Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: V702.5tdi - 30.07.2012, 15:27:00
-
-97 vuosimallin 2.5tdi v70 volvo purkaa akun jäähdytysnesteen 2 hehkutulpan kautta (coolant heater plug) Sen sulakkeen kun ottaa irti voltit nousee päälle 12. Paikallaan tippuu 11volttiin, purkaa akun totaalisesti jopa puolessa tunnissa. Mikähän vikana, rele? missä sijaitsee?
-
Noi vesihehkut voisi varmaan poistaa kokonaan käytöstä, eipä niillä kovin paljoa tee Suomen olosuhteissa, varsinkin jos on toimiva ardic/webasto tms.
Mutta eikös niiden rele ole siellä samassa paikkaa kun niiden sulakekin eli oikealla puolella konehuonetta siellä "tietokonelaatikon" lähettyvillä? Korjatkaa joku jos muistan päin honkia, nyt menee ihan ulkomuistista.
-
Noi vesihehkut voisi varmaan poistaa kokonaan käytöstä, eipä niillä kovin paljoa tee Suomen olosuhteissa, varsinkin jos on toimiva ardic/webasto tms.
Mutta eikös niiden rele ole siellä samassa paikkaa kun niiden sulakekin eli oikealla puolella konehuonetta siellä "tietokonelaatikon" lähettyvillä? Korjatkaa joku jos muistan päin honkia, nyt menee ihan ulkomuistista.
Ei artikki toimi eikä jaksa korjailla.. Käytin kaikki releet mitkä on siinä pääsulakkeiden luona irti eikä mikään vaikuttanut jännitteen laskuun. Ainoastaan tuo sulake.
-
Ei artikki toimi eikä jaksa korjailla.. Käytin kaikki releet mitkä on siinä pääsulakkeiden luona irti eikä mikään vaikuttanut jännitteen laskuun. Ainoastaan tuo sulake.
Ei noi tosin paljoa auta talvella lämpenemiseen, ehkä hivenen nopeuttaa mutta teho pakkasilla on aika olematon.
Varsinainen sulakerasiahan on koneen vasemmalla puolella, mutta noiden vesihehkujen sulake (ja myös rele jos muistan) on tuolla koneen oikealla puolella. Itse vesihehkut (3 kpl) löytyy koneen vasemmasta kyljestä, siinä on eräänlainen "jakotukki" jossa nuo ovat kiinni ja mistä sitten lähtee letku lämppärille.
-
Ei noi tosin paljoa auta talvella lämpenemiseen, ehkä hivenen nopeuttaa mutta teho pakkasilla on aika olematon.
Varsinainen sulakerasiahan on koneen vasemmalla puolella, mutta noiden vesihehkujen sulake (ja myös rele jos muistan) on tuolla koneen oikealla puolella. Itse vesihehkut (3 kpl) löytyy koneen vasemmasta kyljestä, siinä on eräänlainen "jakotukki" jossa nuo ovat kiinni ja mistä sitten lähtee letku lämppärille.
Joo hehkut on siis kuskinpuolella koneen kyljessä. ja kaks tulppaa vain. kuskinpuolella myös sulakerasia ja siellä myös tuo sulakekin.. :)
-
Joo hehkut on siis kuskinpuolella koneen kyljessä. ja kaks tulppaa vain. kuskinpuolella myös sulakerasia ja siellä myös tuo sulakekin.. :)
Niitä vesihehkuja pitäis olla kolme ja se niiden sulake on apukuskin puolella, eri paikassa kun muut sulakkeet. Voin laittaa tarvittaessa illalla kuvan asiasta.
Edit: siellä sulakerasiassa on muistaakseni vesihehkujen releelle/ohjaukselle sulake. Itse hehkujen sulake on aika järeä.
-
"suomiautoissa" on tosiaan kolme ja hehkua mut esim. saksan versioissa vaan 2. se kolmas hehku kytkeytyy käyttöön erikseen vissiinkin lämpötilan mukaan.
se rele on tosiaan siinä kotelossa kiinni ja samassa on se iso sulakekkin...
ja tosiaankin on aika hyödytön systeemi.
mulla ois joutilaana tuollainen rele eräästä johtosarjasta :)
-
Niitä vesihehkuja pitäis olla kolme ja se niiden sulake on apukuskin puolella, eri paikassa kun muut sulakkeet. Voin laittaa tarvittaessa illalla kuvan asiasta.
Edit: siellä sulakerasiassa on muistaakseni vesihehkujen releelle/ohjaukselle sulake. Itse hehkujen sulake on aika järeä.
Pitää tutkiskella. 60A sulake oli joo :) kaks hehkua tosiaan vaan oli tossa, tavallaan niinkuin tulpanhatut oli niitten päällä. Nykäsin liittimen irti johon tuli ne kaks johtoa jotka menee tulpille niin loppui purkautuminen!