Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: juuso-t - 07.08.2012, 02:47:37

Otsikko: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: juuso-t - 07.08.2012, 02:47:37
Heräteltiin 164 henkiin tossa pari viikkoa sitten parin vuoden seisonnan jälkeen. Nyt on kaikki sytytysosat vaihdeltu, uusi ilmanputsari ja laitettu uudet bensat tankkiin. Ajettu on noin pari kymmentä laitonta kilometriä ja auto ei ole vieläkään alkanut toimia kunnolla.  >:( Vika on siis että käy liian rikkaalla, lyö mustaa nokea paljon ja bensa haisee. Kierroksia ottaa kivasti, mutta tyhjäkäynti huono. Öljyn syömisestä ei siis kyse, autolla ajettu 175tkm ja 160tkm kohdalla tehty täydellinen koneremontti (Joensuun Kartanon entinen edustus kiesi :pomo:) Koneen tyyppi b30e. Hanttarin penkin alla on kuulema joku ohjausboksi ja siinä ruuvi, mitä se ruuvi tekee jos alkaa kääntelemään? ??? Mitä muita säätöjä siihen on olemassa? Voisiko vika olla myös suuttimissa, jos ovat tukkeessa ja bensa ei lennä suihkien vaan valuen, tai onko bensanpaine huono? Kertokaahan tietämättömälle.  :idiot2:
Otsikko: Vs: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: The_OttoB - 07.08.2012, 08:00:55
Imuvuoto tekee ainakin tuota. Suuttimien tiivisteet, ja myös imuventtiilin vuoto sotkee ruiskun map-anturin signaalin.
Otsikko: Vs: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: leka - 07.08.2012, 09:33:08
D-jetti on tarkka siitä että moottorin lämpötila-anturi toimii.
Tarkista ruiskun lämpötila-anturin liitokset / resistanssi, kannen etupäässä ainakin B20E -koneessa...
Otsikko: Vs: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: TD Power - 07.08.2012, 15:44:22
Apukuskin puolella on moottoritilassa alipainetunnistin, kyseisen kapineen vuotaminen teki tuota mustaa savua mulla. Kokeile puhaltamalla/imemällä.

FAQ osiossa on nuo lämpöanturien resistanssit. Moottorin lämpöanturi on kannen etupäässä, mutta elä sotkeudu lämpöaikakytkimeen joka on siinä vieressä. Imulämpöanturi löytyy ilmansuodattimelle menevän haitariputken suulta, tässä siis samanlainen liitin kuin moottorin lämpöanturissa, jos tulee tunnistusongelmia. Varmista myös että kylmäkäynnistyssuutin (kaasuläpän vieressä apukuskin puolella) ei lykkää bensaa koneen käydessä.

Multa voisi löytyä noita D-jetin osia joitain ylimääräsenä jos tarvis on.

Ilmoittelehan kuin käy!
Otsikko: Vs: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: juuso-t - 13.08.2012, 19:00:10
Alipainetunnistin vuotaa! Eli pystyy imemään / puhaltamaan läpi, oli virrat päällä tai ei. Selviää tämäkin tauti.   *taavih->
Otsikko: Vs: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: juuso-t - 13.08.2012, 19:18:26
Ja kumpis tämä kyseinen anturi näistä on kun niitä on kaksi vierekkäin ja kummastakin tulee jäähdytinnesteet pihalle kun availee?  :idiot2:
Otsikko: Vs: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: The_OttoB - 13.08.2012, 21:26:26
Se pienempi on ruiskun anturi moottorin lämpötilalle.
Otsikko: Vs: 164 ruiskun säätö
Kirjoitti: juuso-t - 19.08.2012, 05:04:47
Tuli tuossa porattua se alipainetunnistin auki. sisällähän on kuparinen levy joka oli halki ja tästä syystä päästi ilmaa läpi. tällä hetkellä toimii liimattuna, toinen kuitenkin tulossa.  :2funny: