Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JPP - 01.08.2012, 16:24:18
-
Nyt tarvittais kiperästi neuvoja vian korjaamiseen ja ennen kaikkea sen löytymiseen!
Eli tuli tossa eilen vaihdettua 740 Volvoon viskoflektin tilalle sähköflekti. Sit aloin kokeilemaan, että lähteekö flekti pyörimään kun lämmöt nousee riittävästi. No flekti ei alkanu pyörimään, mutta jostain päin konehuonetta tuli kaikki nesteet pihalle. Sammutin nopeesti moottorin mutta vuoto kohtaa en löytäny. Syyläri on kuiva, kaikki letkut on kiinni, kansi on kuiva. Edestä päin katsottuna vuoto on jossain koneen oikealla puolella sillä sieltä kastui kaikki. Lämmöt ennen tätä eivät olleet edes punaisella alueella mittarin mukaan ja ennen nesteiden pihalle tuloa kuului kova poksahdus ihan kuin joku tulppa olis lentäny mäkeen jostain.
Missähän mahtaa vuoto olla ja kuulostaako pahalta korjata?
Kiitos neuvoista jo etukäteen!
-
Kuskin puolella konettahan on termostaatin kotelo siinä etunurkalla ja sitten takempana menee koneesta vesiletku sisälämppärin kennolle.
Kaasari vai ruisku? Kaasarikoneissa vesi kiertää imusarjassa, voisi olla sieltäkin joku liitos antautunut.
Tai voi olla lohkon kyljestä lentänyt joku vesiplommi pois...
-
2.0l ruisku kone kyseessä.
-
Jos on kuskinpuolella ja taaempana niin yleensä repeää lämppärinletku.
Millä arvoilla sulla on flektin anturi ja missä se on?
-
Vika löyty ja korjattu kiitos avusta. Lämppärin hana oli revenny. Ostin uuden ja löin kiinni ja Volvo on ajossa taas.
Flektin anturi? Meinaatko lämpöanturia? Se on syylärin etuosassa yläkulmassa. Arvoista en tiiä ostin motonetistä Volvon oman lämpöanturin.
-
Nyt saatiin flektikin pyörimään oikein. Oli kytkennöissä menny kaks piuhaa väärin :D