Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Haxu.R - 13.08.2012, 12:21:02
-
Mul on tos kilpa eskos M47 loota ja oon tehny siihen vaihdevälin lyhentimen. Eteen taakse liikkeet pelaa mut toi sivuttaisliike on aika epämääräinen. Menee helposti kakkoselta suoraan vitoselle. Onko tolle jotain tehtävis et kolmosen kolo tuntuis selkeemmin?
-
Mikä nyt tulee mieleen niin siirtotangon puslien vaihto. Heiluuko keppi sivusuunnassa paljon kun vaihde on päällä?
-
Mikä nyt tulee mieleen niin siirtotangon puslien vaihto. Heiluuko keppi sivusuunnassa paljon kun vaihde on päällä?
Nii unohtu mainita että kepin alapäässä on kaikki puslat uusittu, onko tos vaihdelaatikon päässä viel uusittavaa?
Keppi liikkuu vaihde päälläkin "liikaa" sivuttain ainakin mitä oon tottunu escortin laatikoihin.
-
Se on paskamainen irrotella, mutta se palikka joka yhistää v'litintangon laatikon sisälle menevään tankoon, siitä se kuparinvärinen litusta päältä poies ja sieltä löytyy tapit, jotka nuo osat välikappaleen kautta yhdistää. Voivat olla väljät tai poikki, tai molempia.
-
Ok kiitos neuvoista. Jäänee kyllä korjaus talvelle, täytyy yrittää tämä syksy pärjätä. Ei onneks driftates tarvii tuota 2-3 väliä ku lähtö kiihdytykses josko siinä vaihees olis vielä malttia rauhassa vaihtaa :)
-
Oon vähä kylmäharjoitellut tallissa tota 2-3 vaihtoa niin kyllä se varmaan onnistuu nyt tosi toimissakin :)
Tossahan näkyy joustavan keppitelinekin melko paljon. Täytyy poistaa ne alkuperäiset kumit kans ku ottaa laatikon seuraavan kerran pois.
-
Se on paskamainen irrotella, mutta se palikka joka yhistää v'litintangon laatikon sisälle menevään tankoon, siitä se kuparinvärinen litusta päältä poies ja sieltä löytyy tapit, jotka nuo osat välikappaleen kautta yhdistää. Voivat olla väljät tai poikki, tai molempia.
Miten siitä saa sen toisenkin tapin pois? :idiot2:
-
Miten siitä saa sen toisenkin tapin pois? :idiot2:
Samanlailla ku sen toisenkin, vähän nytkyttelee holkkia ja naputtelee irti.
-
Samanlailla ku sen toisenkin, vähän nytkyttelee holkkia ja naputtelee irti.
mutta miten pääsee naputteleen kun laatikkoon väliä se 2mm
-
mutta miten pääsee naputteleen kun laatikkoon väliä se 2mm
Pitää olla 2 tai 4 vaihde pesässä, eli niin että keppi "vetää" vaihdetankoa ulos laatikosta, ni siellä on tilaa, sitten se kumisuoja (onko näissä, 300 sarjassa on) veke, ja se kupariliuska pois ja sit tapit irtoavat ihan vaan työntämällä.
-
Tyyppi vika tuo vaihdekepin väljyys vaihteen ollessa päällä. Pitäisi omasta kanssa vaihtaa se tappi :)
-
Pitää olla 2 tai 4 vaihde pesässä, eli niin että keppi "vetää" vaihdetankoa ulos laatikosta, ni siellä on tilaa, sitten se kumisuoja (onko näissä, 300 sarjassa on) veke, ja se kupariliuska pois ja sit tapit irtoavat ihan vaan työntämällä.
Siis 1 tai 3 tai 5-vaihde.
-
Siis 1 tai 3 tai 5-vaihde.
Sori, näinhän asia on 200/700/900 sarjassa, 300 sarjassa tosiaan 2 tai 4 vaihteet, koska laatikko on takapäässä.
-
Se on paskamainen irrotella, mutta se palikka joka yhistää v'litintangon laatikon sisälle menevään tankoon, siitä se kuparinvärinen litusta päältä poies ja sieltä löytyy tapit, jotka nuo osat välikappaleen kautta yhdistää. Voivat olla väljät tai poikki, tai molempia.
Hei voisiko tosta saada kuvaa että mitä tarvii siis ottaa irti ja tarviiko olla volvon alkuperäisiä osia vai voiko tehdä itte?
-
Eikö kukaan osaa auttaa? Ja onko sama homma myös m46 laatikossa?
-
Eio ny kuvaa aiheesta, mutta on siis vaihteensiirtoakselilla ihan lootan kyljessä kii, siinä on kaksi akselia yhdistetty holkilla ja liitostapeilla yhteen, ja ne tapit joskus murtuu poikki. Tapit holkin sisällä pitää ympärille kiepastu messinginvärinen suikale, jota pitää vaan levittää ja vetää poies. M46 tapauksessa eio helppo homma se tappien irrottelu kun se on suorastaan ura minkä pohjalle tuo holkki jää...
-
Eikö kukaan osaa auttaa? Ja onko sama homma myös m46 laatikossa?
käy siniseltä kysymässä osia ja pyydä samalla kuvaa. Osien hinta jää alle kahdenkympin ja on tilaustavaraa. Saako 700 sarjassa saa tapit vaihdettua ilman lootan irrotusta? Onko kukaan kysynyt tappeja siniseltä?
-
käy siniseltä kysymässä osia ja pyydä samalla kuvaa. Osien hinta jää alle kahdenkympin ja on tilaustavaraa. Saako 700 sarjassa saa tapit vaihdettua ilman lootan irrotusta? Onko kukaan kysynyt tappeja siniseltä?
ite leikkasin nuo tangot pitkästä 6mm pultista, tais olla vielä volvo original laatua jostain purkuautosta.
ja onnistuu auton allakin tuo jumppa
-
millä nimellä ne vaihde kepin alapäässä olevat puslat tunnetaan?, tai saako niitä edes mistään :o
-
Ite lampsin motonetin tiskille ja pyysin vaihdekepin helat. Puol vuotta sitten sanovat että viimesiä kappaleita nyt myydään että en osaa sanoa enää varmaksi saako noita muualta kuin siniseltä.
-
Ite lampsin motonetin tiskille ja pyysin vaihdekepin helat. Puol vuotta sitten sanovat että viimesiä kappaleita nyt myydään että en osaa sanoa enää varmaksi saako noita muualta kuin siniseltä.
ok. saahan ne tehtyä itekkin ::)
-
ok. saahan ne tehtyä itekkin ::)
Kyllä vain, itse tein kupariputkesta ja -levystä, saattaa tosin olla turhan pehmeetä, joku messinki tai pronssi vois olla parempaa. Alkuperäisinäkin olen niitä puslia nähnyt muovisina ja pronssisina (tai mitä lie on).
-
Kyllä vain, itse tein kupariputkesta ja -levystä, saattaa tosin olla turhan pehmeetä, joku messinki tai pronssi vois olla parempaa. Alkuperäisinäkin olen niitä puslia nähnyt muovisina ja pronssisina (tai mitä lie on).
itse tein yhdet rautaputkesta. tuli jämäkkä :)
-
Itse tein nuo puslat messingistä ja ihan jämerältä tuntuu:)
-
voihan ne tehdä ihan mistä haluaa, jos intoa ja aikaa riittää :). eipä ne kyllä taida kalliit olla varaosaliikkeessä ja kestää aika pitkään.