Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: keijo19 - 03.08.2012, 11:45:18
-
Eli 740 herjaa koodeja, 1-2-1 ja 1-1-3. Uusi massa mittari juuri laitettu, lambda vaihdettu. Mitäs seuraavaksi lähtee vaihtelemaan? Oliskos sitten tuo MAP-anturi seuraava,ja mistäs niitä edes saa?
Käy erittäin rikkaalla tällä hetkellä tuo romu,ja kulutus siinä 20 tienoilla. Auto toimii muuten hyvin mutta noita herjaa ja se kulutus on vähän liian korkea ja takapäästä tulee kauhiast mustaa savua ja haisee erittäin paljon bensalle. APUA kiitos...
-
Jees,kysytään viel samaan tälläst,IMMun pistokkeessa on 6 nastaa, liittimessä sen sijaan on ainoastaan 5 kpl näitä mihin nastat liittyy (toivottavasti joku tajus),onko tämä ihan niinkuin pitääkin olla?
-
Ei siinä ole MAPpia.
1-2-1 tarkoittaa, että IMM signaali on kateissa=> Mitta LH2.4 boksiin menevästä isosta liittimestä (liitin irroitettuna) nastojen 6 ja 7 välinen resistanssi. Pitäisi olla 2.5...4 ohmia.
1-1-3 tarkoittaa suutin vikaa=> Mittaa siitä samasta liittimestä nastojen 18 ja 9 väliltä resistanssi. Pitäisi olla 4 ohmia.
-
Perustsekkejä, tuleeko bensanpaineensäätimen alipaineletkusta bensaa kun kone käy, onko suuttimista joku jumissa? Lambdan piuhan voi ottaa irti niin kone käy ilman lambdakorjausta, jolloinka seos ei ole optimaali mutta kone toimii normaalisti.
-
Jees,kysytään viel samaan tälläst,IMMun pistokkeessa on 6 nastaa, liittimessä sen sijaan on ainoastaan 5 kpl näitä mihin nastat liittyy (toivottavasti joku tajus),onko tämä ihan niinkuin pitääkin olla?
Oikein on.
-
TVS, jees se alipaineletku on tsekattu,toimii niin kuin pitääkin,suuttimista en tiedä,en oo kokeillu ku ei toi tieto taito vielä siihen riitä. :)
Järviin, Missäs/mikäs tämä LH2.4 boksi on?
-
Repsikan jalkatilassa oikealla sivulla olevan verhoilumuovin takana.
Edit: Se on ruiskun aivot.
-
Ok,kiitoksia. Mittaan ku töihin pääsen. Ja jos nyt oikein käsitin niin jos arvot siinä oikein niin sittenhän se poikkasee matkalla sen signaalin,joten sen jälkeen piuhat vaihtoon taikka liittimien tarkistus.?
-
Ok,kiitoksia. Mittaan ku töihin pääsen. Ja jos nyt oikein käsitin niin jos arvot siinä oikein niin sittenhän se poikkasee matkalla sen signaalin,joten sen jälkeen piuhat vaihtoon taikka liittimien tarkistus.?
Siis jos arvot ovat nuo antamani, niin silloin myös kyseiset mitatut johdot ovat ehjät.
-
Ja anteeksi vielä tyhmyyteni,mitataan tietenkin virrat päällä...? Auto käynnissä...?
Eli joo,johdot ovat silloin tietty ehjät.
-
Ja anteeksi vielä tyhmyyteni,mitataan tietenkin virrat päällä...? Auto käynnissä...?
Eli joo,johdot ovat silloin tietty ehjät.
Virrat pois. LH boksista liitin irti. Liittimen nastoista mitataan, ei boksin nastoista.
-
Joo,nyt tajusin ku luin ton sun aikasemman kirjotuksen uudestaan. Kiitos todella paljon avusta tähän asti,palailen ku oon mittaillu.
-
Suuttimien toiminnan voit testata myös helposti, eli otat suutintukin suuttimineen irti imusarjasta(uita paljon liukastetta, ovatten usein niin saamaristi kiinni ne suuttimien tiivisteet), sitten virrat päälle että bensapumput pyörähtää ja kahtot, että mistään suuttimesta ei tipu pisaraakaan bensaa.
Muok: ja varmuudeksi vielä suuttimien sähköpiuhat irti.
-
Ok,ja ne suuttimet näyttää lähtevän ihan vaan vetämällä vähän vinosti ylöspäin...? Siitä se keulan puoleinen kiinnike irt niin sitten pitäisi lähteä,eikö? Ja mitäs kannattaa liukasteena käyttää? Sähköpiuhat irti? Eli ne jotka on suuttimien päissä,muualta ei tarvitse?
-
Kannattaisi tarkistaa bensanpaine. Säädin voi jumiin
-
Ok,ja ne suuttimet näyttää lähtevän ihan vaan vetämällä vähän vinosti ylöspäin...? Siitä se keulan puoleinen kiinnike irt niin sitten pitäisi lähteä,eikö? Ja mitäs kannattaa liukasteena käyttää? Sähköpiuhat irti? Eli ne jotka on suuttimien päissä,muualta ei tarvitse?
Jätä BP-säädin kiskoon kiinni. Suuttimien liittimet irti. Irroita 3 kpl imusarjan ja kiskohässäkän välistä M6 pulttia.
Laita vaikka moottoriöljyä liukkariksi ja nitkuttele.
