Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: lassii - 17.08.2012, 18:37:39
-
Eli mallina alkupään 850 farkku. manuaali ja muutenkin karvalakkimalli.
Osia vaihdettu kampuran asentotunnistin, nokkakepin asentotunnistin. Sytkäosat puolaa lukuunottamatta. Bensansuodatin.
Vika:
Matalilla kierroksilla ei oikeen tykkää käydä. Kiihdyttäessä nykii hiukan. Välillä saattaa olla ettei lähe käymään kun kaasu pohjassa ja sillon tietenkin erittäin vaivalloisesti. Alakierroksilta tuntuu puuttuvan teho täysin.
Akussa on komeesti virta ja korkeilla kierroksilla rallattaa nätisti. Suuttimet mitattu, kaikissa sama vastus.
-
Ruiskun lämpöanturissa häikkä? Sama anturi mittarille. Mitä lämpömittari näyttää?
Vikakoodeja?
-
Ei ilmota vikakoodeja lainkaan. Moottorinlämpöanturi näyttää ihan ok. Nousee puoleen väliin ja laskee sitten 1/4 mittarista.
-
paljonko ajettu? Mittaa bensan paine, pumppu voi olla hajoamassa.
-
paljonko ajettu? Mittaa bensan paine, pumppu voi olla hajoamassa.
mittarissa joku 320tkm. Suutintukin päästä anto 3bar. ei ollut auto käynnissä tuollon.
-
se kuuluisi mitata käynnissä ollessa näkyisi pumpun tuotto, olenko väärässä? ???
-
se kuuluisi mitata käynnissä ollessa näkyisi pumpun tuotto, olenko väärässä? ???
En usko että olet. Delegoin vaan isäukon joskus sen mittaan. Arvaa onko mulla käsillä nyt sopivaa mittaria....
-
Noissa kilometreissä se bensapumppu rupeaa olemaan vaihtokunnossa ja käynnissä sen pitää mitata se bensapaine kuten tuolla sanailtiin 3.03 bar.,.Bensasuodatin kun on vaihdettu se on hyvä juttu.Kipinä puoli kunnossa ja hyvät tulpat koneessa ja kone saa ilmaa ja kaasuläppä on puhdistettu se huohottimen putsauksen mukana Kun voimaa tuntuu puuttuvan ja suuttimet on kunnossa niin siihen bensasaantiin kiinitän huomiota ja se suodatin on oiken päin siellä pohjassa se nuoli konetilaan päin ja se tankin korvausilma puoli on kunnossa eli sitä alipainettaa tankissa ei ole kun avaa korkin sekä koneessa on puhdas ilmaputsari.Koska nämä oireet alkoivat
Kuules mikä kone tässä onko 10 vain 20 venaa,Jos 10 niin puhdista se anturi siitä ilmaputsarin kannesta se kun nuuskii sitä tuloilman lämpötilaa,Noissa 20 se on korvattu ilmamassamittarilla.
Muttaa kun tulpat katsoo siitäkin huomaa missä kunnossa on koneen seokset. Vai oletko käynnyt hakemassa päästölapun se kun halpa,tietää noista seoksista sitteen ja näkee vuotaako pakoputki tai jostain muualta.
-
Ihan ostohetkestä lähtien ;D Viat oli tiedossa kyllä ja kulku parantunu osien vaihdon myötä. Suodatin on todellakin oikein päin.
tulppina nelikärkiset. Ilmanputsari näytti uudelta kyllä. Kaasuläppään en oo kajonnu kun nää ruutat on mulle vielä uus juttu.
-
Katso noi lisäkysymykset jotka kirjoitin tuohon omaan viestiin .Se huohottimen putsaus ja kaasuläppä on niin mukava homma että teeppä se heti kun pääseet auton luokse.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=191.0
-
Emmää löytäny yhtäkää torksia tosta enkä mitää muoviosaa. tohon on vissii joskus vaihdettu kone niin joku vähän oikassu asennuksissa. Eihän tonne kaasuläpälle mee kun putsarilta putki ja huohotin vissii.
