Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: marko69 - 19.08.2012, 20:13:36
-
olen ostamassa vaimolle jompaakumpaa versiota dieselinä ja monessa vain pelkkä lohkolämmitin niin tuli mieleen että riittääkö esim. v50 lämpöä sisälle kunnon pakkasilla vai kaipaako webastoa avuksi sekä kiinnostaa vielä, että onko mitään huonoa noissa V50 1.6-2.0 diesel koneissa ?
Mitä muuta tulee ottaa huomioon moista ostaessa?
Kiitos jo etukäteen....
Marko ;)
-
Kyllä tuolla V70 2.4D:llä pärjää vallan mainiosti talvellakin. Lämmintä tulee suhtkoht heti, kun moottorin täräyttää tulille. Lohkoon kannattaa sitten pistää päivä ennen käyttöä. Eli illalla kauppareissujen jälkeen jotta olisi sitten aamulla iskussa. Ja mulla on semmonen tapa, että hehkutan n. 3 kertaa jos on kovat pakkaset (yli -25). Säästää kuitenkin moottoria jonkunverran, kun ei tartte sahata käyntiin..
Jos automaattia meinaat, niin kokeilet suoralla pistää kaasun pohjaan, että loota tekee sen kickdownin. Jos se nykäsee voimakkaasti, niin voit unohtaa kaupat. Kytkinremppa edessä, hintana n 1500e. Muuten jos olet hyvillä mielillä vielä, niin yleiskunto ja öljyt. +emäntä voi tykätä, kun penkki ei ole retkahtanut. ;) Kokeilet vähän että heiluuku ja onko tukevan tuntuinen. Nuo nyt tuli ensin mieleen.
Pieni vinkki: Automaatin öljy ei saa haista palaneelta. Ja jos on piki mustaa, niin täytyy heti vaihtaa öljyt.
-
Kyllä tuolla V70 2.4D:llä pärjää vallan mainiosti talvellakin. Lämmintä tulee suhtkoht heti, kun moottorin täräyttää tulille.
Jos automaattia meinaat, niin kokeilet suoralla pistää kaasun pohjaan, että loota tekee sen kickdownin. Jos se nykäsee voimakkaasti, niin voit unohtaa kaupat. Kytkinremppa edessä, hintana n 1500e. Muuten jos olet hyvillä mielillä vielä, niin yleiskunto ja öljyt. +emäntä voi tykätä, kun penkki ei ole retkahtanut. ;) Kokeilet vähän että heiluuku ja onko tukevan tuntuinen. Nuo nyt tuli ensin mieleen.
Pieni vinkki: Automaatin öljy ei saa haista palaneelta. Ja jos on piki mustaa, niin täytyy heti vaihtaa öljyt.
Ookoo, kiitos
-
Ookoo, kiitos
Pistin tuohon viestini alkuun vielä lisää pikkasen lisää tekstiä.. :)
-
Puhutaanko tässä nyt uuden ostamisesta vai muutaman vuoden vanhan?
-
Suomiautoissa dieseleissä on ollut ainakin koko tämän vuosituhannen verran polttoainetoiminen lisälämmitin vakiona.
-
Puhutaanko tässä nyt uuden ostamisesta vai muutaman vuoden vanhan?
Käytetystä 2005 ja etiäpäin....
-
Kyllä tuolla V70 2.4D:llä pärjää vallan mainiosti talvellakin. Lämmintä tulee suhtkoht heti, kun moottorin täräyttää tulille.
Joskus vuonna 2005, silloin uuden V70 D5:n Ardic nielaisi ilmakuplan pakkasella - en ollut yhtään tyytyväinen lämpenemiseen / lämmön riittävyyteen. Tuolla kokemuksella ainakin 5-sylinteisen ilman pa-toimista lämmitintä jättäisin kauppaan tai laitattaisin sen heti.
-
Itse jättäisin nuo pienet dieselit pois ja ostaisin vähintään 2.4D:n, onhan sen nyt Volvon oma kone ja varmasti kestävämpi. Täytyy myöntää, että itsellä on enemmän bensakoneeseen luottoa talvella mutta eiköhän dieselilläkin pärjää :)
-
V50 diesel tarvitsee kyllä ton webaston ... EI muuten lämpiä talvella, josta seuraa sitä hiukkassuodatin huolia :(
V50 2,0d ihan ok ostos, kunhan poistaa hiukkassuodattimen ;) + ohjelmointi >> lisää heppoja
-
mitäs noi D5 koneet ilman lisälämppäriä pärjääkö talvella. Tossa oli yksi tuontiauto josta puuttui webastot ja penkinlämmittimet?
