Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Verkkis - 03.02.2011, 23:46:16
-
eli kaverin volvo jätti tielle ja lähti hetken päästä taas liikkeelle kunnes hyyty taas. sai taas liikkeelle ja pääsi kotiin jossa tyhjäkäynti on seilailevaa mutta vastaa kaasuun ja kierroksilla käy mutta nykii välillä ajossa. on tehnyt 8tkm aikana kerran aikaisemmin jättänyt tielle ja silloin tällöin nykinyt ajossa.
kumma kun on pitkiä aikoja toiminut moitteetta eikä sytytä vika-valoa
-ykk-anturi? mutta eikö se ollut pelkästään käynnistymistä varten? vastus oli silloin aikaisemmin kun mitattiin rajoissa.
-sytytyksen pääte-aste?
-puolan vaihto?
puolan ja kannen välinen piuha nyt ainaski on menossa vaihtoon joka on vaihtamatta(kansi, pyörijä, tulpat, tulpanpiuhat ja bensa/ilman suodatin vaihdettu about 10tkm sitten)
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.0
Suutinrele ja bpumpunrele millon vaihdettu?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.0
Suutinrele ja bpumpunrele millon vaihdettu?
Nuo kaksi osaa ovat vanhoissa Volvoissa ne kriittisimmät. Olen edelleen sitä mieltä että niitä ei kannata tinailla ;D. Niitä kun saa suorastaan sikahalvalla uusia.
YKK-anturi on kyllä pakollinen varuste käyvässäkin moottorissa. Se kestää useimmiten maailman tappiin, ellei johdot hajoa. Harvinaisempi vika paljon käytetyssä autossa on se kytkinkopassa pyörivä teräshilse, joka voi muotoilla anturin päätä - sen tulee olla suora. Muuten magneettikenttä "menee vinoon" tai "leviää" eikä kone käy. Tämä anturi ei voi oikeastan sytyttää vikavaloa, koska koneen pitäisi käydä ja jos se sattuukin käynnistymään, ei vikaa ole ::). Pääteaste ja puola ovat hyvin harvoin vialla (jos on Bosch 8)).
-
-ykk-anturi? mutta eikö se ollut pelkästään käynnistymistä varten?
Ei, kyllä sen käydessäkin pitää jostain tarkistaa ajoitus.
-
Ei, kyllä sen käydessäkin pitää jostain tarkistaa ajoitus.
Eikä vain tarkistaa ;D
-
Eikä vain tarkistaa ;D
Nonii, kytätä sitten... ;) Ei tosiaan pysty arpomaan ennakkoa ellei anturia ole. Tilanne: Käyntiin, käydessä riipasen ykk anturin mäjelle-----> ei varmannaa toimihe. :sundaydriver: Kaveri istuu mykän auton ruorissa ja päristää... :2funny:
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.0
Suutinrele ja bpumpunrele millon vaihdettu?
puola, suutin-rele, pumpun-rele ehjiä ja ykk-anturi mitattiin aikaisemmin. no käyntiin toi nyt ei enään pihasta lähe. pitää kai vaihtaa toi ykk-anturi jos se ois ny kuollu, sit ois vielä bensapumppu joka vois olla rikki
-
nyt löyty vissiin vika, auto lähti tänään laakista käymään kun on seissyt yli viikonlopun ja pakkasta ollut ja on niin et riittää. lenkille ja sit kävi huonosti ja lopulta sammu eikä käynnisty. virranjakajan kansi auki ja siellähän on ohut kalvo öljyä, eli nokan stefa vuotaa ja aiheuttaa siten häikkää sytkälle. kannen ku putsasi niin toimi taas ku pitää. eli stefa vaihtoon ja katotaan miten käy
onkos ideoita miten saada vanha stefa fiksusti pois ja uusi tilalle, hirveesti ei oo tilaa eikä oo ees kylmä ulkona onneks :)
-
nyt löyty vissiin vika, auto lähti tänään laakista käymään kun on seissyt yli viikonlopun ja pakkasta ollut ja on niin et riittää. lenkille ja sit kävi huonosti ja lopulta sammu eikä käynnisty. virranjakajan kansi auki ja siellähän on ohut kalvo öljyä, eli nokan stefa vuotaa ja aiheuttaa siten häikkää sytkälle. kannen ku putsasi niin toimi taas ku pitää. eli stefa vaihtoon ja katotaan miten käy
onkos ideoita miten saada vanha stefa fiksusti pois ja uusi tilalle, hirveesti ei oo tilaa eikä oo ees kylmä ulkona onneks :)
Olihan siinä LH 2.4 eli ei virranjakajassa hall anturia? Sillon ei muutakun jakaja irti 2kpl 10mm kannalla olevia pultteja ja vetämäkkä poies niin sulla koko jakaja kädessä ja viet sisälle lämpöseen ja vaihrat sen tiivisteen :)
-
Jos sun jakajan stefa pitää vaihtaa, jakaja on otettava irti ja purettava. Tarviit sopivan tuurnan ja jykevän vastakappaleen. Stefasta pääsee öljy jakajan sisään, jos sen jakajan o-rengas on mennyt, öljy vuotaa jakajan juuresta sinne koneen takapäähän.
