Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Axu85 - 03.02.2011, 09:05:08
-
Vaihdoin öljyt tossa ja siel oli todella paljon bensaa joukossa.
Mistäs sellainen vois johtua...
Lisäksi mikä siellä pakosarjassa on, kun yhdestä putkesta tulee sivuhaara?
Tarkalleen kuskin puolisin putki, josta tulee sivuhaara pois.
Edit: 850 2.5 10V vm-95
-
Vaihdoin öljyt tossa ja siel oli todella paljon bensaa joukossa.
Mistäs sellainen vois johtua...
Edit: 850 2.5 10V vm-95
Oletko nyt 100 varma että olis öljyn joukossa bensaa ::) vai jotain muuta.
-
bensalle se enemmän haisi kuin öljylle tai jäähdytin nesteelle.
en kyl tiedä miks...
edit: se ketä oli siin vieressä kun vaihdoin niit öljyjä niin sanoi samaa.
mistä se olis sinne edes menny?
lisänä vielä että jäähdytin nestettä ei ole hävinnyt ollenkaan, eikä siellä ole öljyä seassa...
-
Vaihdoin öljyt tossa ja siel oli todella paljon bensaa joukossa.
Mistäs sellainen vois johtua...
Lisäksi mikä siellä pakosarjassa on, kun yhdestä putkesta tulee sivuhaara?
Tarkalleen kuskin puolisin putki, josta tulee sivuhaara pois.
Edit: 850 2.5 10V vm-95
Jos polttoaineen seassa on bensaa, niin se on sinne mennyt sylinterin kautta, todennäköistä siis on, että jokin sylinteri ei sytytä polttoainetta tai saa sitä liikaa.
Ensimmäisenä voisi tarkastaa sytytystulpat, josko joku olisi märkä tai huomattavasti eri värinen/näköinen, jos tälläinen löytyy, niin todennäköisesti sen sylinterin kautta pääsee polttoaine öljyn sekaan.
Uskoisin, että pakosarjasta ei haaraudu putkia?? Vaan olisi pakosarjan lämpösuojapellistä lähtevä putki, jos näin, niin sitten se on putki, johon liitetään ilmanpuhdistinkoteloon menevä putki (lämpimän ilman otto)
-
Jos polttoaineen seassa on bensaa, niin se on sinne mennyt sylinterin kautta, todennäköistä siis on, että jokin sylinteri ei sytytä polttoainetta tai saa sitä liikaa.
Ensimmäisenä voisi tarkastaa sytytystulpat, josko joku olisi märkä tai huomattavasti eri värinen/näköinen, jos tälläinen löytyy, niin todennäköisesti sen sylinterin kautta pääsee polttoaine öljyn sekaan.
Uskoisin, että pakosarjasta ei haaraudu putkia?? Vaan olisi pakosarjan lämpösuojapellistä lähtevä putki, jos näin, niin sitten se on putki, johon liitetään ilmanpuhdistinkoteloon menevä putki (lämpimän ilman otto)
Polttoainetta ei vaikuta syövän sen enempää mitä ennen, mut tarkistan ne tulpat jos vaikka on joku hiukan erinlainen.
Täs on ja se on pultilla tukittu. (lämpöpellin ottaa pois niin siin pakosarjassa on haara.)
Onkohan se sitten mahdollisesti jollekin anturille?
Huomasin vain siinä yhteydessä, kun tarkistin haitarin kuntoa joka pitää kylläkin vaihtaa...
-
Kyl vanhat öljyt aina jonkun verran bensalle haisee!
-
Voisiko kyseessä olla EGR, eli pakokaasun takaisinkierrätys? villi veikkaus mutta en keksi mitään muutakaan mitä voisi pakosarjasta lähteä.
-
Voisiko kyseessä olla EGR, eli pakokaasun takaisinkierrätys? villi veikkaus mutta en keksi mitään muutakaan mitä voisi pakosarjasta lähteä.
Sitä kyl itsekkin epäilin, mutta miksi se olisi tukittu? vai koska tämä EGR tuli käyttöön näissä volveroissa?