Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MatiasS - 14.08.2012, 21:38:07
-
Tulipa hankittua tuomonen ruottista. Pikkusen reilu 150tkm oli ajettu ja kyllä muuten näkyy ettei voi juuri enempää olla. Tuossa näky olevan tuo varashälytin niin uskaltaakos tuohon kapulaan mennä vaihtamaan pattereita? Katoin että joissaki kamppeissa mahollisesti samasta kaukosäätimestä keskuslukitus niin onkos noissa semmosia?
-
eiköhän se keskuslukko toimi sillä samalla millä häly menee päälle/vex ja kyllähän kaukosäätimeen pitää patterit pystyä vaihtamaan,mitä sillä muuten tekee. :hello:
-
Lähinä nyt aattelin ko vähän väliä näkee/kuulee ulvovia volvoja ::)
Meinaaks että tuossa siis on kaukosäätönen keskuslukituski ko on hälytin? Keskuslukitus kumminki löytyy :pomo:
-
kaiken järjen mukaan kyllä!silloinhan sitä on helpoin/yksinkertaisin käyttää,näin ne yleensä toimii.
-
Pitääpä alkaa siis tutkimaan. Edellinen omistaja solpotti jotaki että pitää jotai nappia näpyttää joku 6 kertaa ko vaihtaa patterin ettei mene ajon esto päälle. Olisko mitään perää vai alanko tutkiin tuota ohjekirja ja käyttöohje kasaa? On vain seki paska ruottiksi suurimmaksi osaksi :'(
-
tohon en osaa sanoa,onko kauko-ohjain volvon vai joku muu?mutta jos hälystä paperit löytyy niin jostain löydetään varmaan yksi ruotsinkielentaitoinen suomentaja.
-
Volvo siinä ainaki lukee. Oli niin mahoton läjä paperia matkassa että menee tutkimiseen oma aikasa. Semmosta vielä piti kysellä että mistä kannattais ekana ettiä vikaa ko tuo jarru poljin painuu aika pohjaan? Viikon loppuna katon kumminki minkä kuntoset palat on, mutta onko esim. jarru sylinterin puolela mahollisesti vikaa. Jarruneste säiliö oli aivan täynä, olisko joku sitten menny ja lisäny nestettä... Katella kuntoon ennen ko vie katsastukseen tuon. Ihmeteltiin että muutama kuukausi aikaa on katsastettu ruottissa ilman huomautuksia ja kumminki jarruja saa polkea reilusti. Saattaa tietenki olla seki että on paremmat jarrut olemassaki muissa kulkineissa, onhan nuo kumminki aika paljon uuempia. Isälä oli aika kauan 240 volvo ja muisteli ettei kuitenkaan aivan noin paljoa tarvinu polkea jarrua, saattaa tuo muistaa väärinki.
-
jostain syystä ilmaa,pääsylinteri tai etuliukutapit jumissa?
-
Ei löytyny hälyttimestä oikeastaan mitään. Olisko sitten edellisellä omistajalla unohtunu laittaa matkaa....
-
Onko sulla hälyn vilkkuledi jossain kojelaudassa/laudan päällä?
Jos on, vilkkuuko se kun ovet on lukossa?
Toimiiko lukot kapulalla vai vain avaimella?
Näistä on hyvä lähtee selvittään asiaa.
-
On siinä se ledi ainaki. Enpä ole huomanu vain kattoa vilkkuuko. Mites ko tuossa on matkamittari lakannut pyörimästä mutta sen jälkeen ei ole ajettu juuri vaan auto ollut tallissa niin mistä tuota vikaa kannattais hakea? Ainoa siis mikä ei mittaristossa toimi on tuo matkamittari. (oli tutun joku tuttu jolta ostettiin ja melko hyvin uskaltaa luottaa ko tuttu sano että auto on enimmäkseen ollut tallissa viimiset kymmenen vuotta ja silloin tällöin ajeltu, kumminki joka vuosi vähän.) No lämpömittarista en ole vielä täysin varma, on voinu anturi mennä ko niin tasasesti pysyy keskellä, mutta ei ole joutanu seuraamaan ko ajoa vasta alle 50km ja pätkissä.
