Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vm_77 - 14.08.2012, 11:40:27
-
Olisiko kenelläkään tietoa miten tappimallin ajoneston saa ohitettua 850 vm-95 volvosta, siis se malli missä tappi tungetaan kojelaudassa olevaan reikään. Tai linkki vinkkiä missä homma neuvottaisiin. Vastaukset mieluusti yv:nä.
-
Sama vika "Rahikaisella", mallikin sama. Immobilizeri pitäisi saada pois, koska se mitä ilmeisemmin temppuilee.
Käynnistyy aamuisin ja kylmänä ok, mutta jos erehtyy sammuttamaan, niin eipä lähde käyntiin.
Joskus ei edes yritä startata, joskus taas starttaa ja saattaa jopa käydä 1-2 sekuntia.
Ja sitten odotellaan. Kuumemmalla kelillä vie kauemmin (1-2h) kuin kylmällä.
Vai onko kenelläkään parempaa tietoa mikä avuksi vaivaan?
-
Käynnistyy aamuisin ja kylmänä ok, mutta jos erehtyy sammuttamaan, niin eipä lähde käyntiin.
Joskus ei edes yritä startata
Vai onko kenelläkään parempaa tietoa mikä avuksi vaivaan?
Jos starttimoottori pyörii käynnistäessä, vika on muualla kuin ajonestossa. Ajoneston ollessa päällä ei starttimoottori pyöritä ollenkaan.
-
Kyllä tuo asia jotenkin on riippuvainen immobilizerista, koska aina ei siis edes yritä startata. Tosin tuo vika on aniharvoin.
Vähän huonosti löytyy tietoa tuosta tikku-mallisesta immobilizerista :(. Ei ilmeisesti asenneta Suomi-autoihin.
Ilmeisesti vika on bensapumpun ohjauksessa, johon tuo immobilizeri jotenkin vaikuttaa. Miten?
Nyt kun tuota taas testailin, niin silloin käynnistyy, kun bensapumppu käy virtojen kytkemisen jälkeen pidempään.
Jos pumppu käy vain hetken (1-2 sek), niin silloin kone käy startin jälkeen myös tuon 1-2 sekuntia.
Kun taas pumpusta ei kuulu mitään ääntä virran kytkemisen jälkeen, niin silloin startti pyörii, vaan ei edes yritä käynnistyä.
Olisiko kenelläkään ystävällisesi tarjota hyviä korjaus neuvoja?
Pitäisi jo pikkuhiljaa päästä ruoan hakuun... onneksi vielä on mustikoita metsissä :P
-
Sienikausi on kohta parhaimmillaan ja omenatkin kypsyvät ;D
Veikkaisin bensapumpun tulleen tiensä päähän. Pumpun rele on myös yleinen vikakohde. Haulla lisää. Sopii hyvin tuohon vikakuvaukseen tietämättä autosta enempää tai sen huoltohistoriasta. Toimiiko auto hyvin jäädessään käyntiin?
-
Bensapumpun käyttöikä käytöstä riippuen on se 303tkm-328tkm eli paljon autollaa on ajettu ja suriseeko se pumppu kun virrat käännät päälle(jos ei surise silloin tarkista tämä bensapuoli)Bensapumpun rele on samoin haavoituva yksikkö jos ei ole sitä oranssia mallia joka on ainakin 96 mallissa se numero siellä sulakekotelon pohjallaa on 103 maksaa tarvikkeena jotain 30€ pintaan..Kun näissä Suomeen tuoduissa Volvoissa se ajoesto tekee niin että kone hörähtää käyntiin jonka jälkeen sammuu ainakin omassa 850 kun testasin.Eli ota se bensapummpu näkyviin sekkaa tuleeko pumpulle virtaa jos tulee ja pummpu ei käynnisty silloin pumppu viellinen ja monesti se vasarallaa naputtelu laittaa pumpun toimimaan voi jopa ajaa pitenpään jonka jälkeen lopullien sippi.Testaa ja kerro tänne ne jutut
-
Omenia ei vielä parane syödä... ympäristö syistä. Sienet kyllä maistuvat ja niitäkin onneksi on. Sorsalle en päässyt... :(
Autolla ajettu, tai siis mittarissa on 247tkm.
Auto käy ok ja moitteitta kun sen saa käyntiin.
Joskus olen tosin huomannut, että kierrokset heijaa ylös - alas heti käynnistyksen jälkeen, mutta asettuu kun painaa kaasua.