-
Tuota kyllä siinä kaasuvaijerin suojana on se muovisuoja siinä on se torz jos puuttu niin on jäänyt edeliseltä asentajaltt laittamatta takaisin .Kun katsot tuossa linkkissä ne kuvat se varmaakin selviää paremmin,putki menee siihen kaasulaäpän kaulukseen se on muoviosa jossa se liekkilukko sijaitsee ne irti putsaus.Puhdista se kaasuläppä hyvin sieltä sisältä puhdista ulkopintaa ja kevyt aseölys käsitteely siihen niveleen ja samalla voit puhdistaa sen tyhjäkäyntimoottorin.Se on siinä syylärin puolella sillä kumipannalla kiinni menee sähköliitin ja kaksi ilmaletkua niihin sitten kunnon lemmarit Kun auton on voimaton niin katsoppa sielttä hammashihnan luota ne ajoitusmerkit joudut ottamaan sen muovisuojan pois että voit sekata.Toinen seikka saako kone likaa bernsaa jolloin jolloin täyskaasullaa pelaa kunnolla ,vai onko se bensapuutetta eli suuttimet eivät ole tukossa oletko käyttänyt bensan joukossa noita puhdistusaineita ja ajettaanko teillä 98 bensalla.Tutki ja kerro sitten mitä löytyi ja mikä kone siinä on oikein on.
-
Tuota kyllä siinä kaasuvaijerin suojana on se muovisuoja siinä on se torz.Kun katsot tuossa linkkissä ne kuvat se varmaakin selviää paremmin,putki menee siihen kaasulaäpän kaulukseen se on muoviosa jossa se liekkilukko sijaitsee ne irti putsaus.Puhdista se kaasuläppä hyvin sieltä sisältä puhdista ulkopintaa ja kevyt aseölys käsitteely siihen niveleen ja samalla voit puhdistaa sen tyhjäkäyntimoottorin.Se on siinä syylärin puolella sillä kumipannalla kiinni menee sähköliitin ja kaksi ilmaletkua niihin sitten kunnon lemmarit Kun auton on voimaton niin katsoppa sielttä hammashihnan luota ne ajoitusmerkit joudut ottamaan sen muovisuojan pois että voit sekata.Toinen seikka saako kone likaa bernsaa jolloin jolloin täyskaasullaa pelaa kunnolla ,vai onko se bensapuutetta eli suuttimet eivät ole tukossa oletko käyttänyt bensan joukossa noita puhdistusaineita ja ajettaanko teillä 98 bensalla.Tutki ja kerro sitten mitä löytyi ja mikä kone siinä on oikein on.
Mulla ei oo sitä muovisuojaa ja piste. kattelin kuvahaulla ja alko homma selviään. Raportoin myöhemmin.
-
Ei ilmota vikakoodeja lainkaan. Moottorinlämpöanturi näyttää ihan ok. Nousee puoleen väliin ja laskee sitten 1/4 mittarista.
Nonni, pitäis pysyä siinä puolessa välissä. Anturi hajalla tai termari jumissa. Kone saa liian paksua seosta koska se sama anturi antaa ruiskulle lämpötiedon.
Suosittelen voimakkaasti termostaatin vaihtoa näin aluksi, ei se kuitenkaan uusi ole.Jos ei korjaannu, vaiha anturi, halvalla pääset kummassakin hommassa.
Ps. Muista että termarin ruuvit on 7mm kierteellä, niitä ei heti löydy ehkä uusia jos muljaat torx kannan.
-
Kello 15 se lämpömittari pitää näytää ainaa ja ei saa laskea kuten tuossa hevonen kertoili eli varmaakin termari ja se lämpöanturi siinä kotelossa vaihtolistalla. Termarin vaihto video ja nesteet jos vaihdat niin vihreää 7.2 litraa http://www.youtube.com/watch?v=_YIqu2BMuVo&feature=related
-
No jo on kumma systeemi. Täytyypä vaihtaa toi anturi sitten. Taitaa olla muute uus jossain paikassa jemma. Kiitos neuvoista.
-
No jo on kumma systeemi. Täytyypä vaihtaa toi anturi sitten. Taitaa olla muute uus jossain paikassa jemma. Kiitos neuvoista.
Niinno, kun mittari nousee puoleenväliin ja sitten laskee, viittaisi mielestäni enemmän siihen jumittavaan termostaattiin.
Kun jäähtyy tarpeeksi, menee kiinni, lämmetessä avautuu normaalilämmössä mutta jää auki ja menee taas kiinni vasta moottorin jäähtyessä kylmäksi.
