Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: Antza - 11.08.2012, 13:44:15

Otsikko: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: Antza - 11.08.2012, 13:44:15


 Moi,
 Mun -98 945:ssä on takana kierroksen pätkityt kuormajouset ja Bilstein B8 iskarit.
 Kun kuormaa tulee 100 - 150 kg on perä jo aikas alhaalla.
 Mitä lisäämällä / poistamalla saan sen jäykemmäksi ja pysymään reilummallakin kuormalla ylempänä??

 Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksiasta  ;)

 Antza
 
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: Okko - 11.08.2012, 14:46:33
Katkomattomat kuormajouset taakse niin pysyy perä ylhäällä isommallakin kuormalla. Siihen en osaa ottaa kantaa toimivatko B8 Bilsteinit täyspitkien kuormajousien kanssa. Yksi vaihtoehto olisi laittaa ilmaiskarit taakse ja niille kompura konttiin. Painetta kun laittaa tarpeeksi niin varmasti on perä ylhäällä, tosin ajettavuuskin on jotain hirveän ja kamalan välimaastosta.
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: EVO8 - 11.08.2012, 14:54:37
Ainoa toimiva vaihtoehto kuorman siedon lisäämiseksi taitaa olla ilmajousien asentaminen. Niitä löytyy googlaamalla monenlaisia ja asentaminen on suht simppeliä. Halvin toteutus saattaisi syntyä esim. jonkun kuorma-auton hytin ilmajousista.
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: janne81 - 11.08.2012, 23:08:03
Yksi vaihto ehto on Monroe ride-leveler ilmaiskarit, mulla on semmoset ja toimii eikä ole mun mielestä hullummat ajaa.
Katkomattomat kuormajouset taakse niin pysyy perä ylhäällä isommallakin kuormalla. Siihen en osaa ottaa kantaa toimivatko B8 Bilsteinit täyspitkien kuormajousien kanssa. Yksi vaihtoehto olisi laittaa ilmaiskarit taakse ja niille kompura konttiin. Painetta kun laittaa tarpeeksi niin varmasti on perä ylhäällä, tosin ajettavuuskin on jotain hirveän ja kamalan välimaastosta.
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: Okko - 12.08.2012, 00:11:38
Yksi vaihto ehto on Monroe ride-leveler ilmaiskarit, mulla on semmoset ja toimii eikä ole mun mielestä hullummat ajaa.

Mulla oli muutama vuosi sitten tuossa 740:pissä ilamaiskarit takana ja 144:sessa + 240 oli/on sellaiset ja tuntuu että perä olisi ilmapallon päällä tms. Jotenkin tekeen alustasta suht kiikkerän. Tosin jämäkämmillä etujousilla ja iskareilla saa vähän parannettua tilannetta. Ja tietysti tiukemmilla takajousilla.
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: sekokupu - 12.08.2012, 10:11:50
Nivot taakse niin loppuu perän laahaaminen.
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: Antza - 13.08.2012, 21:27:04


 Kiitoksia,

 Täytynee kokeilla noita katkomattomia kuormajousia ainakin silloin, kun tuodaan lastia.
 Vaihdellaan katkottuihin kun ajetaan normaalimmin.

 Antza
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: Antza - 14.08.2012, 08:48:08


 Tai sitten;
 
 A. tehdään se jääkiekkotemppu yläpäähän noihin katkottuihin...
 B. pystyyköhän siihen hitsaamaan se katkotun kiekan takaisin eli kestääkö se...

 Antza
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: The moose - 14.08.2012, 08:53:11

 Tai sitten;
 
 A. tehdään se jääkiekkotemppu yläpäähän noihin katkottuihin...
 B. pystyyköhän siihen hitsaamaan se katkotun kiekan takaisin eli kestääkö se...

 Antza

pystyy hitsaamaan muttei niin että se kestäisi.
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: Volvopoju - 20.08.2012, 20:43:43
Mitäs katsastusmies sanoo jääkiekkotempusta :)
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: The moose - 20.08.2012, 20:49:09
mitäs se sanoo ku siellä on alkujaanki jonkunverran kumia ja kovaa muovia jousen ja korin välissä. pinnapultin vaihtaa pitemmäks niin saa jousen kiinni.
Otsikko: Vs: 945 Jäykemmäksi
Kirjoitti: Antza - 21.08.2012, 07:51:48
mitäs se sanoo ku siellä on alkujaanki jonkunverran kumia ja kovaa muovia jousen ja korin välissä. pinnapultin vaihtaa pitemmäks niin saa jousen kiinni.

 Se sanoo että läpi meni - siis katsastus  ;)