Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: teroh - 30.07.2012, 16:15:33
-
S 40: een 2002 laitettiin lastu. Kysyisin tietävämmiltä korjaako Volvon merkkihuolto tämmöisiä autoja. En tarkoita jarrupalojen vaihtoa ym. vaan vikakoodien lukua ja niiden kuittausta ja korjausta. Kysyin lastuttajalta takuuta mutta ihmetteli vaan, että "Mitä takuuta". Siis tietoa ja kokemuksia kaipaisin.
-
No tuskin tuon ikäsessä lastutus vaikuttaa mihinkään, jos jotain rikkoutuu sininen korjaa ja sinä maksat ;)
Sun pitää vaan kieltäytyä mahdollisista koneen ohjelmistopäivityksistä, ettei virisofta katoa
-
Kiitän asiallesta vastauksestasi.
-
Olen miettinyt samaa, mulla Turbotecin softa sisällä ja kohta pitäs vaihtaa kaasuläppäkotelo ja sen myötä tietenkin päivittää se kotelo autoon sopivaksi.
Kysyin siniseltä että häviääkö lastu ohjelmoinnin myötä, niin vastasivat että jos ohjelmoivat moottorinohjauksen niin häviää varmasti, mutta jos pelkästään kaasuläppäkotelon, niin siinä on pieni mahdollisuus, että lastu häviää, eivät luvaneet mitään. Sanoivat vaan, että kannattaa varautua, että häviää.
Pelottaa vaan viedä auto laitettavaksi, kun se pieni mahdollisuus on, että lastu häviää. Sinne menee sitten se 600e hukkaan, jonka verran lastu maksoi....
-Vatanen
-
Olen miettinyt samaa, mulla Turbotecin softa sisällä ja kohta pitäs vaihtaa kaasuläppäkotelo ja sen myötä tietenkin päivittää se kotelo autoon sopivaksi.
Kysyin siniseltä että häviääkö lastu ohjelmoinnin myötä, niin vastasivat että jos ohjelmoivat moottorinohjauksen niin häviää varmasti, mutta jos pelkästään kaasuläppäkotelon, niin siinä on pieni mahdollisuus, että lastu häviää, eivät luvaneet mitään. Sanoivat vaan, että kannattaa varautua, että häviää.
Pelottaa vaan viedä auto laitettavaksi, kun se pieni mahdollisuus on, että lastu häviää. Sinne menee sitten se 600e hukkaan, jonka verran lastu maksoi....
-Vatanen
Softa eli ohjelma voi hävitä mutta lastu ei.
-
Olen miettinyt samaa, mulla Turbotecin softa sisällä ja kohta pitäs vaihtaa kaasuläppäkotelo ja sen myötä tietenkin päivittää se kotelo autoon sopivaksi.
Kysyin siniseltä että häviääkö lastu ohjelmoinnin myötä, niin vastasivat että jos ohjelmoivat moottorinohjauksen niin häviää varmasti, mutta jos pelkästään kaasuläppäkotelon, niin siinä on pieni mahdollisuus, että lastu häviää, eivät luvaneet mitään. Sanoivat vaan, että kannattaa varautua, että häviää.
Pelottaa vaan viedä auto laitettavaksi, kun se pieni mahdollisuus on, että lastu häviää. Sinne menee sitten se 600e hukkaan, jonka verran lastu maksoi....
-Vatanen
Eikai moottorinohjainta tarvitse päivittää jos uuden kaasuläppäkotelon vaihtaa vai onko tuohon tullut sähköiseen osaan muutos?
-
Siis suosittelevat samalla päivitettäväksi moottorin ohjauksen, mutta sitä en halua. Ainoastaan kaasuläppäkotelon ohjelmointi riittää tässä tapauksessa.
-Vatanen
-
Siis suosittelevat samalla päivitettäväksi moottorin ohjauksen, mutta sitä en halua. Ainoastaan kaasuläppäkotelon ohjelmointi riittää tässä tapauksessa.
-Vatanen
haluavat vaan rahat poijes tuolla moot. ohjauksen päivituksellä
-
haluavat vaan rahat poijes tuolla moot. ohjauksen päivituksellä
Niin juuri, kotelo vaihtoon vaan ja ajoa!
-
Joo, niin minäkin meinasin, ainoastaan pakollinen kaasuläpän ohjelmointi ja sitten vaan kovaa ajoa :sundaydriver:
-Vatanen
-
Minulle softanlaittaja lupasi laittaa softan uudestaan pelkästään työkustannuksella jos jostain syystä se Sinisellä paljon paljon myöhemminkin ylikirjoitettaisiin.
Aikaahan menee vajaa tunti, eli ei nyt ihan 600e mene.
-
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......
-
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......
Automyyjät yleensä myös tietävät kaikesta kaiken ::)
-
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......
No niin, HÖPÖ puheet seis!
Saahan noita virisoftia ihan marmoriltakin muuten nykyään...
Lastu, tai ohjelma ei katoa ellei moottorinohjausyksikköön ajeta uutta ohjelmaa.
Viritettyjä autoja käy huollettavana/korjattavana lähes päivittäin. PISTE.
Maininta asiasta autoa tuodessa, niin moottorinohjaukseen ei kosketa.