Nii että vaiha vaan se termari niin korjaantuu.
-
Nonni, otetaas tää ylös ny.
Vaihtettu termari ja se lämpötila-anturi. Pikkusen käynti parani ja lämpöö tulee ihan erilailla koppiin. Edelleen vaivaa alakierroksilla pieni nykiminen. On jo aika lailla keinot loppunu iteltä. Liekkilukkoo tässä ei oo joten aika vaikee puhdistaa sitäkään.
Kyllä kulkupuoli on ihan kohdillaan ku oli kiire suljetulla alueella nii 180 otti mittariin aika äkäseen.
-
tuleeko lämpimällä koneella öljytikkua nostaessa kovastikin savua/höyryä putkesta? Itsellä tämä korjaantui vasta kaikki huohotinosat vaihtamalla vaikka liekkilukko oli hyvässä kunnossa esim. siitä imusarjaan lähtevä pikkuletku oli aivan tukossa. Ei sillä, voi moni muukin tukos/sähköasia aiheuttaa nykimistä.
-
tuleeko lämpimällä koneella öljytikkua nostaessa kovastikin savua/höyryä putkesta? Itsellä tämä korjaantui vasta kaikki huohotinosat vaihtamalla vaikka liekkilukko oli hyvässä kunnossa esim. siitä imusarjaan lähtevä pikkuletku oli aivan tukossa. Ei sillä, voi moni muukin tukos/sähköasia aiheuttaa nykimistä.
Ihan normaalia savua tulee putkesta. Ja mulla ei oo edelleenkään liekkilukkoo tossa. Ihmetyttää ettei anna mitään vikakoodia mistään. täytyy kattoo toi tikkuhomma josai kohtaa, ihmetyttää vaan. seuraavaks varmaa täytyy kääntyä putsaushommiin. mites toi IMM? jos se ei toimi kunnolla? eiks se oo se kaasuläpän vieressä oleva mötikkä kummiski.
-
Ihan normaalia savua tulee putkesta. Ja mulla ei oo edelleenkään liekkilukkoo tossa. Ihmetyttää ettei anna mitään vikakoodia mistään. täytyy kattoo toi tikkuhomma josai kohtaa, ihmetyttää vaan. seuraavaks varmaa täytyy kääntyä putsaushommiin. mites toi IMM? jos se ei toimi kunnolla? eiks se oo se kaasuläpän vieressä oleva mötikkä kummiski.
En muista oliko karvalakkimallissa edes IMM:ää vai mikä se oli. Mulla tuo 850 alkoi viimeisen tuhannen kilometrin aikana nykiä kylmänä sadekelillä aika rajusti varsinkin pienellä kaasulla. Olisin kohta vaihtanut virranjakajan osat, kun ne oli varmaan alkuperäiset ja halvat vaihtaa mutta sitten katosi puristuspaineet kahdesta sylinteristä ehkä venttiilivian takia ja pistin auton telakalle. Mitään vikakoodeja ei nykiminen tai edes tuo venttilivika tuolloin tuottanut, bensapumpun rele aikoinaan kun rupesi pätkimään sentään antoi koodin kun auto sammahteli.
-
Ihan pienenä sivuhuomautuksena että itsellä nykii kovasti aina alakiekoilla jos laittaa enempietanolista kuin E5.
-
joo älkää ysivitosta tankatko...98a sen olla pitää..
-
hyvin toimi mulla e10:llä ja kulutus ei kasvanut sen kaksi vuotta kunnes moottori hajos. Ja tehoa oli ihmeen paljon kymppiventtiiliseksi. Aina voi toki epäillä etanolin putsanneen kökköjä liikkeelle ja aiheuttaneen venttiilivian mutta oli tolle kyllä forte-huuhtelukin tehty.
-
Täytyypä muuten tankata tästä eteenpäin 98 sitten. Monesti vaan tankannu tollasella mini aapeeseella josta saa vaan e10..
-
tuleeko lämpimällä koneella öljytikkua nostaessa kovastikin savua/höyryä putkesta? Itsellä tämä korjaantui vasta kaikki huohotinosat vaihtamalla vaikka liekkilukko oli hyvässä kunnossa esim. siitä imusarjaan lähtevä pikkuletku oli aivan tukossa.