Tuon pumpun releen (punainen 103) olen jo tsekannut ja se näyttää ja on mittausten mukaan "terve".
Lähdempä nyt mittailemaan sitä bensapumppua, vaikka epäilen vahvasti, että sen ohjauspuolessa se vika on. Eli pitäisi löytää keino ohittaa immobilizeri ainakin tuolta osin.
-
Ja tuo bensasuodatin ja suutinntukin päässä se 3.03 bar.Noita ajoestoja kun ei tavallinen tee-se-mies oikein pääse ohittelemaan näihin juttuihin mitä olemme puhuneet ne voidaan sekata-
-
No, joo. Nyt taas kaikki toimii, mutta kuinka kauan?
On tää merkeleellistä! Kun alat mittailemaan, niin vika häviää.
Ainut asia mitä tein, oli tuon pumpun releen irrotus ja tsekkaus, sekä sulakepesän alla olevien releiden kantojen suihkutus elektroniikan puhdistusaineella.
Kävin muuten jo kaupassakin. Pahin hätä siis ohi :pomo:
Yritin myös paikallistaa missä se immobilizerin rele on, vaan vielä ei löytynyt. Siellä releboxissa tai lähellä joku rele raksahtaa n. 30 sekunnin päästä kun sammutan koneen ja laitan ovet kiinni. Samalla alkaa immobilizerin valo vilkkumaan. Jatkan tutkimuksia...
-
Yritin myös paikallistaa missä se immobilizerin rele on, vaan vielä ei löytynyt. Siellä releboxissa tai lähellä joku rele raksahtaa n. 30 sekunnin päästä kun sammutan koneen ja laitan ovet kiinni. Samalla alkaa immobilizerin valo vilkkumaan. Jatkan tutkimuksia...
Se rele lienee sama, joka laittaa ovet salpalukkoon.
Oiskos tuosta apua:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/FusesAndCircuitBreakers.pdf
-
Kun näissä Suomeen tuoduissa Volvoissa se ajoesto tekee niin että kone hörähtää käyntiin jonka jälkeen sammuu ainakin omassa 850 kun testasin.
Ei ole varmaankaan VDO:n suunnittelema ajonesto? VDO:n ajonesto estää starttimoottoria, bensapumppua sekä sytytysyksikköä toimimasta aktivoituna.
-
Tuota en muuta tiedä että alkuperäinen Volvon on.Kun ottaa sen sulakkeen irti jossa lukee se salpalukitus niin tekee sen että kone hörähtää käyntiin ja sammuu
-
Kiitokset Justukselle linkistä.
Nyt tuo pirssi pelaa ongelmitta, enkä saa vikaa toistumaan, mutta näin on ollut ennenkin. Nyt on siis paha tutkia enempää.
Bensa pumpun surinat ovat samanlaiset kuin aiemmin kerroin. Nyt vaan käynnistyy joka kerta.
Edelleen epäilen ainakin osin tuota immobilizeria ja sen poistaminen poistaisi ainakin yhden vikamahdollisuuden.
(Eikä noita tikkujakan ole kuin yksi, joten senkin puoleen joutaa pois koko pska)
Aina ei ledi lopeta vilkkumista, kun käyttää tikkua siinä kolossa. Silloin auttaa kun työntää "pohjaan saakka" ::)
Tietääkö kukaan mikä siellä pohjassa olevan microkytkimen funktio oikein on?
-
Jaba-daba-duu :2funny:
Nyt on tikku-immobilizeri poistettu. Kiitokset macrolle!
Yksi vikamahdollisuus tulevaisuudessa vähemmän, eikä tartte sörssiä sitä tikkua siihen reikään...
Otin tuosta operaatiosta kuvasarjan.
Sen verran uteliaita toppuuttelen, että kyseessä ei kuitenkaan ole mitään sen intiimimpää...
Jos jollakin tarvetta vastaavan operaatioon, niin voin lähettää, kun en tiedä uskaltaako suoraan tänne laittaa?
-
Jaba-daba-duu :2funny:
Nyt on tikku-immobilizeri poistettu. Kiitokset macrolle!
Yksi vikamahdollisuus tulevaisuudessa vähemmän, eikä tartte sörssiä sitä tikkua siihen reikään...
Otin tuosta operaatiosta kuvasarjan.
Sen verran uteliaita toppuuttelen, että kyseessä ei kuitenkaan ole mitään sen intiimimpää...
