Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Azze - 20.08.2012, 15:35:10

Otsikko: B200e savua imusarjan puolelta
Kirjoitti: Azze - 20.08.2012, 15:35:10
Elikkäs volvo 740 ei lähde käyntiin. Kun kokeilin kipinää kipinä oli joko heikko tai sitä ei tullut olleenkaan. Onko näissä Volvoissa joku tyypillinen vikapaikka vai pitääkö lähtee arvailemaan? Nyt löyty kipinä, mutta kun yrittää käynnistää auto vaan poksuu ja imusarjan puolelta tulee vähän savua? Voiko johtua virranjakajan väärästä asennosta vai onko jako pielessä.
Otsikko: Vs: B200e sytytys kateissa
Kirjoitti: miksu01 - 20.08.2012, 15:40:47
Jos kipinä on heikko ilman tulppaa kaikkien tulpanjohtojen päistä niin epäilisin ekana puolaa.
Ota puolan johto irti jakajan päästä ja kato tuleeko sieltäkin heikko kipinä, jos tulee niin puola rikki ja jos tulee hyvä kipinä niin vika löytyy jakajan päästä, eli pyörijä, v-jakajankansi jne..
Tyyppi vikaa en sytytys puolella ole kuullut. Muuta kuin talvisin volvo 240 virranjakajan kansi kerää kosteutta = oma kokemus :)
Otsikko: Vs: B200e sytytys kateissa
Kirjoitti: estate - 20.08.2012, 20:04:32
Puola ja sytytysyksikkö on ne tyypillisimmät mitä hajoaa tulppien, johtojen, jakajan kannen ja pyörijän lisäksi. Ja Hall-jakajista tuppaa liitin murentumaan jakajan rungosta (varsinkin jos sitä menee sorkkimaan) ja kipinä katoaa, sähköteipillä ja epoksiliimalla on korjattu onnistuneesti.
Otsikko: Vs: B200e sytytys kateissa
Kirjoitti: TVS - 22.08.2012, 13:49:39
Hallianturi näissä se tyypillisin vikakohde kuitenkin on. Haulla löytyy, ja FAQ:ssakin taitaa olla juttua aiheesta.
Otsikko: Vs: B200e savua imusarjan puolelta
Kirjoitti: jompsa - 24.08.2012, 22:51:23
jos kovin ampuu imusarjaan kannattaa myös kattoa että sieltä imusarjan alta ei oo alipaineletkut lähteny irti.
Otsikko: Vs: B200e savua imusarjan puolelta
Kirjoitti: 240 - 25.08.2012, 00:20:56
Imusarjan alta irti lisäilmaluistin letku.