Laitoin sulle YV:n
-
Kertokaas nyt viisaammat. Kone käynnissä ja nostin öljytikkuu ja toki sieltä tuli mökää jonkin verran, pitääkö huolestuu vai mitä?
Tänään tankkasin veepoweria tankkiin niin kattoo kui ton nykimisen kans menee.
-
Kertokaas nyt viisaammat. Kone käynnissä ja nostin öljytikkuu ja toki sieltä tuli mökää jonkin verran, pitääkö huolestuu vai mitä?
Tänään tankkasin veepoweria tankkiin niin kattoo kui ton nykimisen kans menee.
en ole viisaampi ja ette kuuntelisi mun neuvoja jos tietäisitte mitä teen työkseni :buck2:
Vanhemmiten nämä kai kaikki puhaltaa öljytikusta jos huohotusta ei ole uusittu,
mutta olisin huolissani jos öljyä menee paljon tai öljykorkki falskaisi/lentäisi tai
pelkäisin kampiakselin takastefan vuotamista
-
Kuten vanhaa autoa ostaessa koine käy otat mittatikun pois laitat sen sormen siihen mittatikun reikään tuleeko painetta sinne eli niitä ohivuoto kaasuja onko siellä kampikammiossa paljonkin. Koneessa joko huohotussyteemi on tukossa tai kone on tosi väljä.Monta venttiiliä koneessa kun tuohon ei ole tullut vastausta ja tuo 850 koine aikaa helppo huoltaa että se käynti on tasainen.Kuten ostetaan kunnon virtapuoli siihen ja ne tulpanjohdot joissa se vastus se 6kilo-ohmia metrin matkalla
-
Suositteleeko Nercs Bilteman tai Motonetin metreittäin myytävää tulpan johtoa?
Btw - Pitäisikö ostaa saman pituiset johdot kaikille tulpille, jotta vastus olisi kaikissa sama ?
-
Kuules se on sellainen hyvä johtimen mittataulukko jos teillä johdon pituus on 40 senttia niin vastus on se2.4 kiloohmia.Tämäkö muistaa niin autokin kiittä ja vastaa kaasuu jos vanhaa tekniikkasa harrastetaan siellä virtapuolella
-
Mitäs tälle Volvolle kuuluu?
-
No, pientä nykimistä alakierroksilla edelleen. 98 tankkasin mut taitaa olla viel E10 jäljellä tankissa nii ei viel tiä viel sanoo juuta enkä jaata.
-
Tuskin bensan laadulla on asian kanssa mitään tekemistä. Imuvuodot kannattaa katsoa, lambda ja immu mitata. Mitkä tulpat siellä on, volvon vai jotkut muut?
-
Vilkaise myös miltä puola näyttää.. Ellen väärin muista niin vikoja niissäkin... (myös omaan 850 t5 joskus sellaisen joutunut nypyttämisen takia vaihtamaan) näkee selvästi jos lyönyt kuoresta läpi... Pimeällä näkeekin selvästi jos vielä nostaa kierroksia ongelma-alueelle... Polttoaineesta tuskin on kiinni... Volvot ei yleensä ole kovin nirsoja ollut vaikka tankkaisi puolekin ihan tavalliseen etanolia...
-
Tulpat vaihdettiin nelikärkitulppiin, olikohan ihan Boschin vai NGK. Puola on ainoo mitä ei oo sytkäpuolelta vielä vaihdettu.
Ihmetyttää vaan kun ei anna mitään vikakoodia. Helpottas asiaa kummasti. Millasia arvoja ton lambdan ja immun pitäs antaa?
E: ja mitä tolle IMM niinkun käytännössä pitää tehdä?
-
Toiset puhdistavat se ja toiset irroittaa sen johtimen muuttuko se käynti jos IMM vikaa se käynti tulee paremmaksi jos tyhjäkäynniillä heijaa vaikka kone.
IMM puhdistamaan http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus
-
Toiset puhdistavat se ja toiset irroittaa sen johtimen muuttuko se käynti jos IMM vikaa se käynti tulee paremmaksi jos tyhjäkäynniillä heijaa vaikka kone.
IMM puhdistamaan http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus
Jep, täytyypä ottaa kotelo pöydälle ja alkaa ihmetteleen tässä. on sitte taas yks asia poissuljettu...
-
Teeppä se varoivaisuus ja oikeat aineet siitä se lähtee.
