Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: janne1984 - 16.08.2012, 16:29:50
-
elikkä ei menny päästöistä läpi. täs joku aika takaperin vaihdoin tarvike lamdan kun auto nyki. no nyt tyssäs sit päästöihin. antuin johdot liitin mustan mustaa ja valkoiset valkoisiin putkiliittimillä mitkä mukana tuli ja laitoin kutiste sukkaa päällle. eikä menny läpi. sitten laitoin vanhan lamdan kiinni samalla tavalla. eikä mitään vaikutusta. eilennä kaveri antoi volvo 740 lamdan mikä oli kuuleman mukaan ehjä. no päästöille menin niin ei muutosta :( arvot on seuraavanlaiset.. CO-4.96 ja kierroksilla 5.35 HC-266 ja kierroksilla 199 lamda-0.85 CO2-11.30 kieroksilla 11.60 O2-0.60 kierroksilla 0.17 sattaa olla mahdollista että kaverin antama lamda olikin rikki. korjaamolla epäilivät lamdaa. saako risa katti noin huonoja arvoja aikaan?
-
kato alipaineletkut kuntoon, jo menee päästöistä läpi :) tai sitten sulla vuotaa suutin
pari kuvatusta
imusarjan takaa lähtee 2 letkua imuputkeen
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/relvo/01082012001.jpg)
toinen menee toiseen 2 nipasta ja toinen siihen huohotinpönikän tuloon
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/relvo/01082012002.jpg)
sitten toisesta niistä 2 nipasta menee alipaineletku ilmanputsarin alle
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/relvo/01082012003.jpg)
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/relvo/01082012004.jpg)
imusarjalta menee vielä 2 letkua apukuskin puolelle, toinen aktiivihiilisäiliäöön ppuskurin luo ja toinen map anturille läpiviennistä
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/relvo/01082012005.jpg)
-
täytyykin tarkistaa nuo etttä on kunnossa :) kiitos neuvoista/kuvista. kirjottelen lisää kun olen tarkistanut nuo letku
-
nyt on tarkastettu ja kaikki on ehjiä :-\
-
nyt on tarkastettu ja kaikki on ehjiä :-\
myös nuo imusarjaan tulevat, ettei ole löysällä ja kaikki kiinni?
otas toi musta imuputki paikoiltaan, laita sopivasti sivuun ja käytä virtoja päällä niin että bensapumppu pyörähtää mutta auto ei starttaa ja toista, kaveri tsiikaamaan konehuoneen puolelle ettei suutin tihkuta bensaa kun bensapaineet nousee.
tai taitaa se vika olla muualla, imuvuodot korostaa tuota tyhjäkäynnin seosta, samoin suutinkin fuskaa rosenttuaalisesti enemmän tyhjäkäynnillä.
-
katsottiin tänään sekin että ei fuskaa. ja huomattiin että lamda anturin singaali johto oli oikosessa se vihreä mikä menee boksille. saatiin oikonen pois. tarvii huomenna käydä kokeilemassa josko se päästölappu nyt tulisi :)
-
katsottiin tänään sekin että ei fuskaa. ja huomattiin että lamda anturin singaali johto oli oikosessa se vihreä mikä menee boksille. saatiin oikonen pois. tarvii huomenna käydä kokeilemassa josko se päästölappu nyt tulisi :)
no siitähän se johtuu :o
oliko missä oikonen?
se häiriösuoja sukka otti ite singaalijohtimeen ?
-
se vihreä johto otti maihin. mitä sen ei kuuluisi vissiin tehdä? seurattiin sitä vihreää johtoa mikä menee boksille ja pätkästiin joku musta pieni johto poikki mikä oli liitetty siihen vihreään ja sen jälkeen katsottiin mittarilla niin enää ei lyöny maihin sitä piuhaa. toivottavasti huomenna sais hyväksytyt tulokset :)
-
se vihreä johto otti maihin. mitä sen ei kuuluisi vissiin tehdä? seurattiin sitä vihreää johtoa mikä menee boksille ja pätkästiin joku musta pieni johto poikki mikä oli liitetty siihen vihreään ja sen jälkeen katsottiin mittarilla niin enää ei lyöny maihin sitä piuhaa. toivottavasti huomenna sais hyväksytyt tulokset :)
juu se musta on sen häiriönpoistosukan maadoitus, ei todellakaan pidä olla yhteydessä itse singaali johtimeen :)
-
Sitä lambdaa voi myös itse yleismittarilla mitata, myöskin ajon aikana!
Kun virrat laittaa päälle, siihen signaalikarvaan pitäisi tulla 0,5V jännite, ajossa lambda sitten poikkeuttaa sitä suuntaan tai toiseen ja arvon pitää muuttua koko ajan, jos jää ns. "makaamaan" niin se on rikki, moottorijarrutuksessa jännite on jotain 0,2V luokkaa ja täyskaasukiihdytyksessä 0,8V.
-
läpi meni päästöistä. vika oli lamda anturin singaali piuhassa (vihteä) eli se otti maihin. nyt on autossa leima. kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille :pomo: