Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tuutti - 21.07.2012, 19:14:54
-
Noniin eli aattelin täältä kysästä apua volvon lootan luistamiseen volvo konkareilta ;) Elikkä aluks volvo alko tekemään semmosta että ei suostunut vaihtamaan +120km/h vauhdista isompaa vasta kun tarpeeks kauan vingutti ja korkeilla kierroksilla niin kolahti isompi silmään. Muutaman kilometrin jälkeen ei suostunut enään vaihtamaan pienempää vaikka löi lapun lattiaan ja sen lisäksi alkoi pitämään "nykimistä" noin 80km/h kohdalla ja muutenkin alkoi tuntua aika mopolta... Loppupeleissä auto ei enään lähde liikkeelle vasta kuin kierrokset on jossain 5000 paikkeilla ja silloinkin aika hankalasti... pakki silmässä kierrokset saa nostaa noin 6-7000 ja yhtäkkiä kolahtaa pakki ja nykäsee taakse.. Voiko tämä johtua kampiakselin stefan vuodosta joka vuodattaisi öljyä lootaan vai onko koko loota vain entinen? Apua!! :-\
-
Öljyt laatikossa ok?
-
Laatikkojumpalta kuulostaa, vanha pois uusi tilalle.
-
öljyjä kannattaa vaihdella välillä ;) nyt sulla on iso kasa puhkikuluneita kitkalevyjä.
uus loota tilalle, ellet halua korjaututtaa isolla rahalla vanhaa lootaa
samalla kannattaa vaihtaa se stefa
-
Itellä tehnyt samaaa --> planeettapyörästö paskana..korjattiin ja nyt 20tkm sen jälkeen sama juttu...
-
Öljyt oli ok. Viime vaihtokerrasta ei tietoa koska auto on minulla ollut vasta muutaman päivän.. Osaakos joku sanoo saako lootaa irti erikseen konetta irrottamatta vai kannattaako suosilla alkaa repiin koko myllyä pois?
-
ei kannata lotrata öljyjen kans turhaan,nosta kokopaketti yläkautta pois ,vaihtoloota tai korjaus entiseen muista huoltaa myös turbiini samalla jntrading turussa osaa turbiini hommat ,foorumeilla merkillä c70 kannattaa kysästä oisko edukasta laatikkoa tarjolla tai oisko sillä aikaa korjata.
-
Ei löydy laatikkoa tilalle, mutta aikaa korjaukseen on.
Se laatikko meni varmaan vikatilaan ja ei sen takia vaihtanut enää ylös tai alas.
Mutta jos luistaa, niin jotain rikki. Suodatin noissa menee tukkoon ajan kanssa, ja se vikaa tulee sille hitaasti hiipien. Paineet alkaa pikkuhiljaa putoamaan, vaihdot muuttuu ja luistaminen alkaa. Sitten onkin kohta valmista....Mekaaniset viat noissa 4 vaihteisissa on harvinaisia.