Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Ron_Jermy - 19.08.2012, 15:41:55

Otsikko: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Ron_Jermy - 19.08.2012, 15:41:55
Terse. Piti vaihtaa painepuolen letku, ja samalla tietenkin tyhjeni koko järjestelmä. Täytin sitten öljyllä ja ilmailin kääntelemällä rattia hitaasti ilman tehostusta ja tehostuksen kanssa.  Ilmaa on ilmeisesti kuitenkin jäänyt koska tehostin ääntää ja takertelee jonkun verran. Onko ilmaukseen olemassa muita keinoja?
Otsikko: Vs: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Nercs - 19.08.2012, 15:56:06
Kyllä se ajaminen ja hitaasti ratin kääntely auttaa siihen ilma vaivaan ja onko sitä oljyä siellä säiliössa riittävästi kun siinä on se merkit kylmä öljy ja kuuma öljy.Mitäs tehostinöljyä laitoit säiliöön.Normi juttu ilmauksessa  auton keula ylös kone ei käy käännellään hitaasti ratti laidasta laitaan.Tarkista öljypinta säiliöstä lisää jos tarvis, muutaman kerran tuo juttu.Kone käymään ja taasen käännellään rattia ja lopuksi öljymäärä tarkistaan että ok, ja ei muuta kuin ajamaan ja tarkistetaan ne liitokset ettei vuotoa.
Otsikko: Vs: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Ron_Jermy - 19.08.2012, 17:10:29
Kyllä se ajaminen ja hitaasti ratin kääntely auttaa siihen ilma vaivaan ja onko sitä oljyä siellä säiliössa riittävästi kun siinä on se merkit kylmä öljy ja kuuma öljy.Mitäs tehostinöljyä laitoit säiliöön.Normi juttu ilmauksessa  auton keula ylös kone ei käy käännellään hitaasti ratti laidasta laitaan.Tarkista öljypinta säiliöstä lisää jos tarvis, muutaman kerran tuo juttu.Kone käymään ja taasen käännellään rattia ja lopuksi öljymäärä tarkistaan että ok, ja ei muuta kuin ajamaan ja tarkistetaan ne liitokset ettei vuotoa.

Mobil atf 220. Oisko se pitäny olla 320?
Otsikko: Vs: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Nercs - 19.08.2012, 19:08:18
Kyllä näihin vanhuksiin tämä ATF 220 riittää ja onko viellä ilmaa järjestelmässä.Jos on niin nosta se keula ylös .Onhan sinulla se hallitunkki
Otsikko: Vs: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Ron_Jermy - 19.08.2012, 19:13:41
Kyllä näihin vanhuksiin tämä ATF 220 riittää ja onko viellä ilmaa järjestelmässä.Jos on niin nosta se keula ylös .Onhan sinulla se hallitunkki

Pitää nostaa se keula vielä ylös reilusti pukkien varaan.
Otsikko: Vs: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Teutori - 19.08.2012, 21:00:17
Järjestelmän pitäisi ilmata itse itsensä, ei tarvii auton olla pukeillakaan jos kaikki on muuten kunnossa, ei vuotoja ym.
Riittää kun muutaman kerran kääntää ratin laidasta laitaan ihan auto maassa.  8)
Otsikko: Vs: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Teutori - 19.08.2012, 21:04:32
Täytin sitten öljyllä ja ilmailin kääntelemällä rattia hitaasti ilman tehostusta ja tehostuksen kanssa.
Miten kääntelit rattia " ilman tehostusta" ? onko sulla kytkin siihen ettei tehostus ole päällä,,,,,onko Volvossa sellainenkin. ?
No, juu, eli auto ei sillon käynyt, kun käänsit rattia ilman tehostusta, no, se ei auta mitään tuon ohjaustehostimen öljyjen kanssa.
Otsikko: Vs: 850 ohjaustehostin
Kirjoitti: Ron_Jermy - 21.08.2012, 18:51:36
Miten kääntelit rattia " ilman tehostusta" ? onko sulla kytkin siihen ettei tehostus ole päällä,,,,,onko Volvossa sellainenkin. ?
No, juu, eli auto ei sillon käynyt, kun käänsit rattia ilman tehostusta, no, se ei auta mitään tuon ohjaustehostimen öljyjen kanssa.

Joo mulla on pois kytkettävä tehostus