Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: coolower - 21.07.2012, 20:33:39
-
Lambdasta tuli vikakoodit. vaihdettiin uusi käytetty lambda. lambda koodi poistui.
Käynti parani ja kulutus laski. mutta saman tien kun ajoin auton ulos korjaamolta
Syttyi vaihtelun vuoksi ets-valo.
Koneen käynti täysin moitteetonta.läppä putsattu kuukausi sitten.
antaa vika koodin "jarru signaali katkonainen".
ja äsken huomasin motarilla että cruise ei toimi kun ets valo palaa.
mielestäni jarruissa ei ole muuta vikaa kun että etulaikat ravistaa jarrutettaessa (levyt on kierot).
korjaamon äijä oli ihmeissään. sörkkiköhän se ukko jotain kun se vaihto lambdan. olihan siinä ilmanputsari irti jne.
-
Lambdasta tuli vikakoodit. vaihdettiin uusi käytetty lambda. lambda koodi poistui.
Käynti parani ja kulutus laski. mutta saman tien kun ajoin auton ulos korjaamolta
Syttyi vaihtelun vuoksi ets-valo.
Koneen käynti täysin moitteetonta.läppä putsattu kuukausi sitten.
antaa vika koodin "jarru signaali katkonainen".
ja äsken huomasin motarilla että cruise ei toimi kun ets valo palaa.
mielestäni jarruissa ei ole muuta vikaa kun että etulaikat ravistaa jarrutettaessa (levyt on kierot).
korjaamon äijä oli ihmeissään. sörkkiköhän se ukko jotain kun se vaihto lambdan. olihan siinä ilmanputsari irti jne.
- Niin auto toimii muuten normaalista vaikka tuo ETS-valo palaa.. Oletko kokeillut häviääkö tuo ETS-valo kun ottaa akulta hetkeksi kengät pois.. Ja voiskos tuo cruisen toimimattomuus johtuu tuosta jarru signaali katkonainen koodista.. OIsko jäänyt joku letku tai sähköliitin huonosti... Onkohan tää allekirjottaneelta ostettu lambda..
-
Jep sun lambda. auto käy ja kukkuu niin kuin pitää vaikka ets-valo palaa (toistaiseksi).
toi jarru signaali juttu siellä oli vissiin valmiina ennen lambdan vaihtoa.
mikähän tuo jarru signaali homma loppupeleissä edes on...
kyllä tuo ets- valo liittyy tuohon cruiseen.
joku kun sattuis tietämään syy-seuraus juttuja.
pitää kokeilla tuota akku touhua vaikka sen vaikuttavuus näissä "uudemmissa" vehkeissä on vähän kyseenalaista.
ets valo syttyi vasta toisella startilla vasta korjaajan koeajon jälkeen.
-
ETS = Electronic Trottle System = kaasuläppään tai muuten seokseen liittyvä ongelma.
-
Vikakoodeista pitäisi kyllä löytyä vähän tarkempi selitys, kuin "jarru signaali katkonainen" on sen verran epämääräinen selitys koodille.
Mikä se itse koodi on joka sieltä tulee?
-
Pitää käydä kysymässä mikä se oli. korjaamolla oli perjantaina kiire viikonlopun viettoon...
Mistä löytyy jarrupoljin sensori? ( brake pedal sensor)
tuossa surffallut ja löytänyt sellaistakin missä ko. sensori aiheuttanut ets valon ja cruisen toimimattomuutta.
Ja sitten kun tämä antaa jotain koodia tuohon suuntaa.
Jos tämä sensori on siellä nurkilla missä korjaaja on sörkkinyt lambdan vaihdon yhteydessä
-
Pitää käydä kysymässä mikä se oli. korjaamolla oli perjantaina kiire viikonlopun viettoon...
Mistä löytyy jarrupoljin sensori? ( brake pedal sensor)
tuossa surffallut ja löytänyt sellaistakin missä ko. sensori aiheuttanut ets valon ja cruisen toimimattomuutta.
Ja sitten kun tämä antaa jotain koodia tuohon suuntaa.
Jos tämä sensori on siellä nurkilla missä korjaaja on sörkkinyt lambdan vaihdon yhteydessä
100-varma en oo tuosta mallista, mutta ehkäpä tossakin on se jarrupolkimen liiketunnistin jarrutehostajassa konehuoneen puolella pääjarrusylinterin vieressä. Ainakin se olisi sitten samoilla suunnilla, kuin lambdan johdot.
-
100-varma en oo tuosta mallista, mutta ehkäpä tossakin on se jarrupolkimen liiketunnistin jarrutehostajassa konehuoneen puolella pääjarrusylinterin vieressä. Ainakin se olisi sitten samoilla suunnilla, kuin lambdan johdot.
(http://i1263.photobucket.com/albums/ii635/artturi1/osia%20ym%20muuta/SDC11122.jpg)
-
Kiitos artturille kuvasta. Nyt tiesin mitä mennä katsomaan ja mistä. Ja kappas konehuoneessa oli koko johto irti tuosta kuvassa olevasta liittimestä. Oli korjaamon äijä kiepsauttanut johdon moottorin ylätukikumin taakse piilloon.
Liitin takaisin kiinni, kone käyntiin ja ETS valo sammui.
Paikattiin taas "korjaamon" jälkiä, no sattuuhan virheitä kaikille.
Kiitos taas kaikille talkoolaisille. Eli johtopäätöksenä voisi pitää myös sitä, että jos tuolta on liitin löysällä tai sensori rikki niin se aiheuttaa tuon ETS valon, jarru signaali virheilmoituksen ja cruisen toimimattomuuden.
-
Kiitos artturille kuvasta. Nyt tiesin mitä mennä katsomaan ja mistä. Ja kappas konehuoneessa oli koko johto irti tuosta kuvassa olevasta liittimestä. Oli korjaamon äijä kiepsauttanut johdon moottorin ylätukikumin taakse piilloon.
Liitin takaisin kiinni, kone käyntiin ja ETS valo sammui.
Paikattiin taas "korjaamon" jälkiä, no sattuuhan virheitä kaikille.
Kiitos taas kaikille talkoolaisille. Eli johtopäätöksenä voisi pitää myös sitä, että jos tuolta on liitin löysällä tai sensori rikki niin se aiheuttaa tuon ETS valon, jarru signaali virheilmoituksen ja cruisen toimimattomuuden.
- Hyvä jotta häiriön aiheuttaja on löytynyt... Niin voihan tuossa sanoo jotta jarru signaali on ollut ehkä katkonainen kun liitin oli pois paikaltaan