Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Boonchoo - 31.07.2012, 19:39:36

Otsikko: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Boonchoo - 31.07.2012, 19:39:36
Moi,

Ostin käytetyn reippaasti ajetun V70 automaatin -06. Auto vaikutti olevan helmi ajokilometreihin (350000) nähden. Vaihdelaatikkokin oli rempattu, koneessa loistavat arvot/pehmeä käynti, jakohihna vaihdettu jne. Vaihdelaatikkoon tuli kuitenkin vikaa heti, joten se avattiin uudelleen. Uusi korjauskerta ei poistanut vikaa. Laitan sepustuksen alle, jos joku osaisi siitä selvittää missä vika voisi piillä tai ainakin heittää hyvän arvauksen.

Eli:

Remontti tehty, jossa vaihdettu: Kytkin, pakkasarja, turbiini, suodatin ja öljyt. Ei tietoa auttoiko, koska tehty edellisen omistajan aikana.

Ostin auton, ja huomasin lyhyen ajon jälkeen, että auto täristää erityisesti pakilla, mutta myös D:llä. Lisäksi kick down heitti vaihteen pienemmälle ja saman tien vapaalle.

Vaihteisto avattiin uudelleen ja laitettiin vielä venttiilipöytä ja venttiilit. Kick down vika poistui, mutta tärinä ei. Tärinä ilmenee siten, että paikallaan ollessa (jarru pohjassa) erityisesti R täristää, mutta myös D aiheuttaa pientä tärinää. Ikäänkuin kytkin olisi koko ajan kiinni. N tai P ei ole minkäänlaista tärinää ja muutenkin vaihteet vaihtuvat sulavasti.

Mistä tätä vikaa voisi seuraavaksi metsästää? Jokin säätö? Luistonesto sekoilee?

Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 31.07.2012, 19:41:35
Onko poissuljettu vaihtoehto, että moottorin kannaketyynyt olisivat vanhuuttaan väsyneitä?
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Boonchoo - 31.07.2012, 20:16:20
Onko poissuljettu vaihtoehto, että moottorin kannaketyynyt olisivat vanhuuttaan väsyneitä?

Ei ole poissuljettu. Eli voisi senkin tarkistaa.

Kone käy ja käynnistyy kolinoitta eikä tuo tärinä liity muuhun kuin paikallaan oloon jarrupohjassa. Rullaa tyhjäkäynnillä pieneen ylämäkeenkin ilman tärinää. Tuli mieleen että jos käsijarrun kanssa kokeilisi.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 31.07.2012, 20:31:59
Siksi ajattelin noita moottorin tyynyjä, kun ihmettelin omaa 388tkm ajettua dieseliä, että ihmeen vähänpä tämä tärisee verrattuna toisiin paljon ajettuihin yksilöihin, mitä on tullut kokeiltua. Myöhemmin selvitin huoltohistoriaa ja siihen on kaikki kumityynyt uusittu.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Boonchoo - 16.08.2012, 04:27:41
Laitan hieman päivitystä asiaan. Tosiaan ne tyynyt tai torque arm (vääntövarsi?) ovat vialliset. Yläpuolella tyyny varsineen on ehjä, mutta jotenkin väljä. Alapuolella ihan rikki. Sivutyynyt kunnossa. Omaan menevät normaalista poiketen t4 osat t2 sijaan ja hintaa 150€ sekä alas että ylös yhteensä. Molemmat kuuluisi vaihtaa samalla sanottiin (uskoo ken tahtoo, itse uskon).

Edelleen pieni pessimisti epäilee että auttaako tämä kaikkeen tutinaan. Jatkoa seuraa kai. Ainakin yksinkertaisella päivityksellä "ehjä" jos ei muuten. Tai myydään osiksi tai muuta vielä hauskempaa..

