Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Jocce^ - 01.02.2011, 11:28:37
-
Mietin tuossa viikonloppuna tosissaan auton hakemista ruotsista ja kattelen veropäätöksiä jne mutta mielipiteitä kannattaako?
Autoveropäätökset liikkui siinä 3500-4500e
Jos otetaan esimerkisi kiinnostava tapaus:
http://www.blocket.se/halland/Volvo_S60_2_4_Bi_Fuel_31903671.htm?ca=8&w=3
99000kr ==> 111645€
+ vero + ~4000€ ( http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/index.jsp)
+ rekisteröinti kulut yms yms,matkat, +500
+ Ajotietokoneen tekstien kielenmuutos yms +100e (merkkiliike)
Yht: 15 645€
----------------
vrt:
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3547117
Mittarilukema 87 000 km
Hinta 15 900 €
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3732101
Mittarilukema 87 800 km
Hinta 16 705 €
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3652390
Mittarilukema 99 800 km
Hinta 16 900 €
Olenko siis ihan väärässä että ei siinä nyt ihan mahdotonta ”voittoa” kuitenkaan saa aikaiseksi ruotsista tuomalla ?
Ja tavoite budjetti olis semmonen 12 000 koko autolle ja malli pitääs olla 2005->
-
Tuossa olis heti tonnin halvempi ja vähemmän ajettu bi-fuel.
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_S60_BI_FUEL_SUMMUM_31830896.htm?ca=1_5&w=3
Edit: niin ja noita veropäätöksiä ei kannata tuijottaa, kun verot lasketaan MAHTI järjestelmän kautta.
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/ (http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/)
-
Eli olisit sitä mieltä että autonruotsista haku kannattaa ?
Mites toi bi-fuel eroaa tekniikaltaan normaalissa bensakäytössä tavallisesta?
En tuolta tullin Mahtijärjestelmästä ainakaan saanu mitään järkevää irti jos otetaan esimerkiksi tuo heittämäsi esimerkki... niin mitä arvioisitte et kaikki kulut tulisi olemaan?
-
Tuolla "ruottalaisella" on ajettukin paljon enemmän, kuin verrokeillasi, joten vertailu ei ole niiltäkään osin tasaväkinen.
Aikoinaan suunnittelin autonhakua ruotsista tai saksasta, saksa tuntui silloin edullisemmalta vahtoehdolta. Autot oli siis halvempia siellä. Matkakuluja olis tullut enempi, mutta silti vielä jäi ne vehkeet siellä edullisemmiksi.
Ostin sitten kuitenkin suomitoosan.
-
Verrokit on normi moottoreilla, kannattaa ottaa huomioon. Nopea vilkaisu nettiautosta s60 bi-fuel 218tkm ajettu 12t€, jolloin Ruotsin auto olisi 50tkm vähemmän ajettu. Bi-fuel=kaasu ja bensa käy.
-
Mistäpäin Suomea Jocce^ olet?
Eli takaa-ajan että onko bi-fuelistä mitään valtakunnan iloa. Ainakaan täällä Itä-Suomessa ei ole, ellet sitten heitä nestekaasupulloa letkuihin kiinni ja pyöritä rinkiä autotallissa niin ei tule pää kipeäksi ;)
Osta suosiolla Suomesta niin ei ole "pakko" ostaa autoa kun tuonne menee, varsinkin jos hinnan eroa ei ole kuin tonnin pari.. Käy muuten vaan lomamatkalla ja on muijakin tyytyväinen kun ei tarvitse aina noitten saakelin kiulujen kanssa pelleillä :)
-
Heheh sepäs tuossa bi-fuelis just onkin että kun täällä vaasan suunnalla ei ainakaan vielä saa kaasua tankkiin mistään niin hyötyäkään siittä ei oo.
Tuossa on vaan niin kovasti porukka hehkuttanu jossain vaiheessa ruotsista tuomista mutta eipä noi nyt loppuviimein paljoo halvemmaksi tuu :-\
Mutta edelleen kommentteja miksi kannattaisi tuoda ruotsista tai miksi ehdottamasti ei kannata :)
-
Riippuu ihan hirveästi kruunun kurssista kuinka paljon säästää. Nyt se on aika vahva joten säästöä ei paljoa tule. Mutta onhan siellä suuremmat valikoimat kuin suomessa.
-
Ovatko ne Ruotsin kipot paremmassa kunnossa kuin Suomessa?
Aikoinaan Sakemannien pirssit olivat paremmin varusteltuja ja ruosteettomia verrattuna Suomalaisiin. Nykyään tuokin etu lähinnä marginaalinen, ellei sitten osta jotakin 80- tai 90-luvun ronttosta minkä kustannukset varta vasten noudettuna ei ole mitenkään perusteltavissa.
