljyt + suodattimetkin , pakosarjan pultti vaihdetaan myös.
SKF:n laatikossa on remmi, kiristimet ja muovisiipinen pumppu :peetu: eipä tuota tullut aiemmin katottua. 850:n kanssa opin, jottei muovisiipisistä oo mihinkään ja taas olis semmoin asentumassa ::)
Katselin Lammikon videon niin siinä leipoi SKF:n kiristin ja kone vaihtoon. ???
-
Molemmat alatukivarret ja raidetangonpäät vaihdatettu, seuraavaksi olis iskareiden yläpään laakerit vai vienkö kusarille
-
Tämä tarina päättyi, poika haki ja menee myyntiin jonnekkin, alavesiletkun klemmari oli ruostunut poikki ja päästi vedet ulos, autettu liikkelle uudella kemmarilla