Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Brick - 22.07.2012, 21:47:26
-
Tarkotus olis käydä vähän kaasuttelemassa ratapäivillä radalla ja meinasin ostaa sitä varten volvon. Vaihtoehtona olis 850 T5 tai V40 T4. Kumpikaan tuskin on radalle paras vaihtoehto, mutta kumpi kannattais ostaa rata käyttöön? hinaltahan ne ovat samaa tasoa.
-
850:n ajo-ominaisuudet on paremmat. En tosin ole käynyt radalla, josko on liiankin jenkkipulkka.
-
Veikkaisin pienemmän ja keveämmän olevan parempi, mutta mitään faktaa ei ole osoittaa.
-
Noista tietysti 850, eipä se Hollannin farkku paljoa sytytä...
-
No BTCC hengessä 855 ja tehiä paljon ja alusta kuntoon mutta sanosin että jos et tee mitään muuta kuin ajat niin ota S40T4 no on se V40T4 ihan hyvä mutta S40 enemmän rata lelun näkönen.
Varmana menee radalla vakio t4 paremmin kuin vakio t5 ohan noissa yks evoluution askel välissä... ja etuvedot ei ole huonontuneet kehityksen myötä.
-
No BTCC hengessä 855
Tai sitten ihan aito ensimmäinen 855 BTCC-koppa ;D
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_855_Supertouring_Racingbil_17986567.htm?ca=7&w=3
Tosin olisi näköjään yksi TWR:n tekemä S40 korikin myynnissä
http://www.blocket.se/halland/S40r_41465999.htm?ca=7&w=3
-
Jos alkupään V40 niin sit kasipätkä. Jos loppupään niin sit V40 (=min ph2).
Kaikki tietty riippuu mitä sille oot tekemässä.
-
Jos alkupään V40 niin sit kasipätkä. Jos loppupään niin sit V40 (=min ph2).
Kaikki tietty riippuu mitä sille oot tekemässä.
Kevyt lastu viritys, alusta ja jarrut rata-ajoa silmällä pitäen. 17" vanteille tuntuu saavan noita semi slicksejä hyvin. Ja voihan sitä sisutaakin riisua. 855 houkuttelee kyllä ulkonäön puolesta mutta ei silläkään väliä ole kun autolla ajetaan radalle, radalla ja radalta.
-
T5 sedan manuaalina. Ei oo vaihtoehtoa.
-
Kevyt lastu viritys, alusta ja jarrut rata-ajoa silmällä pitäen. 17" vanteille tuntuu saavan noita semi slicksejä hyvin. Ja voihan sitä sisutaakin riisua. 855 houkuttelee kyllä ulkonäön puolesta mutta ei silläkään väliä ole kun autolla ajetaan radalle, radalla ja radalta.
??? ;D
(http://www.imcdb.org/i204663.jpg)
Ite ottasin T5. Se kun on paremman näkönen :) Kyllähän senki saapi radalla hyvin kulkemaan? ???
-
??? ;D
(http://www.imcdb.org/i204663.jpg)
Ite ottasin T5. Se kun on paremman näkönen :) Kyllähän senki saapi radalla hyvin kulkemaan? ???
itsellä kyseinen kilpailu koneella. muutaman sekunnin kuluttua tuosta kuvasta tulee aina tippa linssiin :'(
-
eikö 40-sarjalaisessa ole erillisjousitettu perä? hyötyä? muuten kyllä kallistuisin 850:een....
-
eikö 40-sarjalaisessa ole erillisjousitettu perä? hyötyä? muuten kyllä kallistuisin 850:een....
Eikö 850:ssäkin ole?
-
Eikö 850:ssäkin ole?
Taitaa se olla vaikka ne tukivarret on kiinni toisissaan... atin race 855 taisi olla kuvia siitä taka akselistosta...
no netistä löysin TPC:ltä (http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC01670.jpg)
-
Rupes noi BTCC videot youtubessa kutkuttamaan sen verran, että taidan kallistua 855 T5 puolelle.
-
Rupes noi BTCC videot youtubessa kutkuttamaan sen verran, että taidan kallistua 855 T5 puolelle.
O0
-
Rupes noi BTCC videot youtubessa kutkuttamaan sen verran, että taidan kallistua 855 T5 puolelle.