-
Pari vuotta sitten haettiin moottoripyörä ja myöhemmin vielä yksi autokin Ruotsista ja kyllä niissä sai
itselleen "hakupalkkaa". Tänä päivänä pelkästään kruunun kurssi suhteessa euroon on vahvistunut
liki 30 prossaa ja se kyllä vaikuttaa tuohon kannattavuuteen. Moottoripyöräni oston aikaan 1000 SEK
oli noin 89 eur, nyt näytti olevan 117,5 eur (FOREX).
-
Tuossa on vaan niin kovasti porukka hehkuttanu jossain vaiheessa ruotsista tuomista mutta eipä noi nyt loppuviimein paljoo halvemmaksi tuu :-\
Mutta edelleen kommentteja miksi kannattaisi tuoda ruotsista tai miksi ehdottamasti ei kannata :)
Se että onko hakeminen järkevää, ja säästääkö siinä, riippuu monesta eri asiasta. Säästö on suoraan verrannollinen käytettävään rahamäärään, eli yleensä prosentuaalisesti säästö voi olla on sama, esim. 10% on eri 10 000 kuin 100 000 eurosta. Myös kurssista saatava hyöty suhteutuu rahan määrään.
Suomen verotuspäätökset ovat myös niin mielivaltaisia että on täysin yksilökohtaista kannattaako. Yleensä kannaattaa, mutta ei säännönmukaisesti.
-
Mutta edelleen kommentteja miksi kannattaisi tuoda ruotsista tai miksi ehdottamasti ei kannata :)
Tänään tuli pari tuntia roikuttua www.kvd.se huutokaupassa. Parikymmentä vollea myytiin, mutta ei napannut, kun hinnat nousivat autokauppojen hintoihin. Muutama oli siinä ja siinä, että olisi kannattanut ostaa. Puolimiljoonaa ajettuja vanhoja takseja saa halvalla, mutta niissä saa varautua vaihtelemaan jonkinverran osia. Muutamaa olen katsonut lähemmin ja mm. jarrulevyt ovat olleet ihan lopussa. Jotensakin mulle on tullut mielikuva että maissa, joissa autot ovat halpoja, niitä kohdellaan huonommin, kuin täällä äärimmäisen korkean verotuksen maassa.
-
Tänään tuli pari tuntia roikuttua www.kvd.se huutokaupassa. Parikymmentä vollea myytiin, mutta ei napannut, kun hinnat nousivat autokauppojen hintoihin. Muutama oli sionä ja siinä, että olisi kannattanut ostaa.
En kyllä autoa näkemättä ostais.
-
En kyllä autoa näkemättä ostais.
Ai. Minä olen ostanut montakin. Kieltämättä "susiostoksia" on myös ollut. Yhdessä audissakin todelliset ajokilometrit oli luultavasti 500000km enemmän, kuin mitä oli mittarissa. Sen laatuisia vikoja siinä oli. Eli siis tarkkana kannattaisi olla.
-
Jotensakin mulle on tullut mielikuva että maissa, joissa autot ovat halpoja, niitä kohdellaan huonommin, kuin täällä äärimmäisen korkean verotuksen maassa.
Totta, ja kun autojen käyttöikäkin on heille lyhyempi, niin huolloista tingitään jo aikaisin. Turkkilaiset tekee saksassa sellaisen huoltokirjan kun tarvitaan, ja auto venäjälle ellei suomalaiset vie. Jos ajat autolla maksimissaan 3-4 vuotta ja siitä ei hyvitetä oikeastaan kunnon mukaan, niin ei sitä säälitä. Varsinkin kun ne autot oikeasti on käyttöä varten. Ei tosin voi täysin yleistää koskemaan kaikkia autoja, mutta tuollainen on ollut aina havaittavissa.
-
Tuo puoltaa ns. "suomiautoa", jonka huoltohistoriakin näkyy usein merkkiliikkeiden tiedostoissa ja myös entiset omistajat on helppo selvittää.
-
Tuo puoltaa ns. "suomiautoa", jonka huoltohistoriakin näkyy usein merkkiliikkeiden tiedostoissa ja myös entiset omistajat on helppo selvittää.
"Laatumerkeillä" näkyy suomesta käsin myös saksassa tehdyt huollot. Valitettavasti Volvo ei kuulu tähän joukkoon, edes suomiautosta eivät anna huoltotietoja :idiot2:
-
Kiitos kommenteista, entäs sitte joku balttian suunta liettua esim volvon hakuun?
-
Jos tietää mitä tekee, baltiassa on tarjolla juuri sitä mitä hakee. Eli tuote sorvataan helposti asiakkaalle sopivaksi.