Jos jollakin tarvetta vastaavan operaatioon, niin voin lähettää, kun en tiedä uskaltaako suoraan tänne laittaa?
Älä laita tänne, vaikka tuon löytänee googlella melko helpolla, mutta kivempihan se on, että satunnainen autovaras ei keksi täältä keinoa nyysiä tuollaisella ajonestolla olevaa volvoa.
-
Älä laita tänne, vaikka tuon löytänee googlella melko helpolla, mutta kivempihan se on, että satunnainen autovaras ei keksi täältä keinoa nyysiä tuollaisella ajonestolla olevaa volvoa.
Oma kokemus on, että pari vuotta sitten tuohon löyty helpommin neuvot googlen avulla ku nykyään. Ehkä parempi näin. Itsellä oli tuolloin pari vuotta sitten asialliset kytkentäkaaviot aiheesta, nyt ei enää löytyny, ku valkope:lle vinkkejä annoin. Mutta tarvittavat temput on tiedossa...
-
Hei kaikki,
Ostinpa tuossa lauantaina 850 volvon, jossa on tuo viheliäinen tikkumallinen ajonesto. Olen todella hyvä hukkaamaan auton avaimia, ja haluaisinkin tuosta ajonestosta eroon. Aikaisemmalla omistajallakaan kun ei ollut kuin yksi tikku antaa mukaan. Olisin todella kiitollinen mahdollisista ohjeista, muuten kun auto tuntuu toimivan kuin ajatus.
-
Voi että, minulla on sama tikku-ajonestolaite ja 850 vm 95 ja saksanauto, voisinko minäkin saada sen purettua pois, on täällä meilläpäin aivan turha varuste minulle, tosi ärsyttävä. Olisin ikuisesti kiitollinen neuvosta. Miten saisit tiedon minulle ?
-
Kylmästi nostan tätä aihetta, tilanne on sama kuin ylemmässä postauksessa.
vm 95 saksasta joskus tuotu perkele, jossa tikkutsydeemi. Autolla kaksi ajajaa mutta vain yksi tikku... lisäksi tuntuu että koko systeemi on hajoamassa kun ei välillä hyväksy tikkua ollenkaan.
Jos jollain vielä on ohjeet tallessa niin voisin ottaa vastaan, lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon etten varasta naapurin autoa ohjeiden avulla.
-
Sama vika "Rahikaisella", mallikin sama. Immobilizeri pitäisi saada pois, koska se mitä ilmeisemmin temppuilee.
Käynnistyy aamuisin ja kylmänä ok, mutta jos erehtyy sammuttamaan, niin eipä lähde käyntiin.
Joskus ei edes yritä startata, joskus taas starttaa ja saattaa jopa käydä 1-2 sekuntia.
Ja sitten odotellaan. Kuumemmalla kelillä vie kauemmin (1-2h) kuin kylmällä.
Vai onko kenelläkään parempaa tietoa mikä avuksi vaivaan?
Jos kylmänä lyöt käyntiin ja sammutat, eikä heti perään suostu käymään vasta kuin lämmittämisen tai piiiittttkkkääään starttauksen jälkeen kangerrellen käyntiinlähtien, niin kyse on Volvo 850:en tyypillisestä liimaventtiilistä. Konepellin alle sisäilman puhaltaja lämmittämään tunniksi ja pressu keulan päälle maahan asti. Kokeile ohuemmilla öljyillä.
-
Voi että, minulla on sama tikku-ajonestolaite ja 850 vm 95 ja saksanauto, voisinko minäkin saada sen purettua pois, on täällä meilläpäin aivan turha varuste minulle, tosi ärsyttävä. Olisin ikuisesti kiitollinen neuvosta. Miten saisit tiedon minulle ?
Hei kaikki,
Ostinpa tuossa lauantaina 850 volvon, jossa on tuo viheliäinen tikkumallinen ajonesto. Olen todella hyvä hukkaamaan auton avaimia, ja haluaisinkin tuosta ajonestosta eroon. Aikaisemmalla omistajallakaan kun ei ollut kuin yksi tikku antaa mukaan. Olisin todella kiitollinen mahdollisista ohjeista, muuten kun auto tuntuu toimivan kuin ajatus.
Laittakaa minulle yksityisviestillä sähköpostiosoitteet niin laitan teille ohjeet sen tikun poistoon :hello:
On siinä sen verran hommaa, että jos joku niillä viitsii lähteä varastamaan 1000€ autoja niin tarpeeseen vie ;) ;)
-
jos jollaki ois noi ohjeet niin oisin kiitollinen jos saisin ku omassa on kans tikku enkä tee sillä mitään.