Se on eri asia mistä löydät tuohon täysin sopivan stefan...
Epäilen tosin, ettei se ohut öljykalvo tee tuota sammumisvikaa.
Mistä muuten tiedät että se suutinrele ja pumpun rele on ehjät? Ootko uusinut just?
-
pitää huomenn tarkemmin katella, oli vaan niin prkl kylmä ku ihmeteltiin et mikä sille taas tuli, kannen ku putsas ja laitto takas niin toimi taas et ???
-
Epäilen tosin, ettei se ohut öljykalvo tee tuota sammumisvikaa.
Mistä muuten tiedät että se suutinrele ja pumpun rele on ehjät? Ootko uusinut just?
Noista asioista ollaan ihan samaa mieltä. Minulla oli GLT:ssä se vuotava pikkustefa ja öljyä virrajakajassa, mutta ei käyntihäiriöitä. Tosin ostin saksasta pari käytettyä lisää ja vuodonkin sain lakkaamaan.
Sitten nuo pari relettä. Niistä ei oikein pysty kukaan sanomaan "päältä katsomalla" tai koelampulla testaten toimivatko ne myös autossa. Tuli tehdyksi laajahko kokeilu, josta syntyi vakaumus ettei niitä kannata korjailla eikä tinailla ;D. Kyllä vanhassa autossa riittää sitä tekemistä muutenkin ;).
-
Olihan siinä LH 2.4 eli ei virranjakajassa hall anturia? Sillon ei muutakun jakaja irti 2kpl 10mm kannalla olevia pultteja ja vetämäkkä poies niin sulla koko jakaja kädessä ja viet sisälle lämpöseen ja vaihrat sen tiivisteen :)
LH 2.4:ssä ei kyllä ole HALL-anturia tai sitten se on "kotona tehty eikä toimi" :). Tuohon tarvitaan se induktiivinen anturi, jota joskus myös YKK-anturiksi sanotaan ja se toimii eri periaateella.
-
LH 2.4:ssä ei kyllä ole HALL-anturia tai sitten se on "kotona tehty eikä toimi" :). Tuohon tarvitaan se induktiivinen anturi, jota joskus myös YKK-anturiksi sanotaan ja se toimii eri periaateella.
Juu eikun just huomautin että jos on LH2.4 niin voi huoletta ottaa jakajan irti kun EI OLE sitä hall anturia siellä, jos taas LH 2.2 niin vähän tarkempaa sen jakajan takaisin laiton kanssa ;)
(varmistin siis kun oli kyse vain B200F koneesta..)
-
-pumpun rele uusittu kun auto ekan kerran temppuili, ei eroa(about 5tkm vanha)
-suutinrele toimii moitteetta kaverin volvossa jolla kokeiltu myös puola ja uudellakin puolalla kokeiltu
-tulpat uudet
-pimeässä kipinöi/lyö läpi kannessa
-ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka starttasi, kun kannen ja pyörijän putsasi niin käynnisty heti ja toimi 3-4 km matkan.
-
-pumpun rele uusittu kun auto ekan kerran temppuili, ei eroa(about 5tkm vanha)
-suutinrele toimii moitteetta kaverin volvossa jolla kokeiltu myös puola ja uudellakin puolalla kokeiltu
-tulpat uudet
-pimeässä kipinöi/lyö läpi kannessa
-ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka starttasi, kun kannen ja pyörijän putsasi niin käynnisty heti ja toimi 3-4 km matkan.
Koneen ulkopuolella ei kyllä pitäisi kipinöitä näkyä, joten tuo jakajan läpilyönti on ainakin korjattava. Kansi, pyörijä (+johdot) ei maltaita nekään maksa, joten suosittelen. Jos kipinöitä näkyy kannen ulkopuolella, niitä ei varmastikaan tule riittävästi ja oikeaan aikaa kannen sisäpuolella ;D
-
Juu ja sitten mittaat tai muuten varmistat että suutintukille tulee bensaa paineella jos ei virtaremontti auta. Sehän nyt vois vaan olla bensapumppu vialla. Kai sentään sulake on katottu?
-
sulake ehjä, tulpanpiuhat, kansi ja pyörijä uusittu. bensapumppuhan vaan voi olla että toimii/ei toimi ja sit saatto vaan tulla huono kansi(ei ois eka kerta). tarkemmin/uudestaan katellen niin ei kannessa öljyä nyt ollut? ja sekin mikä oli niin oli hyvin vähäistä
-
nyt on toiminut kun sen sytytyksen pääte-asteen vaihtoi, eli siinä näköjään se vika oli, yli viikon mennyt ongelmitta