Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: supa87 - 02.02.2011, 16:26:46
-
Elikkä mitsun 15g ahdin vuotaa tuota öljyä ja tuli tuossa mieleen että onnistuuko kasaamaan itte kompurakotelon ja pakopesän jos tilaa http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Cartridge-CHRA-TD04HL-15G-Volvo-850-T5-Saab-9000-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3f06f94d4bQQitemZ270699941195QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories tuollasen? tuleeko niiden väliin jotain stefoja tai jotain? ja ne ohjuritapithan siinä PITÄIS olla. ja kai se öljyn valskaaminen tuon vaihdolla loppuis?
-
vai oiskohan fiksuu tilata vaa uus 16t ku ei näytä maksavan 400$ enempää ;)
-
vai oiskohan fiksuu tilata vaa uus 16t ku ei näytä maksavan 400$ enempää ;)
Suosittelen. Kun ottaa vielä huomioon että turbon huoltaisi samalla, niin tuolla summalla erotus on niin pieni että sama päivitää kokonaan.
-
Juu olen samaa mieltä, Supa87 kuule uutta Ahdinta vaa kehiin ja kovaa ajoa! :hello:
-
osta saman tien vähä isompi ahdin :pomo:
-
Onhan tuo 15 => 16 jo kiva päivitys. Tuohon vaan putket ja cooleri päivitykseen niin riittää. Alkuun..
-
Laitetaan rahnaa sivuun ja säästetään 16t :) putkiston tekoo edessä siis :P mitäköhän tuollasella mahtais saada potkua lisää?
-
Pelkällä ahtimella ei varsinaisesti suoraan tehoon ole suurta vaikutusta, lähinnä tehokäyrä muuttaa muotoaan. Vaatii ohjelmoinnin että saat varsinaisen hyödyn irti, isompi ahdinhan ei nosta ahtoja sen ylemmäs kuin vakiokaan ellei ahtojen rajoituksia muuteta.
Ahto- sekä pakoputkistolla voi parantaa käyttäytymistä ja hyötysuhdetta. Ainakin omassa T5 alkoi Simonsin 2,5" putkella vetää matalampaa, ja veto tasottui, kun aiemmin tunsi pari kuoppaa käyrässä.
-
Onko täälä suomen maalla mitää puljua mistä noita sais suht halvalla? 16-18t mitsuja
-
Onko täälä suomen maalla mitää puljua mistä noita sais suht halvalla? 16-18t mitsuja
tai mikset laita tuota 19t:tä?. Itse laitoin tuohon omaan R:ään 18t:n tilalle niin paremmin lähtee alhaalta 19t ahtamaan. Ja hintaa noilla on tonnista ylöspäin.
-
uusi ahdin vaan kehiin ja unohda itse kokoaminen. Suosittelen tuota mitsun 19T ahdinta...
Omaani penkitettiin mitsun 19t turbolla 312hv/4566 kierrosalueella ja vääntö: 534nm/3336 kierrosalueella. Koneen kokoonpano oli silloin seuraava (nykyään kokoonpano on toinen):
- Tehdas uusi Mitsubishi TD04HL-19T-7 ahdin, ahtopaine 1.3bar
- Teholastu-Stage 3
- isommat suuttimet: Bosch 0280 155 830 391cc/min 3.8bar (siniset)
- Ilmamassamittari 72mm.
- Bosch 0580254-040 bensapumppu, tuotto 2,8l @ 5bar
- Portattu ja muokattu pakosarja
- kevennetty vauhtipyörä
- Filtteri BMC Race power/100mm
- Cooleri (60mm)
- vm-94 coolerinputket (koneen yli)
- H-profil kiertokanget
- MSD puola takamaan virransaannin
sekä lisäksi
- 3" downpipe
- 3" magnaflow virityskatalysaattori
- Simons 2,5" tehoputkisto tupla ulostulolla
-
Ookkei :) ei oo vaa kovemman luokan viritykset hakusessa ny :D
-
Käytettyjä hyväkuntosia saa kaupitella jos joltaki sattuu löytymään :)
-
Oon ite tota turbon huoltoa pähkäillyt jo jonkin aikaa autooni et pitäsköhän enne kesää käyä huollattamassa.. Mittarissa karvan alle 200 000km ja pitää paikkansa,kannattaako miettii jo tuota huoltamista noilla kilometreillä,ootteko mitä mieltä?? s70 T-5
-
Oon ite tota turbon huoltoa pähkäillyt jo jonkin aikaa autooni et pitäsköhän enne kesää käyä huollattamassa.. Mittarissa karvan alle 200 000km ja pitää paikkansa,kannattaako miettii jo tuota huoltamista noilla kilometreillä,ootteko mitä mieltä?? s70 T-5
Onkos tuolle aiemmin tehty mitään, ja toimiiko niinkuin pitääkin?
-
Ei ole tehty mitään.. Kyl ainaki vedot tuntus olevan tallella, mut onko sillä mitää tiettyy kilometrimäärää mis kannattas viimestää käyä huollattamassa?
-
mikähän mahtas olla joku hyvä netti sivu mistä sais tilattua turboja?
-
Ei siihen mitään tiukkaa kilometrimäärää ole. Tuttavalla on 850 T5 suomiauto/ostanut uutena ja 320tkm ajettu. Turbossa tuntuu aivan mitätön välys molempiin suuntiin mutta ahtaa edelleen hyvin.
Yli 15tkm öljynvaihtoväleillä tai muuten huonoilla öljyillä ja huonolla pidolla turbon saa väsytettyä alle 50tkm:kin.