Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: ilmari - 29.07.2012, 15:50:20
-
heti kun laittaa virran päälle palaa tuo sulake jossa lukee main pump.onko kyseessä siis se lattian alla oleva pumppu.onkohan tuo pumppu korjattavissa vai pitääkö uusia koko laite.
-
mikä vuosimalli ja kone? Voi olla pumppu tai pumpun rele oikosessa. Rele apparin puolella panelin takana, saa viisaat kertoa lisää.
-
B200E on kone ja vuodelta-87. olikohan tuo ruiskusysteemi K jet. releen sisukset näyttäisi normaalilta,ei ole kärjet hitsautuneet kiinni ja on puhdas muutenkin.tämä vika tuli kesken ajon.
-
Pumpulle menee virta vasta kun käynnistää joten epäilisin maihin vetävää johtoa ja uskoisin pumpun olevan ehjä.
-
anteeksi...kirjoitin epäselvästi.siis kun avainta käyttää startilla niin sulake menee heti.
-
vika selvisi melkein...johto joka lähtee releeltä toisioilmajärjestelmään on oikosessa MUTTA kun auto EI ole vähäpäästöinen ja näinollen toisioilmajärjestelmä ei ole käytössä niin mihin tuo johto menee ja mitä se tekee.johto on nyt irroitettu ja auto toimii tällä hetkellä oikein hyvin.niin että mikä tuo johto on? olisi kiva tietää,voisiko liittyä kylmäkäynnistykseen kylmällä ilmalla.nyt kesällä lähtee kyllä normaalisti käntiin
-
vika selvisi melkein...johto joka lähtee releeltä toisioilmajärjestelmään on oikosessa MUTTA kun auto EI ole vähäpäästöinen ja näinollen toisioilmajärjestelmä ei ole käytössä niin mihin tuo johto menee ja mitä se tekee.johto on nyt irroitettu ja auto toimii tällä hetkellä oikein hyvin.niin että mikä tuo johto on? olisi kiva tietää,voisiko liittyä kylmäkäynnistykseen kylmällä ilmalla.nyt kesällä lähtee kyllä normaalisti käntiin
Mikä on toisioilmajärjestelmä?
-
kai se on se missä on muutama letku enemmän ja ainakin se lampda anturi pakoputkessa jne.kun en tiedä tarkemmin kun tässä ei sitä ole...
-
Mikä on toisioilmajärjestelmä?
Lienee pulsair.
-
Lienee pulsair.
Miksi sille sähkö menisi?
-
Miksi sille sähkö menisi?
Terävä havainto. Tosin voi vaan esittää arvauksia, koskaan kuullukaan tuollaisesta... Tai ainakaan toisioilmajärjestelmän nimellä.
-
sanokaapas muuta! tämä on kuitenkin diagnoosi jonka sain autosähkökorjaamolta.eivät sielläkään osanneet tarkemmin selittää tuota ja kehottivat kysymään Volvo spesialistilta,siksipä täällä kyselenkin.sama kai tuo millä nimellä noita systeemejä kutsuu mutta siis korjaamon kytkentäkaavio viittaa vähäpäästöisen mallin härpäkkeisiin ja tämä autoni ei ole vähäpäästöinen (B200E).-87.kumma että mitä tuo sitten tekee tässä autossa,nyt se johto on irrallaan ja auto toimii oikein hyvin mikä on tärkeintä tietysti.itse arvelisin että voisiko tuo liittyä kylmäkäynnistykseen,onko näissä joku rikastin systeemi tai vast.
-
Pienen pohdinnan jälkeen voisin muuten veikata, että nyt ei lisäilmaluistille tule virtaa, mahtaako tulla ohjauspaineensäätimellekään?
-
Pienen pohdinnan jälkeen voisin muuten veikata, että nyt ei lisäilmaluistille tule virtaa, mahtaako tulla ohjauspaineensäätimellekään?
Tuskin, kun samasta karvasta menee. :)
Saattaa mennä vähän paksulla seoksella...
-
ahhaa että siis jompikumpi noista laitteista on vialla ja poltti tuota sulaketta.kumpi kannattaisi avata ensin vai voisiko sinne menevä johto vain olla oikosessa.mitä nyt teen.
-
Yleensä se piuha on jo lähtiessä pilalla, ainakin niin että lisäilmaventtiilille tulee virta mutta op-säätimelle ei.
Etippä se haarakohta, tai vedä lisäilmaventtiililtä vaan hyppysähkö op-säätimelle. Toimii niinkuin on tarkoitettukin.