Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jassukata - 23.07.2012, 19:02:24

Otsikko: S 70-98 automaatti häiriö
Kirjoitti: jassukata - 23.07.2012, 19:02:24
Kertokaas missä johdossa vika. Eli nuolivalo ja S &W valot vilkkuu, moottorin vika valo palaa, vaihteet toimii jonkun aikaa normaalisti kun on kuitannut seuraavat vikakoodit pois: AT-124 Mode selector switch, signal too low. Ja kun nuolivalo sitten taas syttyy tuikkimaan niin kohta sytyttää moottorin valon josta koodi : EFI-666 DTC in transmission CM . Ja tosiaankin kaikki pelaa jonkun aikaa mutta jossain vaiheessa ei vaihda enää ykköselle eikä kakkoselle. Lähtee ilmeisesti kolmosella ja ehkä vähän helpommin kun pistää 1 asentoon. Pakki toimii oikein.  Ja taas kuittauksen jälkeen löytyy myös ykkönen ja kakkonen. Putsasin sen pnp kytkimen eikä ollut edes likainen tai kulunut ja ruiskin contact cleaneriä liittimeenkin. Siis missä on huono signaali / kontakti? Joskus harvoin tehnyt ohimenevästi saman eli yrittänyt lähteä ikäänkuin Winter nappi pohjassa vaikka ei ollutkaan mutta samantien vaihtanut pientä silmään. Ja tietenkää kun on tuossa pakkokolmostilassa ei toimi kikcdownkaan eli mikä tila tuo CM on moottorilla?
Niin ja öljyä on ja vaihdettu n. 50 000 km sitten mutta vielä kuin uutta eikä ole luistanut tai nykinyt koskaan.
Otsikko: Vs: S 70-98 automaatti häiriö
Kirjoitti: C70 - 23.07.2012, 19:47:11
YV
Otsikko: Vs: S 70-98 automaatti häiriö
Kirjoitti: pvolvo - 01.09.2012, 13:08:14
850 20v rupes ryppyilemään, kun käytin imusarjan irti. Irrotinko jonkun ylimääräisen johdon, koska efi-666 (pedon vika) syttyy nyt hiukan käynnistyksen jälkeen. Jos laitan vaihdevivun 3 tai L asentoon, niin syttyy myös oranssi pystynuoli. Auto toimii sinänsä täysin normaalisti.
Otsikko: Vs: S 70-98 automaatti häiriö
Kirjoitti: hevonen - 01.09.2012, 14:04:22
850 20v rupes ryppyilemään, kun käytin imusarjan irti. Irrotinko jonkun ylimääräisen johdon, koska efi-666 (pedon vika) syttyy nyt hiukan käynnistyksen jälkeen. Jos laitan vaihdevivun 3 tai L asentoon, niin syttyy myös oranssi pystynuoli. Auto toimii sinänsä täysin normaalisti.
Eikös tuo 666 tarkoita vain että vaihteiston ecussa on joku häiriö muistissa? Pitäis lukea ne koodit sieltä.
Tai sitten koitat vaan nollata koodit ja katot tuleeko uudestaan.

Eikös se oranssi nuoli pitäiskin palaa 3 ja L asennolla? Mulla ainakin palaa. Vilkkuva nuoli kertoo viasta.
Otsikko: Vs: S 70-98 automaatti häiriö
Kirjoitti: pvolvo - 01.09.2012, 15:31:30
Joo, kiitos, se pitikin nollata toisen napin takaa ja ei nyt näytä syttyvän uudelleen. Koodi oli jotain atr-114, tai sinne päin. Kun yhden kerran nollasin, niin se pystynuoli vilkutteli ja kun annoin toisen nollauksen, niin ei syttynyt enää.