Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Maxell - 03.08.2012, 12:30:59

Otsikko: Mikä anturi??
Kirjoitti: Maxell - 03.08.2012, 12:30:59
Elikkäs, alkaa olemaan turbon ilmanotto hiukkasen haprakka ja meinasin että teen sen putken itse.. MÙTTA, kysymys kuuluu että mikä tämä anturi hetii turbon vieressä mikä näkyy kuvassa?

(http://www.do88.se/product_thumb.php?img=/images/IR-850_2.jpg)
Kuva linkitetty do88.se sivuilta hyvän kuvan takia :D
Otsikko: Vs: Mikä anturi??
Kirjoitti: gogo - 03.08.2012, 13:48:18
Huohotuksen lämmitysvastus tuossa taitaapi olla.
Otsikko: Vs: Mikä anturi??
Kirjoitti: Maxell - 03.08.2012, 14:16:57
millä toi anturi on oikein kiinni siinä muovi putkessa?? tartteeko tehä jotain patenttia jos teen aluputkesta tai ihan mustasta putkesta siihen uuen??
Otsikko: Vs: Mikä anturi??
Kirjoitti: Elk - 03.08.2012, 15:31:36
millä toi anturi on oikein kiinni siinä muovi putkessa?? tartteeko tehä jotain patenttia jos teen aluputkesta tai ihan mustasta putkesta siihen uuen??
ei tuo ole anturi. vaan jo mainittu huohotuksen lämmitysvastus, tarpeellisuudesta paha mennä sanomaan kun en niin tarkkaan ole 850:n huohotusjärjestelmää tutkinut.
Otsikko: Vs: Mikä anturi??
Kirjoitti: C70 - 03.08.2012, 16:25:45
Huohotus vastus tosiaan. Kannattaa pitää paikallaan, jos talvella ajelee.
Kesällä aika turha kapistus.
Omaan rakentelen uutta imuputkea turbon vaihdon myötä. Sinne tulee paikka tolle vastukselle ja 3 kpl letkunippoja....Toimii samanlailla kuin orkkis paitsi virtaa paremmin.
Taitaa tulla vikakoodikin, jos jättää ton pois, tai ainakin jos irti töpselistä.
Otsikko: Vs: Mikä anturi??
Kirjoitti: pomo - 03.08.2012, 16:28:01
Mulla on diesel mutta oli tuon liitin irti kun vastus kajahti. Ei vikakoodia.
Otsikko: Vs: Mikä anturi??
Kirjoitti: j_tapio - 05.08.2012, 10:37:08
Ei se tosiaan mitään vikakoodeja anna vaikka pistokkeen jättää irti. Johtoon tulee koneen käydessä aina virta ja mutitan sisällä on vastus jonka lämpö johdetaan kupariprikkaan (jonka keskellä olevasta pikkureiästä huohotusräkä kulkee imuputkeen). Vastuksen teho on jotain vajaa 20W. Reilummin huohottavasta koneesta reikää voi hiukan suurentaa jolloin virtaa paremmin ja kuparilevy käy vähän kuumempana.
Tuon mutikan sivuun liittyy vielä pienempi letku suoraan imusarjasta. Tämän tarkoitus on pitää ahtoilmalla sitä sisäosaa puhtaana.
Otsikko: Vs: Mikä anturi??
Kirjoitti: hevonen - 05.08.2012, 16:01:59
Tuon mutikan sivuun liittyy vielä pienempi letku suoraan imusarjasta. Tämän tarkoitus on pitää ahtoilmalla sitä sisäosaa puhtaana.
No nyt tuli vastaus mun pohdintaan, mikä vatun tarkoitus tuolla "turhalla" letkulla on... :D
Tuntuu vaan hassulta että ahtoilmaa hukataan takasin imupuolelle, vähän niinkuin pässi valskais... :P