Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: viiden t - 16.08.2012, 20:27:44
-
Valaisetteko kumminka päin kierteet on kampiakselinpään moniurahihnan mutterisssa? Pitäisi saada irti nokkahihnan vaihdon takia.
-
Ihan normaalisti, vastapäivään aukee. Jakohihnan saa muuten juuri ja juuri ujutettua pois ja takaisin ilman hihnapyörän irroitusta, mutta kyllähän irroittaminen ilman muuta helpottaa vaihtoa.
-
Good yearin nokkaremmi kesti 40tuhatta ja poikki (onneksi tyhjäkäynniltä), remmi on sisäpuolelta kuin uusi, mutta ulkopuolelta-selkäpuolelta remmi on pykinyt kokomatkalta n. 1,5cm välein. Nyt kannenvaihdon jälkeen laitan taas kaikki uudet "hilut",
mutta mutteri on niin tiukassa, että väänsin 1/2tuuman varren korkkiruuviksi ja uutta remmiä ei saa millään kiekon ja klo.6ssa olevan tapin välistä.... jatkanpa remppaa.
Kiitokset vastauksesta!
-
Kyllä se hihna muuten menee sieltä kun ottaa sen kumitötsän ensin pois sen tapin päältä.
Ei sulla pyssyä oo millä koittaa sitä mutteria auki? Noi on auenneet kivutta jopa bilteman 250Nm vääntävällä sähkökäyttöisellä pyssyllä.
Jos sen hihnapyörän irroitat, muista että ne 4 pientä ruuvia siitä hihnapyörästä pitää ensin myös poistaa.
-
kumitötsän ujutin pois, mutta en saa uutta remmiä ujutettua paikalleen. Laitoin kumirinkulan ja uuden (bosch) remmin kyljen rinnakkain, niin remmi on noin puolta paksumpi. On pulttipyssy, mutta täytyy hommata lainaan isompi kompura.
-
Mites sitte tuo continental:in hihna? Onko siitä ollu huonoja kokemuksia?
-
Mites sitte tuo continental:in hihna? Onko siitä ollu huonoja kokemuksia?
Ei, kun käytän Gatesia.
Pitäshän tuo conti olla ihan hyvä remmi, olisko joku ohjain tai kiristinpyörä juminut?