Kiitoksia Kulmamiehelle.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Jouk - 16.08.2012, 11:15:27
Kannattaa ne tuolla hintaa kokeilla vaihtaa; ajelin ennen oman auton ostoa yhtä yksilöä jossa ilmeisesti juuri väsähtänyt alakannake aiheutti N->R siirron yhteydessä selvän"pompahduksen" ja koko auto heilahti.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Sami K. - 16.08.2012, 23:21:41
Onnistuuko vaihto hallitunkilla öljypohjasta tukien?
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: sheiggi - 17.08.2012, 23:15:19
Jep kannattaa tsekata ne kaikki kannaketyynyt.
Itsellä tuossa omassa peruutukselle vaihtaessa pakki todella tuntuvasti nytkähti päälle. Meinasin että laatikossa vika kun noissa neljä vaihteisissa pakki harvoja mekaanisesti hajoavia paikkoja. Moottorin ylätukikumissa oli jotain alkavaa välystä, kun puolivahingossa vaihdettiin uusi ylätukikumi niin tuo pakin päälle "jysähtäminen" loppui.
Eli pointtina mulla se että se koneen ja laatikon tuenta ei välttämättä paljon tarvii nii voi tulla oireita.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Boonchoo - 08.10.2012, 12:32:27
Lisäpäivitystä..

V70 on edelleen telakalla. Tyynyjen vaihto auttoi pahimpaan tärinään, mutta edelleen vikaavikaavikaa. Nyt korjattavaksi menee sitten vaihteistopakan ensimmäinen (ensimmäiset?) levyt. Hilpeää.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 09.02.2014, 20:27:37
Herätelläänpäs vanhaa aihetta.

Aiheen aloittajan autoon tuli lopulta toinen vaihteisto, mutta olisiko jollain spesialistilla ideaa, että mistä moinen outo tärinä R- ja D-vaihteilla voisi johtua?

Omassa autossa on vähän vastaavaa vaivaa, mutta ei oikein ole ideaa, että mistä se voisi johtua. Kylmänä auto toimii hetken ihan normaalisti, eikä minkäänlaista tärinää ole havaittavissa. Kuitenkin jo puolen kilometrin ajon jälkeen tärinä alkaa tulla esiin ja lämpimänä tärisee jo aika selvästi. Tärinän lisäksi huomaa, että auto haluaa liikkua eteen-/taaksepäin hieman liian tarmokkaasti.

Itsellä on ajatus, että turbiinin lukitus tarraa vähän kiinni, koska turbiini luistaa 700r tyhjäkäynnillä niin paljon, että vetoa ei ole käytännössä lainkaan, joten turbiinilukko olisi ainoa paikka, mikä saattaa aiheuttaa vetoa eteenpäin. Lukitushan avataan öljynpaineella, joten olisiko paine liian alhainen, tai olisiko jossain joku sisäinen vuoto? Alhaiseen öljynpaineeseen en oikein usko, kun laatikko toimii ajossa kuin ajatus. Joku vuoto ehkä tuntuisi loogisemmalta, koska kylmänä öljy on kankeampaa, eikä näin vuoda niin pienestä raosta, mitä sitten lämpimänä.

Laatikkoon on vaihdettu tuliterä venttiilikoneisto, mutta se ei vaikuttanut yhtään mitään. Ajatuksissa on vielä mitata järjestelmäpaineet tästä yksilöstä, sekä toisesta vastaavasta autosta, jossa laatikko toimii oikein.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: mulugren - 09.02.2014, 22:46:44
Kuinka paha se tärinä on? Mihin voisi verrata? Kyllä minunkin 06 d5 on täristänyt enämpi vähempi kokoajan. Joskus aika brutaalistikin mutta olen pitänyt sitä ominaisuutena. Hiukan karskeja pelejähän nää dieselit on. Mulla on uusi ylätuki ja myös se ala etutuki. Ei mitään vaikutusta. Öljynvaihto taisi hiukan vaikuttaa.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 10.02.2014, 06:38:26
En mä oikein keksi mihin sitä voisi verrata, mutta erityisesti pakilla tärinä on aika voimakasta. D:llä ongelma ei ole niin paha, kun laatikko vaihtaa vapalle auton ollessa pysähdyksissä, niin tärinä loppuu siinä vaiheessa kokonaan.

Hyvin tuolla pärjää, kun ottaa aina etukäteen pakin pois, ennen kuin auto ehtii pysähtyä, eikä tietoisesti pidä pakki päällä autoa paikallaan.

Kaikki muut moottorin tyynyt, paitsi se taaempi alakumi, on uusittu.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Valmet-20 - 10.02.2014, 09:06:43
Eikös vaihteistollakin ole tuki? Onko liian kovat tyhjäkäyntikierrokset? Siis kaikki sisuskalut vaihdettu eikä toimi? Soitapa sille ed. omistajalle ja kysele asioista. Joskus voi auttaa ymmärtämään näitä ongelmia ja niiden syitä.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 10.02.2014, 13:59:00
Eikös vaihteistollakin ole tuki? Onko liian kovat tyhjäkäyntikierrokset? Siis kaikki sisuskalut vaihdettu eikä toimi? Soitapa sille ed. omistajalle ja kysele asioista. Joskus voi auttaa ymmärtämään näitä ongelmia ja niiden syitä.