Sitten pitäis vaihtaa ohjausvaihteen/raidetangon(???) suojakumi., uus tuli matkassa. Ei vissiin ole ko irrottaa tanko toisesta päästä ja laittaa uus tilale? Ei ole itelä tullu värkättyä näitten kanssa hirveästi, ollu enempi tuola rattori yms. puolela.
-
Joo, minkä takia raidetangon suojakumi vaihtoon? Pelkästään rikki vai tuleeko sieltä öljyä...?
Mikäpä on tuon autosi moottorikoodi? Onko joku turbo, vai onko B230F? Jos turbo, 230FT tai 230 FK.
Kato nyt nämä mitä kysyin jo aiemmin:
Onko sulla hälyn vilkkuledi jossain kojelaudassa/laudan päällä?
Jos on, vilkkuuko se kun ovet on lukossa?
Toimiiko lukot kapulalla vai vain avaimella?
Ei pysty auttamaan muuten tuon hälyn suhteen.
-
Joo tuo on B230 FD. Ei tuolta öljyä tule, halki päältä. Näky olevan maininta rekisteriotteessa että olis hyvä vaihtaa vai mitä se meinaa tuo bra att veta. Ei vilku ledi ainakaan nyt. Kapulaan pitäis vaihtaa patteri, niin tietäis että miten toimii.
Onkos tuoki semmonen että anturi vaihtoon jos lämpömittari on kokoajan keskelä ko virrat päälä?
Lohkolämmitin pitäis laittaa ko kerkiää. Webasto oli ja äsken tuli kokeiltua niin tuo jopa toimi *taavih-> Tai jos ei laita lohkolämmitintä niin toinen akku ja vaikka defan laturi, mutta onko siinäkään hirveästi järkeä...
edit: Olishan se turbo ollu kiva mutta ko muuten siisti ja suhteellisen hyvä kuntonen niin mennee se tuo laiskin versioki ;) Tankila viimistään tuli huomattua mikä peli tuli hommattua ko 100€ meni tankkiin :buck2: Mutta tärkeintä että son volvo 8)
-
Ite juuri tuollaisen katsastin. Läpi kerrasta. 600 tkm mittarissa. Eli siitä vaan perässä kilometrejä keräilemään.... :hello:
FD vaikuttaa, ehkä juuri laiskuutensa takia, lujalta koneelta.
Eikä se paljoa syö. Olen seurannut kulutusta omastani 18 vuotta. 8-11 l /100 km. Sopiva kulutus raskaalla jalalla käskettäessä.
Huoltojen helppous ja osien edullisuus korvaa jo kulutuksen pienen lisän verrattuna japanin riffeleihin.
Ja sitten se AUTOSSA MATKUSTAJIEN TURVALLISUUS. Yhden hirven jalat olen tuolla katkaissut. Volleen ei juuri kolhuja.
Eikä takavetoisen ajotuntumaa voita mikään! Nykyiset ajonvakautusdinggelit ovat vihoviimeisiä keksintöjä.
Käännäppä sellainen auto vaikka kaasulla. Jo alkaa dingelit soida ja räikät räpyttää!
Olikos se niin, että etuvetoisella ajaminen on, kuin ilmaa nais?
Voin kuvitella tilanteen...
;)
-
Onkos tuoki semmonen että anturi vaihtoon jos lämpömittari on kokoajan keskelä ko virrat päälä?
Voipi olla myös juotos vika... Edellinen 945 teki juuri ton että virrat päälle ja lämpömittari hyppäs puoli väliin, anturin liitin auki ja kokeilu... taas puoli väliin... Mittaristo irti ja juotoksien läpi käynti ja kappas sehä rupes toimimaan
-
Olenki kuullu että rauhallisella ajolla pääsee tuohon kasiin. Ei paha ko 2 litranen citikka söi seiskaa, tosin sai vähän veätelläkki tuohon.
Nyt ko kävin testailemassa niin mittari toimi normaalisti, voihan se olla että kuvittelpin koko vian ko oli niin sopivasti justiin keskelä.
