Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: hekivimi - 21.08.2012, 17:41:03
-
1.
Toimiiko B200ET koneessa FT/FK:n suuttimet heittämällä? Eli haittaako vaikka suuttimet ottaa LH-Troniikka koneesta tohon Motikka koneeseen?
2.
Msitä tiedän, että onko oma IMM 2.3 vai 2.0 ET koneesta? yritin foorumia vähän selailla, mutta ei silmään osunu tekstiä tosta kyssäristä.
-
1. Noissa L-Motronikeissa kun ei ole lambdatakaisinkytkentää, niin seossuhde on verrannollinen suuttimien kokoon.
Toki tuota voi jossainmäärin kompensoida VAF:in jousta säätämällä.
2. Omassa B230ET:ssä, 760 -87 on 0 280 202 035 VAFfi
-
1.
Nyt meni pää pyörälle... :o Voinko kytkeä noi FT/FK suuttimet nytten kiinni ja lähteä ajelemaan tolla ET: moottorinohjauksella varustettua volvoa? Bensaahan se syöttää tietty vähän enemmän mutta pitäs siis toimia noi suuttimet heittämällä? :D On siis B200ET viikinki lastulla ja B23ET alakerralla oleva ja isompi fööni 740. :pomo:
-
1.
Nyt meni pää pyörälle... :o Voinko kytkeä noi FT/FK suuttimet nytten kiinni ja lähteä ajelemaan tolla ET: moottorinohjauksella varustettua volvoa? Bensaahan se syöttää tietty vähän enemmän mutta pitäs siis toimia noi suuttimet heittämällä? :D On siis B200ET viikinki lastulla ja B23ET alakerralla oleva ja isompi fööni 740. :pomo:
niinku järviin sano, isommat suuttimet laittamalla koko alueelle tulee lisää soppaa, kun tuossa ei ole lambda korjausta.
kulutus siis kasvaa
hirveästi suuremmat nuo suuttimet ei ole, samaan pääset kajoamalla bensanpaineeseen
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=90.0
-
Hommaa laajakaistalambda, niin näet siitä mitkä suuttimet/säädöt ovat hyvät kyseiselle kokoonpanolle/ahtopaineille.
-
Juu, kiitos avusta :)