-
Onko ihan varma ettei kuskin etukulmassa olisi lämmitintä?
Multakin lämmitin löytyi saksan-tuonnista, ohjelma vaan uupui. 200 e köyhdyin ohjelmasta ja nyt voi käyttää ajastinta...
-
EI kaikissa ns saksantuonneissa ole välttämättä tuota ardic lämmitintä ... varsinkin jos penkinlämmittimet puuttuu.
Ardicin kyll näkee heti, kun kurkkaa kuskinpuolen vasemman puolen etupuskurin alle.
D5 kyll vaatii tuon lämmittimen, jos ajaa talvella vaikk pitkää matkaa + nahkapenkillä kiwa istua pakkasaamuna, jos EI
ole persuksenlämmitintä ;)
Suosittelen siis Diesel volvoa, jossa polttoainelämmitin + penkinlämmittimet :)
-
Jakkaranlämmittimiä ei mulla ole. Käyttöä kyllä olis, varsinkin jos joutuu välillä lähtemään kylmällä autolla...
Ja kovalla pakkasella moottorinlämpöjen nousemisessa normaaliin menee ainakin motarilla ajaessa ikuisuus (tyyliin 30 km, vaikka oli ardic pöhissy käynnistymiseen asti). Vaikka oli molemmat maskin reiät tukittuna viime talvena. Jos ei siis aja ardicilla lämpöjä normaaliin asti.
-
Tuontiautoihin V70 vaihddettava pohjolan lämppärinkenno niin alkaa tarkenee!
-
Ihan mielenkiinnosta mikä toi "pohjolan lämppärinkenno" on ja miten eroo "eurooppalaisesta"? Ei vaan yks tai kaks kertaa kun jostain "skandinaavisista" erikois osista puhutaan, mutta tehtaalla tunnetaan yksi ja ainoa osa lähti se sitte Suomeen tai Yhdistyneisiin Arabiemiraatteihin.
-
Tuontiautoihin V70 vaihddettava pohjolan lämppärinkenno niin alkaa tarkenee!
Ihan samat kennot näissä taitaa olla oli auto sitten "pohjolan malli" tai ei :pomo:
-
No se oli aikanaan yks maahantuojien hyökkäyksistä tuontiautoja vastaan :idiot2:
-
No mulla on kalifornian malli ja siitä vaihdoin kennon, oli ainakin ihan vakio... :)
Persgrillit kyllä puuttuu... :D
-
Kyllä mulla ainakin oli paljon paksummilla pilleillä tehdasasennettu kenno, oliskohan merkki ollut nissen tai sinnepäin.
Honkte
-
Lähemmäs 30 astetta on pakkasta, eikä mitään tarvetta ole ajossa pitää webastoa päällä. Työmatka on reilu 30 km. Istuinlämmittimiä olen kerran testannut kesällä sen verran, että totesin nappien toimivan. Omasta mielestäni tämä v70 d5 on dieseliksi hyvin lämpeävä auto.
Ai niin nahkapenkitkin on, eikä ole mammareita tarvinnut jalkaan tänä talvena vielä laittaa.
-
Threadin aloittajalle: osta webastollinen niin vaimosi on taatusti tyytyväinen. Lämpöä piisaa jos on kunnossa webasto, näin ainakin mun v70:ssä. Vilukissoja ne vaimot yleensä on, mulla ainakin on. Erittäin tyytyväinen on vaimoke ollut ja sitä myötä omakin elämänlaatu parantunut, heh
-
Kyllä tuolla V70 2.4D:llä pärjää vallan mainiosti talvellakin. Lämmintä tulee suhtkoht heti, kun moottorin täräyttää tulille. Lohkoon kannattaa sitten pistää päivä ennen käyttöä. Eli illalla kauppareissujen jälkeen jotta olisi sitten aamulla iskussa. Ja mulla on semmonen tapa, että hehkutan n. 3 kertaa jos on kovat pakkaset (yli -25). Säästää kuitenkin moottoria jonkunverran, kun ei tartte sahata käyntiin..
Olis tarjolla V70 2.4D aut -vm. 2008. Viimeinen mkII. Auto on Belgian tuonti. Ainakaan valikoissa ei ollut mitään lisälämmittimistä.
Tarkeneeko tosiaan ilman lisälämpöä?