-
Teeppä se varoivaisuus ja oikeat aineet siitä se lähtee.
Niin se on vissiin tossa kumitutissa ilmanputsarin kotelossa? onko siihe joku kiva konsti ottaa varovasti irti?
-
Ihan normi irroitus ilman pudotusta, mutta tuohon lankaa joka on kuvassa sitä tarkoitin ,kun huhu kertoo joku on rikkonut sen kun putsailut.
-
Eli lähteekö se ihan vetämällä irti? se kumireunus jää siis paikalleen?
-
Tulpista sen verran kannattaa vastaisuudessa edes kysäistä mitä se alkuperäinen tulppasarja maksaa sinisellä... Kun tainnut mennä samoihin hintoihin tarviketulppien kanssa... Ainakin jos vähänkään parempia ostaa... Ja siinä puolassa todennäköisesti näkyy jäljet mistä lyö läpi ja se ongelma korostuu kostealla kelillä... Mutta toki voi muukin aiheuttaa moista.
Ja se puolan läpi lyöminen ei tee vikakoodeja...
-
Tuskin voi olla nyt tulppa vikaa jos ihan uusilla tulpilla on ajettu noin 1000km max. Puolan vois kattoo ja sen IMM mut sekin on viel hämärän peitossa miten sen saa käteen...muutenki tuola konehuoneessa on niin paljon irtonaisia johtoja et ei tiä puuttuko jotain osia vaikka... :idiot2:
E:puolassa ei näy mitään ulkosia merkkejä mistään läpilyönnistä.
-
Tuskin voi olla nyt tulppa vikaa jos ihan uusilla tulpilla on ajettu noin 1000km max. Puolan vois kattoo ja sen IMM mut sekin on viel hämärän peitossa miten sen saa käteen...muutenki tuola konehuoneessa on niin paljon irtonaisia johtoja et ei tiä puuttuko jotain osia vaikka... :idiot2:
E:puolassa ei näy mitään ulkosia merkkejä mistään läpilyönnistä.
Tulpista mainitsin vain tulevaisuutta ajatellen, kun eiköhän uusilla tulpilla hieman pidempään aja... ;)
Puolassa jaljet kiinnikkeiden puolella ja olikohan niin että ne näkyy molemmin puolin jos niitä on.. Mutta kuten sanoin niin ei mitenkään välttämättä siellä se vika ole mutta kuulostaa kovin siltä että sillä suunnalla voisi olla noiden kuvausten perusteella häikkää.
-
Eli lähteekö se ihan vetämällä irti? se kumireunus jää siis paikalleen?
Jos sulla on tommonen tökättävä anturi siinä imuputkessa, niin se ei ole IMM.
Kyseessä ilmeisesti 10-venttiilinen laitos, jossa hommaa hoitaa MAP ja imuilman lämpöanturi (se tökättävä).
Sen pitäisi irrota ihan vetämällä.
-
Jos sulla on tommonen tökättävä anturi siinä imuputkessa, niin se ei ole IMM.
Kyseessä ilmeisesti 10-venttiilinen laitos, jossa hommaa hoitaa MAP ja imuilman lämpöanturi (se tökättävä).
Sen pitäisi irrota ihan vetämällä.
Aha, 20V vehkeenä toi mulle myytiin......... >:(
Mistäs sen vois tarkastaa?
-
vesipumpun vierestä ylhäältä päin katsoen on tasainen pinta.
Piste merkinnöillä jos on 10-tappia niin B5202S tai B5252FS.
20-tappinen B5204S tai B5254FS. (muistaakseni noin ne koodit oli)
-
Ja se löytyy niinku mistä....Taitaa olla toi kone aika sekasikiö kun irtonaisia putkia ja liittimiä konehuone täynnä....Voi kilin genitaalialueet...
-
Lohkosta ihan siellä vesiputkien/vesipumpun lähellä on tasainen "alusta" ja kun sitä vähän putsaa niin ylhäältä päin näkee hakattuja pisteitä siihen.
noin Pakosarja ja vesipumpun välissä.
Edit: kuva helpottamaan...
(http://imageshack.us/a/img23/4623/1003108s.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/23/1003108s.jpg/)
-
Lohkosta ihan siellä vesiputkien/vesipumpun lähellä on tasainen "alusta" ja kun sitä vähän putsaa niin ylhäältä päin näkee hakattuja pisteitä siihen.
noin Pakosarja ja vesipumpun välissä.