Mikäli näin kuitenkin tehdään, ohjelman palautusta ei maksa asiakas.
Toivottavasti tämä selvensi.
Jatketaan.
-
Taannoin olin puheissa erään merkkiliikkeen(volvo) automyyjän kanssa ja hänen puheistaan sai sen käsityksen, että heidän korjaamolta ei auto lähde "viritettynä" ja laittomana. Eli jos auton sisään ottavat niin huollosta ei ulos lähtisi muuta kuin vakiona. Ja niinhän se taitaa olla, ettei joudu korjaamo vastuuseen, jos......
itse one käyttänyt softattua autoa kolmesti kahdessa eri virallisessa volvo huollossa ja molemmista tuli viritettynä pois. Kaikilla kerroilla laitoin rastin ruutuun ettei auton softaa saa päivittää. Jos auto oli takuun alainen niin käytännössä tuolla rastilla poistaa takuun autosta.
-
itse one käyttänyt softattua autoa kolmesti kahdessa eri virallisessa volvo huollossa ja molemmista tuli viritettynä pois. Kaikilla kerroilla laitoin rastin ruutuun ettei auton softaa saa päivittää. Jos auto oli takuun alainen niin käytännössä tuolla rastilla poistaa takuun autosta.
Mistä näitä juttuja oikein tulee...
EI käytännössä,teoriassa poista takuuta, jos ei ohjelmistopäivitystä ota.
Kuten ei myöskään lastutus/viritys, suoraan, absoluuttisesti.
Lastutus/viritys voi tietyillä osilla kyllä vaikuttaa takuun korvaavuuteen, ei muuten.
Paitsi tietysti Sinisen oma, joka ei muuta mitään ja on jopa laillinen (ilmainen mainos).
Jatketaan.
-
Mistä näitä juttuja oikein tulee...
EI käytännössä,teoriassa poista takuuta, jos ei ohjelmistopäivitystä ota.
Kuten ei myöskään lastutus/viritys, suoraan, absoluuttisesti.
Lastutus/viritys voi tietyillä osilla kyllä vaikuttaa takuun korvaavuuteen, ei muuten.
Paitsi tietysti Sinisen oma, joka ei muuta mitään ja on jopa laillinen (ilmainen mainos).
Jatketaan.
siis poistaa moottorin ja voimansiirron osalta jos kieltäydyt softapäivityksestä joka nykyään kuuluu volvon huolto-ohjelmaan.
-
siis poistaa moottorin ja voimansiirron osalta jos kieltäydyt softapäivityksestä joka nykyään kuuluu volvon huolto-ohjelmaan.
Tästä jos saisi jotain mustaa valkoisella.
Kategorisestiko näin on? Ja millä perusteella?
Tarkistetaan huomenna takuukäsittelijältä.
Hmmm..
-
Tästä jos saisi jotain mustaa valkoisella.
Kategorisestiko näin on? Ja millä perusteella?
Tarkistetaan huomenna takuukäsittelijältä.
Hmmm..
ei ole mustaa valkoisella. Näin vain huollossa kertoivat että jää tieto tietokantaan että autoon ei ole saanut päivittää softaa. Itseä ei haitannu kun ei ole takuuta autossa.
-
Me otettiin yhteyttä Fordin maahantuojaan ja kysyttiin takuista virityksen yhteydessä ja vastaus oli, että ei vaikutusta jos viri on kuitenkin järkevä, tieliikennekelpoinen. Itse olen kaikki takuunalaiset autot käyttänyt huollossa softattuna ja jos ovat päivittäneet niin en ole ollut pahoillani enkä myöskään ole kertonut softauksesta ihan vain sen vuoksi, että jos vaikka vaikuttaisikin takuisiin, mutta myös sen vuoksi, että ei jaksa vääntää korjaamon kanssa softauksen vaikutuksesta juuri takuuseen vaihdettuun osaan, pääsee yksinkertaisesti vähemmällä ja toiseksi harvoin ne päivitykset huonontavat autoa...
-
Me otettiin yhteyttä Fordin maahantuojaan ja kysyttiin takuista virityksen yhteydessä ja vastaus oli, että ei vaikutusta jos viri on kuitenkin järkevä, tieliikennekelpoinen. Itse olen kaikki takuunalaiset autot käyttänyt huollossa softattuna ja jos ovat päivittäneet niin en ole ollut pahoillani enkä myöskään ole kertonut softauksesta ihan vain sen vuoksi, että jos vaikka vaikuttaisikin takuisiin, mutta myös sen vuoksi, että ei jaksa vääntää korjaamon kanssa softauksen vaikutuksesta juuri takuuseen vaihdettuun osaan, pääsee yksinkertaisesti vähemmällä ja toiseksi harvoin ne päivitykset huonontavat autoa...
En oikein ymmärrä tekstiä mutta olenkin vajavainen tiedoiltani ohjelmapäivityksien vaikutuksesta takuisiin
-
Tarkistettu.
Softapäivityksestä kieltäytyminen ei vaikuta takuuseen millään lailla.
Piste.
Jatketaan.
-
Heh, no ei tietysti vaikuta. Ihan sama kun kiellät lisäämästä pissapojannestettä :)