Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Huuhkja - 18.08.2012, 20:05:39
-
Yritin vaihtaa volvo s60 v.2002 etujarruletkua ja en saanut sitä irti :'(
joko tein jotain väärin tai sitten älykyysosamäärä ei riitä :idiot2:
toivoisin ohjeita vaihtamiseen ;)
-
ruuvaa jarruputki irti letkusta, ruuvaa letku irti satulasta.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Jos ei meinaa liitokset aueta, niin induktiolämmittimellä tai kaasupolttimella liitos kuumaksi, tällöin kuitenkin täytyy huomata mahdollinen riski, että jarruletku räjähtää ja on suojattava kohde asianmukaisesti, että ei roisku mihinkään ja sammutin on vieressä.
-
Jäikö se kiinni vielä sekä putkeen että jarrusatulaan?
Letku lähtee jarrusatulasta ihan kiintoavaimella ja putken puolelta kahdella eli putkesta täytyy pitää kiinni.
Voi tietysti olla tiukassa. Itse vaihdoin -02 V70 keväällä ja irtosi ihan helposti.
Irrota satulasta ensin. Sitten on helpompi pyörittää letku irti putkesta.
-
Jäikö se kiinni vielä sekä putkeen että jarrusatulaan?
Letku lähtee jarrusatulasta ihan kiintoavaimella ja putken puolelta kahdella eli putkesta täytyy pitää kiinni.
Voi tietysti olla tiukassa. Itse vaihdoin -02 V70 keväällä ja irtosi ihan helposti.
Irrota satulasta ensin. Sitten on helpompi pyörittää letku irti putkesta.
Irroitus toki ensin sieltä putken päästä, koska putkessa oleva liitos pyörii putken ympärillä (ellei ole jumiin ruostunut)
Jos satulasta irroittaa ensin, pitää letkua pyörittää itsensä ympäri monta kierrosta, ennen kuin kierre loppuu
-
Olet tosiaan oikeassa ;)
-
Kiitoksia vastauksista yritetään huomenna uudelleen kun CRC on hiukan vaikuttanut kun oli hieman tiukassa tuolta jarruputken päästä :)
-
Kiitoksia vastauksista yritetään huomenna uudelleen kun CRC on hiukan vaikuttanut kun oli hieman tiukassa tuolta jarruputken päästä :)
Itse katkaisisin letkun viimeistään siinä vaiheessa kun pitää liitoksia alkaa lämmitellä. Letku pamahtaa 100% varmasti ja kovaa ilman katkaisua.