Se vaihteiston tuki on myös uusittu. Laatikkoon ei ole vaihdettu kuin venttiilikoneisto ja öljyt.


Soittelin tänään kolmeen eri vaihteistokorjaamoon ja jokaisesta tuli eri diagnoosi :)

-Turbiinista kitkapinnat irti. Pitää korjata heti ja lopettaa ajaminen.
-Sisäinen vuoto laatikon akseleissa ja siksi ei riitä öljynpaine avaamaan turbiinilukkoa. Hankala löytää vikaa, joten vaihtolaatikko tulee halvemmaksi.
-Venttiilikoneiston vaihdon jälkeen mukautuvuudet nollaamatta ja laatikon aivot luulee, että edelleen venttiilikoneistossa vikaa.

Tuo kolmas vaihtoehto on kaikkein helpoin testata, mutta olen melko skeptinen, että se mitään auttaisi.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Bliz - 10.02.2014, 21:19:01
Onko kukaan teettänyt kaikkien puslien/tyynyjen/tukikumien vaihtoa ? Mitä maksoi ?
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Vollemies - 10.02.2014, 21:53:03
Itse reilu vuosi sitten jouduin parin automyyjän piirittämäksi, kun erehdyin vilkaisemaan taksissa tietä nähnyttä automaattia. Vakuuttivat yhteen ääneen ettei Volvon automaattilaattikkoa voi saada ajamalla rikottua, jos se vain on huollettu. Melkein uskoin  :D

Aikoinaan Amerikan ihmeessä lukiuttuvaan turbiiniin (tai sen paineen ohjaukseen) tuli hämärä vika ja auto saattoi sammua risteyksessä turbiinin jumiessa kun laatikko oli kuuma. Laatikko toimi vielä muuten, joskaan ei kauan. Sammumisen voi välttää, kun siirsi vaihteen vapaalle ja sitten taas vaihde päälle, jalka heti jarrulta ja liikkeelle. Eli tuo turbiinin lukkiutumisvika on ainakin joissakin rakenteissa mahdollinen, joskaan tämä TH200:n ei kyllä "täristänyt".

Jos turbiini ottaa kiinni vaihde päällä, auton pitäisi ryömiä eteenpäin. Näin oli minullakin ja sen kyllä tunsi.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Lapari - 10.02.2014, 22:09:05

-Venttiilikoneiston vaihdon jälkeen mukautuvuudet nollaamatta ja laatikon aivot luulee, että edelleen venttiilikoneistossa vikaa.

Tuo kolmas vaihtoehto on kaikkein helpoin testata, mutta olen melko skeptinen, että se mitään auttaisi.

Tuohan on ilmeisesti eri asia kuin oppimismuistin nollaus?? Yritin tuosta merkkihuollossa kysellä, mutta ei ollut tietoa. Ei myöskään neutralcontrol toiminnosta ollut kyllä tietoa :o

Tuohon omaan on pari vuotta sitten vaihdettu venttiilikoneisto, oljy ja ohjelma päivitetty viimeisimpään. Itse vaihdoin tuossa kesällä rikkinäiset tuet. Viime talvena laatikko nykytti aina ryömintä ajossa ja joskus paikallaan ollessa. Lisäksi on se kolmosvaihteen vaihdon nykäisy.

Viime keväänä vaihdatin öljyt ja tuo nykytys hävisi, mutta nykäisy jäi.

Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 11.02.2014, 07:33:52
Jos turbiini ottaa kiinni vaihde päällä, auton pitäisi ryömiä eteenpäin. Näin oli minullakin ja sen kyllä tunsi.

Joo kyllä se hieman normaalia enemmän mun mielestä olisi menossa eteenpäin.


