Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: juffe - 20.08.2012, 21:23:41
-
Moro,
Ongelmia tuli kun ostin volvon. Ei tänään meinannut lähteä käyntiin, tuntui kuin olisi imaissut tyhjää. sitten älysin lopulta avata tankin korkin ja siellä oli hirmu paineet (ali tai ylipaine, en tiedä). Lähti sitten pitkän startin kautta käymään ja kävi hienosti. Vaihdoin tankin korkin varmasti ehjään ja kävin ajamassa 10km lenkin. Avasin tankin korkin ja taas tuli painetta. Mikä mättää??
-
Tankki ei saa korvausilmaa.
Joku letku tukossa.
-
mistäs tämmösiä letkuja voisi ettiä? Tankista lähtevä kolmas letku?? vai konehuoneen puolelta joku?
-
mistäs tämmösiä letkuja voisi ettiä? Tankista lähtevä kolmas letku?? vai konehuoneen puolelta joku?
Tankissa on niitä pikkuletkuja niin joku niistä on sellanen mistä vetää ilmaa.
Tai sitten hei, kokeiles toisella korkilla.
-
kävin siis ajamassa lenkin varmasti ehjällä korkilla jo.
-
kävin siis ajamassa lenkin varmasti ehjällä korkilla jo.
OK. Sitten puhaltaan joku niistä letkuista puhtaaks.
Oliskohan eri kokoinen kuin polttoaine linjan letkut?
Esim tuossa. On bensasta toi kuva.
(http://volvospeed.com/Pics/repairpics/2011pics/leaking_fuel_tank4.jpg)
Jos oot kerran tankin vaihtanu niin saatat muistaa.
-
en siis ollut tankkia vaihtanu vaan tankin korkin, kirjotin ekaan viestiin väärin.. ;) volvo uus tuttavuus.
-
kävin siis ajamassa lenkin varmasti ehjällä korkilla jo.
Onko varmasti myös oikeanlainen korkki? Sellainen jota ei liian kireälle saa väännettyäkään vaan se "naksahtaa yli" kun on tarpeeksi kiinni väännetty.
-
Alipainetta siellä tankissa kuullu ollakin ainakin bensavehkeessä, riäselistä en tiedä, mutta ei luulis tuolta osin poikkeavan.
Siellä on se EVAP kanisteri, josta paineet tasataan.
"Fuel system is completely sealed and
vented only through a carbon canister."
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/EngineTheoryOpertion.pdf
Veikkaan vikaa tuossa EVAP järjestelmässä, tai oikeastaan sen venttiileissä.
-
No ei ole dieselissä EVAP:peja. Ei kuulu olla alipainetta dieselin tankissa. Letku jostakin tukossa.
-
Alipainetta siellä tankissa kuullu ollakin ainakin bensavehkeessä, riäselistä en tiedä, mutta ei luulis tuolta osin poikkeavan.
Siellä on se EVAP kanisteri, josta paineet tasataan.
"Fuel system is completely sealed and
vented only through a carbon canister."
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/EngineTheoryOpertion.pdf
Veikkaan vikaa tuossa EVAP järjestelmässä, tai oikeastaan sen venttiileissä.
Jos bensavehkeen tansissa kuuluu olla alipainetta, niin miks niissä on korvausilmaa varten putki ?
eiks alipaine tankissa heikennä bensapumpun bensan syöttökykyä, koska tankissa oleva alipainehan
yritäs imee bensaa bensapumpulta takasinpäin tankkiin.
-
Jos bensavehkeen tansissa kuuluu olla alipainetta, niin miks niissä on korvausilmaa varten putki ?
eiks alipaine tankissa heikennä bensapumpun bensan syöttökykyä, koska tankissa oleva alipainehan
yritäs imee bensaa bensapumpulta takasinpäin tankkiin.
No se imee ne bensanhuurut sinne aktiivihiilipyttyyn.
Myös turvallisuussyistä (kolari).
-
No se imee ne bensanhuurut sinne aktiivihiilipyttyyn.
Myös turvallisuussyistä (kolari).
Ookoo, sorry, ymmärsin vähän väärin sun kommentin.
Tulkitsin jostain syystä, et siellä pitäs olla jatkuvasti ja kohtalainen alipaine.
-
No se imee ne bensanhuurut sinne aktiivihiilipyttyyn.
Myös turvallisuussyistä (kolari).
alipaine vaan on niin pieni, että sitä ei huomaa edes suhahduksena, kun korkin avaa ;)
Ja tottakai korvausilmaa pitää siitä huolimatta tankkiin tulla.