Saakos volvon muoveja tilata mistään netistä uusia vai onko hajottamo reissu? Lasin nostoveivin vaatis vänkärin oveen, taaksekki olis kiva saaha oikean väriset ko ei ruskeat sovi oikein siniseen verhoiluun. Lisäksi vänkärin puolen peilin "kehys" on irti ja vähän rikki, saattais mennä liimaamalla tosin seki. Ja sitten oikean takavalon lasi on halki ja sais kyllä vaihtaa tai ainaki värjätä molemmat ko alkaa olla haalistunu ettei valkosesta autosta kohta ees erota...
-
Niin onko ideoita että miksi matkamittari ei toimi?
-
Niin onko ideoita että miksi matkamittari ei toimi?
Jos nopeusmittari toimii, välitykset sen ja matkamittarin välillä sököt.
Etuvedoissa erittäin yleinen vika, pieni muoviratas menettää hampaansa.
Ps. Mihin sitä matkamittaria edes tarvii..? :D Auto pysyy nuorena kun ei toimi. :hello:
-
ja ne ruåtsin kilometrit selittyy...
::)
-
Olis mukava niin näkis paljon kilometrejä tullee ;) Ja kyllä ne ruottin kilometrit on melko laila oikeat, sen verran löyty yhteisiä tuttuja myyjän kanssa että varmistivat asian että pysähtynyt joskus keväällä :P ja ko tässä rajan pinnassa asutaan niin helposti löytyy niitä yhteisiä tuttuja :knuppel2:
-
kulutuskin asettuu rjoihinsa, jos kilometrejäkin voi seurata... :2funny:
-
Tulipa hankittua tuomonen ruottista. Pikkusen reilu 150tkm oli ajettu ja kyllä muuten näkyy ettei voi juuri enempää olla. Tuossa näky olevan tuo varashälytin niin uskaltaakos tuohon kapulaan mennä vaihtamaan pattereita? Katoin että joissaki kamppeissa mahollisesti samasta kaukosäätimestä keskuslukitus niin onkos noissa semmosia?
Jos on Volvon oma hälytin (Volvo Guard), niin voi ohjelmoida kaukosäätimen käyttöön. Silloin toimii sekä hälytin että keskuslukitus. Käyttöohjekirjassa on selitetty miten se ohjelmointi tapahtuu. Jos kaukosäädintä painaa korvan vieressä, niin pitää kuulua tikittävää ääntä. Jos ei kuulu niin patteri vaihtoon, mustaakseni CR1220 mallia, lukee myös käyttöohjekirjassa. Uusia avaimia saa Volvolta, jos vanha ei toimi ollenkaan.
-
Ilmeisesti tuo on volvon oma hälytin. Ääni kuuluu ko painaa napista. En kyllä löytäny ohjekirjasta tuosta mitään mutta saattaa olla että meni ohikin ko on ruottiksi.
-
Close all the doors, the bonnet and the boot.
Switch the ignition on and off 5 times within 10 seconds, and leave the ignition on the fifth time.
Press one of the two buttons on each remote control.
Note! The first remote control has to be programmed within 15 seconds. The rest must be programmed a maximum of 10 seconds apart from each other.
Switch off the ignition and test the remote controls.
If you are unsure how to program your remote controls, please contact your Volvo dealer.
-
No niin. Tuohan selvensi jo paljon :) siis oliko se koko ohjelmointi sitten tuossa ???
-
(http://img.tradera.com/mega/216/148571216_1.jpg)
Siis tuomonen kapula mitä nuo kuvassa olevat on. Ja tosiaan ei ole ko yks itelä.
-
Vaihoin patterit kaukosäätimeen ja yritin tuota ohjelmointia tehä. Ei vaikuttanu mitään. Onkos tuon systeemin sulake missä? Niin pitäiskö se valo vilkkua silloin ko on lukossa vai ainoastaan ko hälytin on päälä? Kaukosääin piippaa samala laila ko ennen patterin vaihtoa.
-
Palataampa taas tähänki astiaan. Hälytin/keskuslukon kaukosäätö ei ole alkanu pelittään. Patteri vaihettu, sulake ehjä, virtaki tullee sulakkeele. Missä vika? Yritin ohjelmoida avaimen mutta joko tuo systeemi ei toimi tai sitten mie en ossaa, ohjeista huolimatta tehä sitä.
Onko ideoita?