Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: miko79 - 09.08.2012, 22:55:07
-
tämmönen vika vielä että ajovalot syttyvät todella pitkällä viiveellä missäpäin mahtas olla vikaa katkaisiassa kö? vai jossain muualla syksy saapuu nii ois ihan jees et valot toimii normaalisti kiitos vinkeistä etukäteen taas ;)
-
Kuinka pitkä viive, montako sekuntia...?
Ja miten käytät valoja, otatko katkaisijasta pois ja laitat takaisin päälle vai annatko olla koko ajan katkaisijan päällä-asennossa?
-
viive voi olla jopa puoli minuuttia tai pidempään ja katkaisia on aina päällä olen kokeillut myös että käännän katkaisian pois päältä ennen kuin laitan auton käyntiin
-
Onko autossa ihan tavalliset valot vai jokin xenon-muunnossarja tms.?
Eihän joku aikaisempi omistaja vaan ole tehnyt ihan tarkoituksella jotain viiveviritystä sinne....?
-
Virtalukon pohja? Kokeile kääntää avainta ihan vähän takaisinpäin starttauksen jälkeen.
-
ei ole onneks xenoneja ja kaikki on orkkis palikoita parkit kyllä syttyy heti kun katkaisijan kääntää parkki asentoon ja sitten ennen kuin ajovalot on syttyneet niin huomasin että ei edes vilkut toimi silloin hmmm mielenkiintoista oisko se vika siinä valojen katkaisijassa et otanko sen pöydälle ja puran osiksi puhdistelen jne vai ????
-
ei ole onneks xenoneja ja kaikki on orkkis palikoita parkit kyllä syttyy heti kun katkaisijan kääntää parkki asentoon ja sitten ennen kuin ajovalot on syttyneet niin huomasin että ei edes vilkut toimi silloin hmmm mielenkiintoista oisko se vika siinä valojen katkaisijassa et otanko sen pöydälle ja puran osiksi puhdistelen jne vai ????
Toi edellä ehdotettu virtalukon pohja -kikka kannattaa kyllä ensiksi kokeilla.
-
täytyy kokeilla kiitos paljon josko siitä ois hyötyä voi varmaan olla myös valojen releessä hapettumista mut kiitos kumminkin kaikille tää on kyl ihan paras mesta mistä saa suhteellisen nopeesti apua ongelmiin mitä minunkinlainen apina ei välttämättä tajua heeeh ;D ;D ;D ;D
-
omasta s70:stä oli valokatkaisijassa jotain kotaktihäiriötä.katkaisin on aina auto-asennossa.yhtenä kauniina työpäivän aamuna olivat ajovalot pimeenä.
ensitöikseni otin katkaisijan irti kojetaulusta.sehän levisi käsiin samantein.vika siis paikallistettu.
sain siitä parsittua ehjän teipin ja liiman avulla.vaikea sanoa mistä se oli ottanut itseensä mutta,patentti toimii yhä.
purkaamolta taitaa saada parillakympillä kelvollisen osan,jos ei halua uuteen satsata.
-
tämmönen vika vielä että ajovalot syttyvät todella pitkällä viiveellä missäpäin mahtas olla vikaa katkaisiassa kö? vai jossain muualla syksy saapuu nii ois ihan jees et valot toimii normaalisti kiitos vinkeistä etukäteen taas ;)
Ajovalo kytkimessä olettaisin vian pilevän.
Tuskimpa tuossa muuta vikaa voikaan olla.
-
tänään oli noin 5min. viive koko päivän samalla huomasin et ei myös penkinlämmittimet toimi kans silloin kun valot ei syty heeh kai se pitää rueta katkasiaa tutkimaan mitä se on syöny. avaimella virtalukon kääntely ei auttanut mitään voisko vika olla vielä jossain muualla ???
-
Tuskin valokatkaisija penkinlämmittimiin vaikuttaa...sulakerasian liitin tulee ensin mieleen...jos virtalukko on kunnossa...toimiiko erilailla jos laittaa virran päälle mutta ei starttaa?
-
samalla tavalla toimii :(
-
Voihan tuo rele vikaki tosiaa olla. Mulla tuossa nykyisessä oli entisellä omistajalla alkanu valot temppuilemaa, loppujen lopuks oli saannu aina ajaa yli puol tuntia ennen ku valot alko palamaa. Oli sitte ostanu sen kalliin ison releen ja vika oli loppujen lopuks ollu siinä pienemmässä valojen releessä.
-
se ois läpi käyty kaikki releet ja katkaisijat edelleen vika pysyy samana prkl !!! :(
-
en tiedä onko jo ehdotettu kun en nyt puhelimella jaksa selata niin oletko kokeillut auton käynnistyttyä heilutella vainta virtalukossa? mulla oli virtalukon pohja paskana ja teki juurikin tuota valojen kettuilua :hello:
-
Voiko maadotuksen huon liitos tehdä tuommosta? Joku maadotus hapettunu tai löysällä joka sitte esim. lämpenemisen tai tärinän seurauksena alkaa ottaa taas kontaktia. ??? Aika kaukaa on kyllä haettu.. ::)
-
Sanoisin, että jos olet purkanut valokatkaisimen ja todennut sen toimivaksi, niin rele 104/108 eli päävalojen rele jossa on lampunrikkotunnistin vaihtoon.
106 voi myös olla vaihtolistalla, mutta epäilen kyllä enemmän tuota päävaorelettä. Siinä on vieressä todennäköisesti samanlaisia yleisreleitä, niin vaihda ristiin ja kato vaikuttaako mitään.
Toimiikos pitkien vilautus? Sen sähköt tulevat eri reittiä, eikä siis ollenkaan em. releiden lävitse.
-
Missäpäin topicin alottaja muuten vaikuttaa? Mulla vaan pyörii hanskalokerossa turhana 2000 vuosimalliin tuo valojen iso pää rele, jos olis sama nii vois sillä kokeilla. Niiku jo aikasemmin mainittin oli entisellä omistajalla samanlaista vikaa/viivettä valojen syttymisessä, meni sitte ensin ostamaa tuon kalliin pääreleen mutta vika oli lopulta iahn yleismallisessa valojen toisessa releessä.
-
Niin se oli mulla 240:ssä tommosta vikaa talvella, kun oli pakkasta reippaasti. Valorele toimi jähmeästi.
Mutta tosiaan voi se olla tuossa yleisreleessäkin. Se on ainakin helpoin kokeilla ensimmäiseks ja jos tuo pitkien vilautus ei oimi, niin sit on viiksessä vikaa.
-
topicin omistaja vaikuttaa savossa kuopiossa täytyy vielä kokeilla nuita releitä pyöritellä ristiin ja rastiin kaiken muun oon jo tehny paitsi tietysti ei välttämättä kaukaa oo tuo maadotus hommakaan haettu ;)
-
niin ja kyllä pitkät toimii plus normisti parkit syttyy kun laittaa parkit päälle katkaisian purin ja putsailin eekä siinäkään vikaa tuntunut olevan ;)
-
niin ja jos savossa sinäkin joka kysyit mistä oon nii voishan sitä kokeilla ei huonompi idea sekään ;)
-
Ite vaikutan Lahdessa, elikkä ei nyt ihan kovin lähellä olla..
-
:D :D :D :D :D
-
valot sit rupes toimimaan normisti kun purin rasian pohjan ja puhistelin kaikki + uusin sen pienen valoreleen nyt taas pelittää ;)