-
Samaa ongelmaa myös täällä. Ohjeita kaivataan!
-
Jos kylmänä lyöt käyntiin ja sammutat, eikä heti perään suostu käymään vasta kuin lämmittämisen tai piiiittttkkkääään starttauksen jälkeen kangerrellen käyntiinlähtien, niin kyse on Volvo 850:en tyypillisestä liimaventtiilistä. Konepellin alle sisäilman puhaltaja lämmittämään tunniksi ja pressu keulan päälle maahan asti. Kokeile ohuemmilla öljyillä.
Kysymys ei ole liimaventtiilistä vaikka oireet sellaisen voisi viitatakkin.
-
Jos joku jolla oli ohjeet tuohon ohittamiseen on täällä vielä kuulolla, niin voisin ottaa ohjeistuksen vastaan yv:nä.
Olisi tiedossa moottorin siirto toiseen autoon ja kuulin huhua, että ajonesto voi laittaa kapuloita rattaisiin...
-
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://volvoforums.com/forum/volvo-850-16/850r-immobiliser-removal-24922/&prev=search
Selaa noitakin sivuja, -96 ohje löytyy, varmaan muitakin, omat autot ei tuon vanhempia ole ?
-
Joo tuon lukaisinkin jo aiemmin läpi. Kuvittelin vaan että kyseessä olis monimutkasempi operaatio. ::)
Sitä vaan mietin, että kuinkahan paljon häätyy sitä johtosarjaa ruotia mukaan, on kone nimittäin menossa ihan toisen malliseen autoon. Varmaan se boxi ja siitä lähtevät johdot häätyy ottaa mukkaan.
-
Tuo google kääntäjä aiheuttaa kyllä monia hauskoja hetkiä.
Jos edes jotenkin ymmärtää englantia niin tajuaa tekstin paremmin kuin tuolla kääntäjällä käännettynä...
-
Tuo google kääntäjä aiheuttaa kyllä monia hauskoja hetkiä.
Jos edes jotenkin ymmärtää englantia niin tajuaa tekstin paremmin kuin tuolla kääntäjällä käännettynä...
Entäs Venäjän sivut auttaako englanti, helppo muuttaa ALKUPERÄISELLE KIELELLE takaisin !
-
Vanha topiikki mutta yhä aiheellinen.
Tikklu ei toimi auto ei käynnisty.
Löytyykö ohjeita purkuun? Tiedän että paikallinen Volvo huolto sen tekee mutta veloitus on sitä luokkaa että halvemmaksi tulee vetää auto purkamolle ja toivoa pulla kahveita.
-
No nyt! Meikäläisellähän on myös Saksan tuonti 850 ja tuo tikku! Ja nyt teki lakon - onneksi on toinen tikku jolla toistaiseksi vielä toimii. Älkää nyt vaan luulko että itse osaisin asialle jotain tehdä vaikka olevinaan olenkin "autotyttö" - mutta kertokaa nyt ihmeessä miten kannattaa toimia? Eihän se ole kiva jäädä lastenlasten kanssa jonnekin Suomen toiseen laitaan kun Volvanderi ei suostu käynnistymään... Nyt on hyvät neuvot tarpeen!
-
Jos joku täällä on vielä aktiivinen voisiko mullekkin laittaa noita ohjeita? Saksan tuonti ysiin joku mennyt tuommosen laittamaan, voisi katsoa että pystyykö 850 ohjeita hyödyntämään tuon irroituksessa.
-
Jos joku täällä on vielä aktiivinen voisiko mullekkin laittaa noita ohjeita? Saksan tuonti ysiin joku mennyt tuommosen laittamaan, voisi katsoa että pystyykö 850 ohjeita hyödyntämään tuon irroituksessa.
Myykö Bilia tuohon relettä, joka ohittaa tuon tikun vaikutuksen?
-
Onko tuohon VDO:n jälkiasenteiseen purkuohjetta kenelläkään?
Omassa 850:ssä se alkoi temppuilemaan jo viimekesänä. Ei lukenut sitä tikkua aina..
Jostain internetissä tuli vastaan 900-sarjalaiseen kytkentäohje, lieneekö paljoa eroaa 850:stä? Aikalailla samanlaisen näköinen tuo VDO systeemi siinäkin.