Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 855_T5R - 29.07.2012, 13:10:08

Otsikko: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: 855_T5R - 29.07.2012, 13:10:08
Elikkäs eilen naplailtiin kansi paikalleen ja kun tuli hetki vääntää virta avaimesta niin moottori pyörii ku tulupaton mopo.

Rempan yhteydessä laitettiin
GLT:n nokat siihen. Mistä voisi johtua moinen? Onko nyt nuo hydraaliset nostimet jotenki vitullaan?
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: Hurm0s - 29.07.2012, 13:51:09
Onko jako kohdillaan?
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: Juzi - 29.07.2012, 14:23:01
Entä onko nokat oikein päin?
En kyllä tiedä aiheuttaisko se edes tollasta..
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: Hurm0s - 29.07.2012, 15:35:37
Pakonokan takapäässä pitäisi lukea PGE ja imunokan PGI.
Kaippa ne kannattaa tsekata, ellei ole täysin varma että on mennyt asennuksessa oikeinpäin...

Oliko nokat varmasti oikeassa asennossa kun kiinnitit nokkapyörät niihin?
Eli imunokan takapään ura keskilinjan yläpuolella ja pakonokan keskilinjan alapuolella?
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: Rusakko - 29.07.2012, 15:37:54
Tässä:
(http://i685.photobucket.com/albums/vv213/gilber33/wagon/DSCF2143.jpg)
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: AV64 - 29.07.2012, 15:41:01
Taitaa ventiilit kantaa eli ei ole välyksiä ??? ???
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: 855_T5R - 29.07.2012, 21:38:19
Vikahan löyty, ja samalla koko remontin aiheuttaja. kampuran päässä oleva jokaremmin hihnapyörä oli lyönyt tyhjää ja vetäny hihnäpyörästä boorin sileäksi. (lisään kuvan ku saan sen koneelle). Tämän takia koko savotta ei oikein meinannut onnistua.

Seuraava kysymys kuuluu että onko 20v vaparissa ja 2.3 turbossa sama tuo hihnapyörä? Ja onko muille käyny näin? :D

Kiitos valokuvasta, siitä oli apua!
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: hevonen - 01.08.2012, 16:38:25
Mites nyt kun startattiin taas ja nokat ei liikkuneet? Venat solmussa? :buck2:
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: 855_T5R - 01.08.2012, 17:18:48
Ei siellä venat oo mutkalla, ku ennenku avaimesta väännettiin nii käsin pyöriteltiin moottoria ettei ne varmasti ota mäntiin missään vaiheessa. Nyt hajin uuden hihnapyörän nii jospa pe iltana saisi volvon pörisemään. Eniten mietityttää miten on mahd. Että ne boorit on menny vituksi?
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: C70 - 01.08.2012, 18:26:57
Jos ei ole ollut oikeassa kohtaa, ja pulttipyssyllä ammuttu paikalleen (on aika tiukka sovite) Niin pyörä haljennut/murtunut. Ensimmäisen kerran kuulen tuollaisesta viasta.
Otsikko: Vs: 850 T5R kansirempan jälkeen puristukset kateissa
Kirjoitti: 855_T5R - 01.08.2012, 19:52:08
Joku tämmönen se on ollu... Ja siinähän on boori ja se kohdistuskohta, ettei sitä saa ku yksinpäin siihen... Se kyllä kannattaa jokaisen vilkasta ku jakoremppaa touhuaa nii se että on boorit kunnossa. onneksi ei saatu jakoa kohilleen, se olis ollu sama homma jo kotimatkalla, kehtaa ihan huvikseen tuota kansiremppaa aiheuttaa...