-
Ok,ja ne suuttimet näyttää lähtevän ihan vaan vetämällä vähän vinosti ylöspäin...? Siitä se keulan puoleinen kiinnike irt niin sitten pitäisi lähteä,eikö? Ja mitäs kannattaa liukasteena käyttää? Sähköpiuhat irti? Eli ne jotka on suuttimien päissä,muualta ei tarvitse?
Joo, suuttimen suunnassa vetämällä irti, 3 ruuvia eka irti eli kaksi bensakiskosta ja yksi säätimen vierestä. Ja tosiaan vaan ne liittimet irti ja pyöräyttää bensapumppuja niin näkee että onko ne tiiviit. Tosin tuo sähkösarjan mittaus on myös hyvä idea, voi jopa olla fiksua tehdä se ensin. Näissä tuppaa nuo moottorin johtosarjat muuttumaan aika rapeiksi vanhemmiten, ja suojaputkien sisällä voikin löytyä ihan puhdasta kuparia isoja pätkiä ja johtojen eristeet löytyy sitten alempaa putkien sisältä ::)
-
Jees,siinä on joku maadotuksen näkönen piuha keskimmäisessä ruuvissa,voi varmaan ottaa kuiteskin poies. Eiköhän näillä ohjeilla jo näinkin tyhmä tajua. ::) Saakos noita piuhoja sitten ihan mistä ostettua,tai jos se boksi hajalla niin mistäs niitä?
-
Irti vaan.(Muista laittaa takaisin)
Mittaa nyt ensin ja katsotaan sitten.
Itse veikkaan IMMua.
-
jos on bendix, MAP-anturi on ledilootan vieressä siihen menee pistoke ja alipaineletku imusarjaan. :pomo:
-
jos on bendix, MAP-anturi on ledilootan vieressä siihen menee pistoke ja alipaineletku imusarjaan. :pomo:
Ai LH2.4:ssä on bendix?
-
navoista 6 ja 7 on arvot 3,9,eli iha hyvät. Navat 9 ja 18 näytti tasan nollaa,joten suuttimet ilmeisesti hajalla??
-
navoista 6 ja 7 on arvot 3,9,eli iha hyvät. Navat 9 ja 18 näytti tasan nollaa,joten suuttimet ilmeisesti hajalla??
Outoa. Sulla on ollu väärät nastat, tai kaikki suuttimet paskana. Mittaapa suuttimien resistanssi, pitäisi olla 16 ohmia kappale.
Veikkaan että on sujahtanu mittari väärään pinniin.
E: vartooppa vähän. Taisin puhua paskaa tuosta resistanssista.
E2: Ajatusta jos käyttää, niin nolla ohmin tulokseen riittää jos yksi suutin tai johto on oikarissa.
-
Kyllä noi omat näyttää 16 oomia.
-
mitataan,kertoisitko vielä miten ja mistä mittaan ne,kiitoksia...
-
mitataan,kertoisitko vielä miten ja mistä mittaan ne,kiitoksia...
Ruiskusuuttimesta kun otat sen töpselin pois, niin tunget yleismittarin mittapäät toisen toiseen ja toisen toiseen suuttimen nastaan.
-
Ai LH2.4:ssä on bendix?
joo, lediloota löytyy ja boxissa lukee bendix, eikö se ole lh 2.4? Täytyykö avata paneli niin tarkistan? :pomo:
-
joo, lediloota löytyy ja boxissa lukee bendix, eikö se ole lh 2.4? Täytyykö avata paneli niin tarkistan? :pomo:
What? Missä boksiissa?
-
What? Missä boksiissa?
apparin puolella, panelin takana lukee bendix. En muista lukeeko lh2.4 mutta tuo lediloota löytyy myös.
-
Jees,jokainen suutin näytti 16,1-16,2. Eli kunnossa on. Nytten ku oli kaikki irti jne jne,niin hävis kaikki vikakoodit ja se Lambda valo paneelistakin otti ja läks... Eli katsotaan pari päivää mitä sanoo ja minkälainen kulutus on...? Eikö.
-
apparin puolella, panelin takana lukee bendix. En muista lukeeko lh2.4 mutta tuo lediloota löytyy myös.
joo, lediloota löytyy ja boxissa lukee bendix, eikö se ole lh 2.4? Täytyykö avata paneli niin tarkistan? :pomo:
jos on bendix, MAP-anturi on ledilootan vieressä siihen menee pistoke ja alipaineletku imusarjaan. :pomo:
Tässä s73 puhuu nyt Regina Rex (Bendix valmistaja) ohjauksella olevasta -92 vuosimallin seiskasta.
keijo19 auto taitaa olla LH2.4 koska oli 5(6) napaisella IMM:lla, koska Reginassa siinä tilalla on 2 napainen lämpötunnistin.
Sori OT :-[
-
Kysytäänpäs tähän samaan ketjuun vielä,että onkohan jollakulla muulla ollu sellasta onkelmaa että tuo laturin valo syttyy pariksi sekunniksi kun auton sammuttaa?? Ja jotenkin tuntuu että se kyllä ei ehkä lataile täysillä taikka sitten joku ryövää akulta tavaraa. Hälytintä itse epäilen,suunnilleen ainoa mikä tuossa sähköllä toimii... :D
Mistäköhän lähtis selvittää? Akku on uusi,ja eilen vaihdoin nuo hiilet ja säätimen siihen laturiin.