Tuohan on ilmeisesti eri asia kuin oppimismuistin nollaus?? Yritin tuosta merkkihuollossa kysellä, mutta ei ollut tietoa. Ei myöskään neutralcontrol toiminnosta ollut kyllä tietoa :o

Tuohon omaan on pari vuotta sitten vaihdettu venttiilikoneisto, oljy ja ohjelma päivitetty viimeisimpään. Itse vaihdoin tuossa kesällä rikkinäiset tuet. Viime talvena laatikko nykytti aina ryömintä ajossa ja joskus paikallaan ollessa. Lisäksi on se kolmosvaihteen vaihdon nykäisy.

Viime keväänä vaihdatin öljyt ja tuo nykytys hävisi, mutta nykäisy jäi.

Kyllä mä luulen, että puhutaan samasta asiasta, mutta vaan eri nimellä.

Mulla oireet esiintyvät vain ihan just ennen auton pysähtymistä ja paikallaan. Jos auto liikkuu vähääkään, niin kaikki toimii täydellisesti.

Edellisen omistajan toimesta laatikossa oli väärät öljyt. Värin perusteella ne oli tarkoitettu uudempaan TF-80 laatikkoon, mutta en tiedä voiko se mitään rikkoa, tai kovettaa tiivisteitä tjms.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Lapari - 11.02.2014, 10:41:14
Joo kyllä se hieman normaalia enemmän mun mielestä olisi menossa eteenpäin.


Kyllä mä luulen, että puhutaan samasat asiasta, mutta vaan eri nimellä.

Mulla oireet esiintyvät vain ihan just ennen auton pysähtymistä ja paikallaan. Jos auto liikkuu vähääkään, niin kaikki toimii täydellisesti.

Edellisen omistajan toimesta laatikossa oli väärät öljyt. Värin perusteella ne oli tarkoitettu uudempaan TF-80 laatikkoon, mutta en tiedä voiko se mitään rikkoa, tai kovettaa tiivisteitä tjms.

Ahaa. Oli semmoinen luulo että ovat eri asioita. Jossakin topicissa oli peloteltu että väärä öljy on haitaksi laatikon kitkapinnoille, mutta löytyneekö faktaa asiasta...

Tuolla toisessa topicissa yritin jo kysästäkkin, mutta onnistuuko tuo mukautuvuuksien nollaus ainoastaan käyttämällä ohjelmoinnissa vai pystyykö kotokonstein nollaamaan?
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 11.02.2014, 10:50:03
Ahaa. Oli semmoinen luulo että ovat eri asioita. Jossakin topicissa oli peloteltu että väärä öljy on haitaksi laatikon kitkapinnoille, mutta löytyneekö faktaa asiasta...

Tuolla toisessa topicissa yritin jo kysästäkkin, mutta onnistuuko tuo mukautuvuuksien nollaus ainoastaan käyttämällä ohjelmoinnissa vai pystyykö kotokonstein nollaamaan?

Ei sitä kotikonstein ainakaan pysty nollaamaan, mutta Volvon Vidalla onnsituu ja ehkäpä joku laadukas yleistesterikin voisi olla toimiva.


Nollasin eilen omasta ne mukautuvuudet, mutta tähän ongelmaan se ei auttanut mitään. Muuten laatikko alkoi kyllä toimimaan erilaisesti. Maantiellä kestää painaa kaasua paljon reilummin, eikä laatikko ole heti vaihtamassa pienempää pykälää.

Mittailin myös laatikosta öljynpaineita, mutta kiinalaisen mittarin mittausepävarmuudesta johtuen tulokset eivät välttämättä ole kovinkaan luotettavia. Näyttäisi kuitenkin siltä, että paineet ovat huomattavasti sallitun rajan yläpuolella. Tämä tosin saattaa johtua siitä, että mahdollisesti laahaava turbiinilukko kuormittaa moottoria enemmän ja siitä seuraisi öljynpaineiden nousu. Mittaus siis suoritettiin tyhjäkäynnillä, vaihteen ollessa R-, tai D-asennossa.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Sami K. - 11.02.2014, 11:03:52
Tuolla toisessa topicissa yritin jo kysästäkkin, mutta onnistuuko tuo mukautuvuuksien nollaus ainoastaan käyttämällä ohjelmoinnissa vai pystyykö kotokonstein nollaamaan?

