Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: vauhtipete - 09.08.2012, 23:58:19

Otsikko: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: vauhtipete - 09.08.2012, 23:58:19
Mitäs tollanen vikakoodi tarkoittaa? 114
Mittaristoon syttyi se lambdan kuva niin sen takia katsoin koodit, ajossa ei tunnu mitään omituista.
Kylmänähän toi on prötännyt aina, jo edellisellä omistajalla.
Moottorille antoi myös koodin 314
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: hevonen - 10.08.2012, 07:47:12
314 on kampuran asentoanturin signaali vajaa tai puuttuu.
Oliko tuo toinen varmasti 114? Jos otit sen A1 nastasta niin se on vaihteiston koodi. 114=Program selector open-circuit or short-circuit to supply.
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: volle40 - 10.08.2012, 12:18:38
314 on kampuran asentoanturin signaali vajaa tai puuttuu.

Minun opus tarjoo 314 nokka-akselin anturin singnaaili puuttuu tai on virheellinen!?
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: hevonen - 10.08.2012, 15:31:10
Minun opus tarjoo 314 nokka-akselin anturin singnaaili puuttuu tai on virheellinen!?
Ihan oikein, hätäsesti tein käännösvirheen. Tuhannesti anteeksi. :)
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: Juniku - 10.08.2012, 16:41:05
Jooei nyt ole kyllä järkeä aloituksessa, A1 nastasta ei voi daasa koodia 3-1-4 eikä A2 nastasta koodia 1-1-4  :idiot2:

Motronic 1.8!!!! (http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#LH24FuelInjectionFault)
AW30-4x (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=148.0)
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: hevonen - 10.08.2012, 17:00:34
Joo, nastat tulleet ehkä väärin, koodit kyllä mahdollisia.
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: vauhtipete - 12.08.2012, 22:31:35
Joo siis kirjoitin pelkät koodit talteen niin saatoin muistaa nastat väärin.
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: vauhtipete - 14.08.2012, 20:15:10
Mitä toi laatikon koodi todellisuudessa tarkoittaa?
Toi ei kyllä kerro mulle yhtään mitään että valitsimen piiri on joko auki tai kiinni :2funny:
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: Juniku - 14.08.2012, 20:27:05
Mitä toi laatikon koodi todellisuudessa tarkoittaa?
Toi ei kyllä kerro mulle yhtään mitään että valitsimen piiri on joko auki tai kiinni :2funny:

Ajo-ohjelmavalitsimesta (kytkin josta valitaan E / S / W) johto poikki tai se on yhteydessä runkoon (maissa).
1-1-4    Program selector open-circuit or short-circuit to ground

Sain saman vian muuton yhteydessä, kun luudanvarren pää osui just tuohon W nappulaan ja se oli useamman sekunnin pohjassa, nuoli alkoi vilkkumaan ja auto väitti että ohjelmavalitsin on rikki  :2funny:
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: vauhtipete - 19.08.2012, 08:48:20
Milläs ton voi tarkistaa? Nappien vieressä olevat valot ainakin syttyy kun nappia painaa.
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: jaho - 19.08.2012, 09:34:15
Onko Regina?
Siinä joiltain osin eri vika-koodit mitä puhdas possilainen
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: Juniku - 19.08.2012, 10:45:01
Milläs ton voi tarkistaa? Nappien vieressä olevat valot ainakin syttyy kun nappia painaa.

Olet nollannut vikakoodit, ja tämä sama vika tulee uudestaan?
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: vauhtipete - 19.08.2012, 22:58:16
Ei nollaannu.
Nokan anturia en ole vaihtanut joten se kai ei nollaannukkaan mut mun mielestä toi loota kyllä pelaa niinkun pitääkin.
Mistä ton reginan tietää?
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: Juniku - 19.08.2012, 23:37:51
Se on Aisin-Warner eli tässä vanhakoppaisessa suoralla kutoselaAW30-40 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=148.msg441#msg441), Reginan on sit saanut Ausseihin PRV:n jatkeena?

Revippä se moodivalitisn kokonaan irti ja koita sit nollata.
Otsikko: Vs: 960 -91 vikakoodia pukkaa
Kirjoitti: vauhtipete - 23.08.2012, 17:41:01
Tänään ajoin taas autolla ja kokeilin sitä valitsinta niin eipä syttyneetkään muut kuin E:n valo, rämppäsin hetken nappeja sekä piuhaa irti niin johan rupes pelaamaan taas.
Lisäksi selvisi että muisti oli taas temppuillut niin oli aiemmin jäänyt painamatta se toinen 5s painallus, nyt sain nollattua molemmat koodit ja merkkivalo ei ainakaan ensimmäisellä käynnistyksellä syttynyt kojelautaan :D