Ennemmin sedan 850 tai sitten vaikka PH2 V40 T4 jos on pakko olla farkku mutta PH2 tai 3 S40 T4 olisi kyllä kaiken paras ratkaisu. Mahdollisimman vähän painoa ja kehittynein alusta niin on mukava lähtä siitä rakentamaan ratarassia.
-
Ennemmin sedan 850 tai sitten vaikka PH2 V40 T4 jos on pakko olla farkku mutta PH2 tai 3 S40 T4 olisi kyllä kaiken paras ratkaisu. Mahdollisimman vähän painoa ja kehittynein alusta niin on mukava lähtä siitä rakentamaan ratarassia.
Ei 850 sedan ole lainkaan pois suljettu vaihtoehto. PH3 T4 tuppaa oleen vaan 3 kertaa kalliimpia kun T5. Toki se tulis pitkässä juoksussa takasin alustan suhteen, muttei tässä nyt ole tarkoitus BTCC tasoista vehjettä tehdä.
-
Taitaa se olla vaikka ne tukivarret on kiinni toisissaan... atin race 855 taisi olla kuvia siitä taka akselistosta...
no netistä löysin TPC:ltä (http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC01670.jpg)
joo elikkäs kasipätkissä on se "legendaarinen" delta-link takaripustus joka käyttäytyy kuin erillisjousitus 8)
-
Kuinka radikaaleja muutoksia 745 vaatisi, jotta sillä pystyisi radalla kunnolla luukuttamaan?
-
Kuinka radikaaleja muutoksia 745 vaatisi, jotta sillä pystyisi radalla kunnolla luukuttamaan?
Alustaan saat pistää pienen omaisuuden enemmän kun etuveto volvoon että saat sen yhtä hyväks. Riippuen tietenkin, kuinka siellä radalla täytyy mennä, drifting alustan saa jo helpommalla ja halvemmalla mutta jos pitoo haluaa ni joutuu tekeen työtä.
-
Alustaan saat pistää pienen omaisuuden enemmän kun etuveto volvoon että saat sen yhtä hyväks. Riippuen tietenkin, kuinka siellä radalla täytyy mennä, drifting alustan saa jo helpommalla ja halvemmalla mutta jos pitoo haluaa ni joutuu tekeen työtä.
Näin mä vähän meinasinkin. Ja pitoa tietyst haetaan, emmä mihkään rifting pelleilyihin lähde.
-
En ole mikään asiantuntija, mutta ihan maalaisjärjellä, niin kyllä tuosta T4:sta saa nopeamman vehkeen kuin T5:sta ja pienemmällä rahallisella panostuksella. On tuo T5:nen kyllä ratakäyttöön aivan hirveä laiva :) eli vastaus topikin otsikkoon, niin itse laittaisin T4:sen.
-
En ole mikään asiantuntija, mutta ihan maalaisjärjellä, niin kyllä tuosta T4:sta saa nopeamman vehkeen kuin T5:sta ja pienemmällä rahallisella panostuksella. On tuo T5:nen kyllä ratakäyttöön aivan hirveä laiva :) eli vastaus topikin otsikkoon, niin itse laittaisin T4:sen.
Totta on tuokin tosin -90 luvun lopun audi A3/A4 sais samaan hintaa ja siinä olis varmasti paras lähtökohta näistä. Mutta eihän se volvo ole.
-
En ole mikään asiantuntija, mutta ihan maalaisjärjellä, niin kyllä tuosta T4:sta saa nopeamman vehkeen kuin T5:sta ja pienemmällä rahallisella panostuksella. On tuo T5:nen kyllä ratakäyttöön aivan hirveä laiva :) eli vastaus topikin otsikkoon, niin itse laittaisin T4:sen.
Mää oon kanssa näillä linjoilla ja kumpiakin autoja omistanut.. Tuntuu toi 850 kyllä tosi valaalta varsinkin radalla :P
-
Mää oon kanssa näillä linjoilla ja kumpiakin autoja omistanut.. Tuntuu toi 850 kyllä tosi valaalta varsinkin radalla :P
Nyt kun vihdoin pääsin sinne radalle T5 kanssa niin kyllä se mielestäni yllättävän hyvin taittuu.