Boschin testerillä onnistuu.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: donnari - 11.02.2014, 15:10:38
Eikö tuon nollauksen pystyny tekeen kun käyttää sulakkeen pois?testerillä tietty kans.
Sopeutus vaatii käsittääkeni ohjeitten mukaisen ajelun.Eli kaks eri asiaa olis.
Hintaero noilla toimenpiteillä on ainakin wetterillä tehtynä.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 11.02.2014, 15:20:01
Eikö tuon nollauksen pystyny tekeen kun käyttää sulakkeen pois?testerillä tietty kans.
Sopeutus vaatii käsittääkeni ohjeitten mukaisen ajelun.Eli kaks eri asiaa olis.
Hintaero noilla toimenpiteillä on ainakin wetterillä tehtynä.

Sopeutusajo on sama asia, kun normaalin ajon aikana tapahtuva oppiminenkin, mutta se tehdään vaan ohjatusti ja tulee kerralla valmiiksi. Ajonaikainen oppiminen saattaa nollauksen jälkeen kestää hetken, ennen kuin on kaikki vaihdot normalisoituneet.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: donnari - 11.02.2014, 15:30:26
Ok,eli taas kerran wetteriltä normi settiä.
Mitä näitä laatikkojuttuja seurannu vuosien mittaan niin aina vaan enemmän vahvistuu tunne ettei suomessa oikeasti osata korjata volvon automaattia.
Aina noissa on jotaki vaivoja ja "ominaisuuksia"tullut rempan mukana...Omani ostin sieltä mistä autokin tullut aikanaan eikä oo ongelmia ollut.
Ei muuta ku täytät kupongin ja lähetät ruotsiin niin tulee loota kuntoon.Eikö sulla oo 5-vaihteinen??mikä lie sen hinta nykyään..
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 11.02.2014, 20:32:43
Ok,eli taas kerran wetteriltä normi settiä.
Mitä näitä laatikkojuttuja seurannu vuosien mittaan niin aina vaan enemmän vahvistuu tunne ettei suomessa oikeasti osata korjata volvon automaattia.
Aina noissa on jotaki vaivoja ja "ominaisuuksia"tullut rempan mukana...Omani ostin sieltä mistä autokin tullut aikanaan eikä oo ongelmia ollut.
Ei muuta ku täytät kupongin ja lähetät ruotsiin niin tulee loota kuntoon.Eikö sulla oo 5-vaihteinen??mikä lie sen hinta nykyään..

Mulla on 6-vaihteinen TF-80SC.

Volvolla uusi maksaa noin 5800e. Kunnostettuja saa maailmalta noin 4000 eurolla.

Se huoltomies, kuka sanoi, että vika on vuotavissa tiivisteissä, tai akseleissa, niin sanoi myös, että nykyistä laatikkoa ei kannata alkaa tutkimaan ja korjaamaan, vaan laittaa suosiolla kunnostetun tilalle, niin hinta on ihan sama.

Ei tämä vika kuitenkaan niin paha ole, että ostaisin noin kalliin varaosan. Kyse on lähinnä henkisestä hyvinvoinnista, eikä laatikon huonoudesta.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: japu - 20.02.2014, 19:06:35
Minulla autossa kans saman tyyppistä ongelmaa. Autona Volvo V70, vm2002 D5. Täristää pirusti D tai R päällä, koko kabiini resonoi kuorossa. Nyt tärinä vielä pahentui, kun  vaihoin puhki kuluneen vaihdelaatikon "alatuen". Laatikko rupesi kylläkin vaihtamaan paremmin ja sujuvammin, ero on huomattava, kun tuon tuen vaihdoin. Mutta tuo tärinä, on kyllä korvienväliin myrkkyä. Liikkeellelähön jälkeen tärinä loppuu. Mistähän tästä lähtis vikaa etsimään.. Onkohan hyötyä käydä muita moottoritukia läpi, vai onko vika lootikossa/kytkimessä? Laatikkoon öljyt vaihatin kesällä autofitillä, joten ei pitäs niissäkään häikkää olla. Moottori etu ja taka, ne isot kumikannakkeet näytti olevan ok, kun montulla kävin penkomassa. Moottorin käynti nopeus on vaihteen päälle laittaessa n.700rpm. Vedot on autossa tallella jne. Auto on kylläkin lastutettu.

Oiskohan antaa mitään vinkkejä, tai siis oikeestaan onko sulla kulmamies edennyt tuo vian etsintä/vian paikantaminen mitenkään?
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 20.02.2014, 20:28:18
Mä olen vianetsinnän suhteen edennyt sen verran, että tilasin laatikkoon uuden turbiinin ja täydellisen korjaussarjan. Täytyy jostain kehitellä väliaikainen kulkupeli ja ottaa laatikko työn alle.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: mulugren - 22.02.2014, 12:43:49
Mitä näitä laatikkojuttuja seurannu vuosien mittaan niin aina vaan enemmän vahvistuu tunne ettei suomessa oikeasti osata korjata volvon automaattia.