Olen itse nähnyt kun 90-luvulla auto sai uudet paperit ja runkonumeron, näin nuorentui pari vuotta. Silloin toivat autoja joissa korimalli useita vuosia sama ja helppo muuttaa esim. viisi vuotta tuoreemmaksi. Nykyään kuitenkaan tuo ei aivan onnistu, mutta esim huoltokirja voidaan tehdä juuri sellaiseksi kuin halutaan. Vaikka suomessakin, otetaan vain puutteellinen huoltokirja, tiimarista leimasinsarja ja eri käsialoilla merkinnät, leimat keksityllä tai olemassa olevan korjaamon tiedoilla jotka saa netistä. Jonkun saksalaisen huoltamon tiedot kun ottaa sieltä tuotuun autoon niin kuka sinne soittelee, korjaamo kun löytyy netistä niin kaikki näyttää realistiselta. Kuitteja voi myös tehdä sellaisen nipun kun huvittaa. Historia on siis lopulta aivan arvoitus.
Eestistä saa helposti haettua jos osaa itse katsoa tuotetta, ja mahdollisuus käydä testerissä sekä tutkia. Aina ei se sovi sillä voisi esim. kolarihistoria paljastua. Tietysti joka paikassa on myös hyviä autoja, mutta niiden erottelu vaatii kokemusta.
-
on kyl vähän siinä ja siinä kannattaako ruotsista tuoda, riippuu aika paljon siitä mitä hakee. Syksyllä hain MB E50 AMG:n ja myin 3kk myöhemmin suomessa ja tein 2500-3000€ voittoo kun vähennetään kulut. 940:n hain -06 ja se tuli maksaan muutaman satasen vähemmän kun suomessa karvalakki samalla koneella ja hakemassani on aika lailla kaikki varusteet. Isälle tuli kaverin kautta pari vuotta sitten 740, aika plus miinus nolla kannattiko, samoin yks MB 230E W124, joskus muutama vuosi sitten meni aikalailla nolla voitolla kun joutu remppaan aikalailla.. tukholmasta ei kannata hakee, siellä suolataan enemmän kun koko suomessa yhteensä ja muutenkin autoja ei kohdella kovin hyvin
-
Muutaman auton olen ruotsista hakenut ja luulen, että nyt ei kannata autoa lännestä hakea. Ruotsin kruunu tällä hetkellä: eurolla saa SEK 8,8185. Parhaimpaan aikaan taisi SEK hinta olla noin 12.
No jos joku rahapulassa joutuu auton myymään, mutta silloin paikallisetkin ovat ostamassa.
Saksaan tai muualle euromaihin menisin autoa hakemaan.
-
Oke
Kiitos näistä
-
Vanha mutta ajankohtainen asia.
Olen kyllä siinä käsityksessä vahvasti, että ruotsalaiset pitää autoja ihan ok.
Katselin pitkään n. kymmenen vuotta vanhaa Fifuel V70 Volvoa ja niitä ei siellä ole ihan määrättömästi, automaatti vielä. Normibensakäyttöisiä on paljon ja hurjan siistejä.
Pyynti nousee kyllä vähänajetusta (alle 200tkm) mutta on hyvin huolettuja ja siistejä tosiaan paljon. Enää ei ole niin selkeää etua varustelussa, kun toin edellisen Volvon saksasta. Nykyään Suomiautoissakin alkaa olemaan turvatyynyt myös repsikalla jne.
Maksoin 19000tkm. ajetusta 44ooo tkr. Ei ihan superkauppa, yksillä renkailla ja avaimilla muta auto on virheetön. Ollut paljon kilometrejä liisattuna ja esim. paxi on ihan neitseellinen ja juuri mihinkään on tuskin koskettu.
Yksi vika tuli kotiintuliaisena, paineensäätimen kalvo vuotaa ja autoa saa sahata kylmänä, koska kaasua pääsee imusarjaan. Käynnistyshän tapahtuu bensalla.
Odotan verotuspäätöstä. Hakukulut oli siinä 500 euroa plus parit jekut, ei montaa yömyssyä.
Juuri missään ei ole jakopääremontti lähellä, se tuntuu olevan jotenkin must siellä. Lisäksi huoltokirjat ovat aika originellin näköisiä ja monissa vastaavat CARFAX historian mukaiseen sijaintiin auton omistajan ja huoltoliikkeen välillä. Ja todella monessa on ainakin Suomessa järkyttävän hintaiset Volvo kevytmetallivanteet alla.
Toi kaasun paineensäädin maksaa sinisellä n.1300egua ja niitä saa Italy-varaosana alle 300 satkua ja osan tiivisteistä ja o-renkaista voi vaihtaakin ellei kopa kaikkia.
Kävin Kotkasta Tampereella ja ihan ok. on biokaasulla körötellä. Olin kuulevinani korvissa tyytyväisen jääkarhun murinan, valkonalle oli iloinen kun jäätiköt sulavat hitaammin. Yksi perheauto pelastaa siis maailman :)
Rekisteröinti on vielä kesken, siitä tuli vähän säätöä un oli vähän keskeneräiset eväät matkassa. Odotan että myyjä lähettää alkuperäiset dokumentit, joita hän tarvitsi rekkarista poistoon Ruotsissa. Myyjä oli nimittäin Iakilainen, tosin ihan liikkeestä. Nuori kaveri ja valtava ego.