Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hevonen - 10.08.2012, 15:39:45
-
Nonii, sain mittarin kiinni tuohon peliin ja ahdot on normaalikiihdytyksessä semmosta 0.5 bar luokkaa ja sitten kun mennään lappu lattiassa niin tuossa 5000rpm paikkeilla nousee tuonne apaut 0.6 bar tai ehkä vähän yli.
Vaihdetta kun vaihtaa kovassa vedossa niin piikkaa n. 0.7 bar, muuten vain sen 0.6 bar max.
Onko tuo normaalikäytös automaattivaihteiselle että nostaa täydet ahdot vasta 5000rpm ja yli?
Kiitos ja kumarrus. :)
-
Ei kukaan sitten oikeesti tiedä?
-
no kai sulla se käyttöohjekirja on mikä on hanskalokerossa? Siellä on moottorit eritelty ja tehoalueet(MuTu) mut toi 0.66bar on vakiopaine :hello:
-
On mulla ohjekirja, oikeen jenkkikielellä. Ei siellä kyllä mitään alueita sanota, pelkät tehot kierroksilla.
Vähän oudottaa tuo melko myöhänen täysahto...
-
Joo vähän ylähäältä vääntää, eikös se n. 3000-5000rpm. Ja siinä välissä pitäs olla täys rähinä päällä?... Tosin omasta manuaalista glt:n nokkien myötä veto alkaa 4000rpm..
-
On mulla ohjekirja, oikeen jenkkikielellä. Ei siellä kyllä mitään alueita sanota, pelkät tehot kierroksilla.
Vähän oudottaa tuo melko myöhänen täysahto...
no jos se huipputeho saadaan kun kierroksia on 5300 niin voisin veikata että tällöin on käytössä myös täysahdot ???
-
no jos se huipputeho saadaan kun kierroksia on 5300 niin voisin veikata että tällöin on käytössä myös täysahdot ???
No kyllä kyllä mutta tarkoitan sitä että luulis pukkaavan aiemmin täydet pöhinät vaikka se huipputeho tuliskin vasta noilla kierroksilla... Meinaan kun vasta viidessä tonnissa nykäsee ahtoja lisää.
Vai onks se sen takia että loota kestää? Tämähän kun oli se tomaattivehje.