Tai niitä osaavia korjareita on vain niin vähän. Ois asiaa ynnätä pätevät laatikkopajat johonkin. "Hyväksitodetut laatikkopajat" -ketju
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: (Miksu) - 22.02.2014, 14:17:12
Tai niitä osaavia korjareita on vain niin vähän. Ois asiaa ynnätä pätevät laatikkopajat johonkin. "Hyväksitodetut laatikkopajat" -ketju

Halutessaan voi Korjaamo ja yleistekniikka -pääosion alle tuollaisen perustaa.
Eli tuonne alaosioiden alapuolelle http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=2.0
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: japu - 24.02.2014, 19:17:21
Itte kävin tänään ottamassa diagnoosin Autofitiltä oulusta. Toimenpide kesti n. 40minuuttia, kävivät läpi moottoritukia ja kumeja, kävi koeajamassa ym. Koventuneen tärinän syyksi epäilivät vaan uutta alatukea, (polyuretaania, jäykempää materiaalia kuin alkuperäsen kumet), lisäksi myös muut tuet/kumet kannattaa ajansaatossa vaihtaa uusiin. Eivät jaksaneet epäillä että laatikossa ois mitään häikkää. Titetenkään mitään perusteellista tutkimusta eivät tehneet, niinkuin esim. sinä kulmamies oot teheny laatikon suhteen. Laatikkoöljyt mulle vaihettiin viime kesänä. Ajattelin vaan totutella tärinään ja jatkaa hiljattain tukien/kumien vaihtamista, sain nimittäin tässä kuussa vuojen taas lissää ajoaikaa  ::) NIIIIN ja autolla on tosiaan ajettu vähän vajaa 400 000.
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 04.04.2014, 19:10:55
Omalta osaltani tämä asia on loppuunkäsitelty.

Laatikkoon tuli täydellinen korjaussarja ja uusi turbiini, joiden asentamisen jälkeen kaikki toimii esimerkillisen hienosti. Laatikosta ei varsinaisesti löytynyt mitään ihmeellistä vikaa, joten uskoisinkin, että tässä tapauksessa syypää tärinään oli viallinen turbiini.

Mä olen niin onnelinen nykyään... :D
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Nippon50 - 05.04.2014, 01:23:28
Omalta osaltani tämä asia on loppuunkäsitelty.

Laatikkoon tuli täydellinen korjaussarja ja uusi turbiini, joiden asentamisen jälkeen kaikki toimii esimerkillisen hienosti. Laatikosta ei varsinaisesti löytynyt mitään ihmeellistä vikaa, joten uskoisinkin, että tässä tapauksessa syypää tärinään oli viallinen turbiini.

Mä olen niin onnelinen nykyään... :D
mitäs tuli osat kustantamaan? Teitkö rempan itse vai teetitkö jollain loota pajalla?
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Kulmamies - 05.04.2014, 08:40:34
mitäs tuli osat kustantamaan? Teitkö rempan itse vai teetitkö jollain loota pajalla?

Osat ja tarvikkeet maksoi vähän vajaat 2000e, josta uuden turbiinin osuus oli reilu puolet. Kunnostamalla vanha turbiini saa kustannuksia pienenennettyä ainakin 500e.

Työn tein itse.

P.S. Jos mietit remppaa allekirjoituksesi R:ään, niin mulla on sellaisen laatikko ylimääräisenä ;)
Otsikko: Vs: V70 automaatti täristää jarrupohjassa paikalla D tai R
Kirjoitti: Nippon50 - 05.04.2014, 13:22:16
Osat ja tarvikkeet maksoi vähän vajaat 2000e, josta uuden turbiinin osuus oli reilu puolet. Kunnostamalla vanha turbiini saa kustannuksia pienenennettyä ainakin 500e.

Työn tein itse.

P.S. Jos mietit remppaa allekirjoituksesi R:ään, niin mulla on sellaisen laatikko ylimääräisenä ;)
eipä nyt juuri tarvetta rempalle,mutta mistäs sitä tietää milloin on edessä.