Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Wolvis - 28.07.2012, 20:02:24
-
Eli, tuossa miitissä käydessä tuli vanha vitsaus taas näppituntumalle. Kun auto lämpeää, ja sillä ajaa paljon putkeen, ohjaustehostin tuntuu menettävän osan tehoistaan, eli paikallaan kun asvaltilla kun alkaa kääntää niin kyllä sen tehostimen työn saa itse tehdä, tehostin huutaa kuin olisi rengas rajoitinta vasten muttei juuri mitään auta. Eli mitä tehdä, nesteet vaihtoon, vikaa pumpussa, vai kusasenko purkkiin ja laitan kannen kiinni? ???
-
jos kokeilisit ilmata sen?
-
Jotain tuolle pitäisi tehdä, ilmaus, nesteiden vaihto ym. täytyy kokeilla kun asian kimppuun pääsee.
-
Vaihda ne nesteet "huuhtelemalla" niin samalla lähtee varmasti ilmat.
Tosin, kyllä sieltä ilman pitäisi muutenkin käytössä poistua jos siellä on kaikki kunnossa..
-
Vaihda ne nesteet "huuhtelemalla" niin samalla lähtee varmasti ilmat.
Tosin, kyllä sieltä ilman pitäisi muutenkin käytössä poistua jos siellä on kaikki kunnossa..
Jotain tuollaista huuhtelua ajattelin, paljos tuohon huuhteluun saa varata nestettä? ???
-
Jotain tuollaista huuhtelua ajattelin, paljos tuohon huuhteluun saa varata nestettä? ???
Mulla oli pari litraa öljyä ostettuna tuota varten, meni reilu litra.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=176.0
-
Itsellä teki samaa muutaman kuukauden ajan ja sen jälkeen hajosi kokonaan :)
Vaihdoin uuden pumpun ja taas toimii ;)
-
Kylmänä tuo toimii hyvin, että jaksaa vääntää renkaat haluamaani suuntaan... mutta kun kone lämpeää niin kyllä se ohjaustehostin siirtyy sinne ratin ääreen :2funny:
Täytyy jokunen litra tuota ölppää katella ja ajatuksella katsella tuota systeemiä. Ja täytyy toivoa ettei ole sen kummempaa kuin öljyjen vaihto, ei tähän konkurssiin haluaisi lisätä ohjaustehostimen pumppua kun autossa on jo muutenkin taas tekemistä ennen seuraava katsastusta esim. taka-akseliston puslat on vaihtokunnossa :-\
-
Öljyt vaihdettu, motonetista kilkkeet ja kuismalta 2m 10mm läpinäkyvää letkua, yhteensä n. 21.80e. Nopea homma ja näin äkkiseltään katseltuna kannatti, ohjaus keveni niin ajossa kuin muutenkin. Tosin kun yksi paikka on korjattu, on aika siirtyä seuraavaan, puslat... mutta se ei ihan tämän päivän ongelma ole kun vasta seuraavaan katsastukseen mennessä vaihtaa niin hyvä on :)
Hyvien ohjeiden avulla onnistuu homma kuin homma helposti :)
-
millainen pitäisi olla volvo v70 ohjaustehostimen teho? oma auto on volvo v70 2.5tdi -00 automaatti,ja on nyt ajettu noin 530 000km,ohjausvaihde on vaihdettu jotain 4000 km sitten ja ei ole minusta toi ohjaus niin kevyt mitä oli aikoinaan -88 honda accordissa,hondassa sai rattia pyöritellä paikallaan vaikka yhdellä sormella mutta volvossa saa olla kädet lähes kokonaan käytössä,ohjausvaihteen pumppu on alkuperäinen...
-
En mä tätä nyttenkään lähe tohon vanhaan accord '90 ex:ään vertaamaan, sitä nyt sai pyöriteltyä melkeen ajatuksen voimalla kuivalla asvaltillakin.
-
Kunnossa olevan ohjaustehostimen testaus normi rengas,
Käännä Volvoa asfaltilla niin että ainoastaan kämmenen pohja ottaa siihen rattiin kyllä sen pitäsi kääntyä kun kitkaan sen verran on kätösessä.Jenkkimallia nääs.