Ok
Heräs ajatus et kun otteessa on 10V kone mut kuulemma vaihdettu 20V kone niin jos onkin vaihdettu vaan pelkkä moottori ja ympätty muut romut 10V koneesta...
-
On kai sekin mahdollista
-
Jotain anturien arvoja löytyy faq-osiosta jos mittailet. Oliko tässä sytytyksen pääteastetta, se voisi olla lopussa.
-
Jotain anturien arvoja löytyy faq-osiosta jos mittailet. Oliko tässä sytytyksen pääteastetta, se voisi olla lopussa.
Olis kiva ku tietäs mistä sekin pitäs ettii, ottasin kuvia konehuoneesta jos olis kamera.....
E:taidan käydä kattoo tosta naapurista millasen näkönen konehuoneen pitäs näyttää....
-
Pitäisi löytyä puolan kyljestä tai läheltä mallista riippuen. 4 napainen liitin +2 johtoa tai 3napainen +2 johtoa. Tuolta osanumerot niille, www.motonet.fi
-
Ok
Heräs ajatus et kun otteessa on 10V kone mut kuulemma vaihdettu 20V kone niin jos onkin vaihdettu vaan pelkkä moottori ja ympätty muut romut 10V koneesta...
Onko siinä kannessa muovisuojus päällä DOCH vai 20 Valve? <------- Nämä muovit muuten eivät sovi keskenään, kokeiltu on...
Kannet ja lohko sopii ristiin joten sitä ei kannata murehtia...
-
Onko siinä kannessa muovisuojus päällä DOCH vai 20 Valve? <------- Nämä muovit muuten eivät sovi keskenään, kokeiltu on...
Heh, ei oo mitään muoveja ;D Lue koko topic nii huomaat mikä sekasikiö toi konehuone on :(
-
Okei.. millaiset putket on pakosarjassa muodoltaan kun lähtevät kannesta? ovaalit vai pyöreät?
Ovaali 20V.
Pyöreä 10V.
-
Pakosarja on pyöreillä putkilla. Tosin tuossa TimoR kans huomattiin et tollanen muovinen alipainehässäkkä on vähän paalissa, yks lähtö murtunu. Kattoo ny ku tukin sen et mitä tapahtuu.
E: Kolvasin sen lähdön umpeen. tuli iso muutos ku pikku koeajot tein. pientä nykimistä vielä mutta viittaa ihan johonki imuvuotoon selkeesti. Kaikki liitokset vois käydä crcllä läpi ja tutkia muutenkin. Alavääntöö tuntus olevan jo reippaasti enemmän ja muutenkin ärhäkämpi lähteen.
-
Ja se löytyy niinku mistä....Taitaa olla toi kone aika sekasikiö kun irtonaisia putkia ja liittimiä konehuone täynnä....Voi kilin genitaalialueet...
Just joo sinä se kerroin ja tuollaa aiemmin kyselin mikä kone siinä on 10v vai 20v.
20v ja 10v tekniikkaa kyllä kelpaa!
-
Just joo sinä se kerroin ja tuollaa aiemmin kyselin mikä kone siinä on 10v vai 20v.
20v ja 10v tekniikkaa kyllä kelpaa!
Joo, kone on 20V mut moottorinohjaus 10V. Kivaa suorastaan.
-
Mulla oli muuten siinä irtonaisena olevassa imusarjassa se "jakotukki" paikallaan.
Kannattaa tosiaan varmaan tutkia / vaihtaa kaikki alipaineletkut jos se tuosta jo parani selkeästi :)
-
Mulla oli muuten siinä irtonaisena olevassa imusarjassa se "jakotukki" paikallaan.
Kannattaa tosiaan varmaan tutkia / vaihtaa kaikki alipaineletkut jos se tuosta jo parani selkeästi :)
Joo, kiristelin ja tarkastelin niitä liitoksia, en huomannu et joku muu olis ollu romuna. Mut varmaa pitää käydä kaikki liittimet läpi crcllä varmuuden vuoks viel.
-
Joo, kone on 20V mut moottorinohjaus 10V. Kivaa suorastaan.
Tämän takia omassa projektissani vaihdan myös boksit ja johtosarjat... saa nähdä mitä tulee.. ::)