Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: paze72 - 11.08.2012, 18:10:08
-
Kampistefa vuotaa, joutuuko moottorin pudottamaan apurunkoineen että saa vaihteiston pois ?
Jostain kattelin että apurunkoa löystytettäisiin vain kuskinpuolelta...
Korjausohjeita kaivataan !!
-
Apurunko ja laatikko pois. Saman asian kans painiskelin aikani ja mietin mitä teen, tulin siihen tulokseen että annan vuotaa, ja vaihdatan sitten ku tuntuu ettei pysy enää öljyt ollenkaan sisällä.
Eräs korjaamo meinasi että apaut 500e:llä vaihtavat, ja sinisellä tais olla n. 650e.
Joku myös tuumas, että sen tiivisteen saa vaihdettua helpommin yläkautta, mutta haluaisin nähdä sen fakiirin joka tommosen tempun tekee..
-
Oliko muilla näkemyksiä tästä asiasta ??
-
Tuossa on erittäin pätevä kuvallinen ohje koneen ja laatikon irroitukseen: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=28973
Autona on käsipätkä, mutta rakennehan on täysin sama näissä ekakorisissa 70-sarjalaisissa.
Tuosta näkee aika hyvin tuota rakennetta.
Mutta vaihteiston saa kyllä moottoria irroittamatta pois, apurunko luultavimmin pitää tiputtaa myös alas.
E: hetken kun googletti, niin löytyihän tämä: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=71697
Joku fakiiri vaihtaa laatikon pihalla alustapukkien varassa :D
-
Tuossa on erittäin pätevä kuvallinen ohje koneen ja laatikon irroitukseen: http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=28973
Kerran anto kattella sitten tuli ilmoitus 502 Bad Gateway...
No nysse taas toimii. :)
Mutta jos lootaa pitää irroittaa ja asentaa niin kyllä sen alakautta tekisin, kuskinpuolen apurunkokiinnikkeet auki ja moottori tuentaan ja sitä rataa. :)