Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: miko79 - 09.08.2012, 21:39:41
-
juu elikkäs laitoin vaparin kiinni kyseiseen laitteeseen niin muutaman sadan metrin jälkeen sytty moottorin vikavalo johtuuko suodattimesta että ei tykkää siitä vai miten ku kuitenkin auto pelittää muuten ihan täysin normaalisti hivenen pirteämpi vaan on että missä nyt vika :D
-
Voisko johtua siitä että haistelee nyt että ilman/polttoaineen suhde on erilainen kuin vakiona? Tai oliko vakio suodatinkotelossa jotain sähköanturoita
jota ei nyt siinä ole enään?
-
Vikakoodien lukeminen auttaisi, saisi vähän vihjettä siitä mikä meni pieleen.
Itse kyllä vaihtaisin takaisin orggissuodattimeen. Ei se filtteri siellä niin paljoa ahdista, että kannattaisi ottaa riskiä...
-
pitää lukea vikakoodit ja oli sähköjohtoja jotkai kaikki on normisti kiinni
-
muu ei auttanu ku vapari helvettiin ja normi suodin paikoilleen ja tietokoneella leikkimään vikamuistien kautta ei tykänny vaparista en suosittele laittamaan paikoilleen ;D
-
Ei tuo mulla oo huonoa tykänny vaparista, vähän pakosta tällä hetkellä kiinni ku putsailin immua ja äitee ajo putsarinkotelon kannen päreiksi.. vapareitaki on kai monellaisia, toisella tulee hirweet traktroriefektit ja toisella vislaa kivasti. Ni kai sitte kaikki ei passaa.
-
kyllähän tuo mullakin vihelteli todella kauniisti kyllä päät käänty liikennevaloissa ihan kun ois isompikin turbo laiteltu pellin alle kokeilin miten se toimii ja hyvinhän tuo muuten pelitti mut joku tunnistin/magneetti venttiili ei oikeen tykänny asiasta sai ilmeisesti vanhus liikaa raitista ilmaa hee :D
-
Itella on semmonen simotan pikkunen kartiofiltteri... Kivastihan tuo suhahtelee ja pikkukaasulla huokailee... Mutta taitaa se hyöty siihen jäädä :D taidan vakion ruuvata takasin ku sen virtaamine riittää vallan mainiosti. Joskus semmonen vähän paremmin virtaava paneelisuodatin ku raaskii :)
-
Taitaa olla niin että ainut hyöty vaparista on psyykkinen. ::)
Oli siellä ennen ilmamassamittaria suodatinta tai ei niin se ei vaikuta paljoakaan kun immu mittaa moottoriin virtavaa ilman määrää (ylimääräistä sinne ei mene) jonka mukaan soppaa tarjotaan.
Se vinkuva/horiseva ääni imupuolelta ilman imuäänen vaimennusta aiheuttaa psyykkisen harhan tehosta... ;D
Enemmänkin pitäisin "oravasuodattimen" puutteelista suodatustehoa moottorille tuhoisana. V:>
-
vaikka on nyt vakio suodatin kiinni niin silti vikakoodien nollauksesta huolimatta syttyy moottorin valo aina välillä ja herjas jotain venttiiliä nyt en muista yhtään mikä magneettiventtiili se oli
-
Siinä ilmanputsarin kotelon kylessä ja vieressä on pari alipaineventtiiliä, ahtopaineen säätö ja joku toinen josta en millään saa ny päähän tekikö se muuta ku säätää egr:rää.. tarkista se ylempi, siitä menee letkuja hukkikselle, ahtoputkeen ja siihen putkeen joka tulee ilmanputsarille. Periaatteessahan vapari on voinu päästää siihen roskaa.. sen pitäis alkaa napsumaa kun ottaa map-anturi johon irti ja laittaa virrat päälle. Löytykö vikakoodeja?
-
löyty sillon ku nollasin se tais just jotain egr venttiiliä valittaa et hetkellinen mielenhäiriö oli sillä mut vähän aikaa ajeltua sytty taas uudelleen pitää kokeilla putsailla ja katella oisko siellä jotain paskaa uskaltaako sitä mennä puhistelemaan break cleanerilla :D
-
Kannattaa ehkä käyttää crc:n air sensor cleaneria, vähä hellävarasempi ku kuitenki tarkotettu immun putsauksee..
-
Tarkista tarkkaan ne egr:n letkut. Ja vaihda jos epäiletkin vuotoo.
Jos on egr venttiilissä se vika, niin valon pitäis sammua kun käytät autoo joutokäynnillä.
Kokeiles tuollaiset, ekaks toi joutokäyttö.