Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: kkim - 21.08.2012, 19:40:50
-
mikä lastu olisi hyvä volvo s40 2.0t??
-
Riippuu mitä olet hakemassa?
-
Riippuu mitä olet hakemassa?
Anteeksi nyt vaan, mutta olipa typerä vastaus! Mitäköhän lastulla haetaan?? Tietysti tehoa ja sivutuotteena laskee kulutus. Mitään muuta ei lastulla voi hakea tai saada!
Topicin aloittajalle: Täältä foorumilta löydät monia eri paikkoja (yrityksiä), joissa voi laittaa lastun, käytä hakua.
-
Anteeksi nyt vaan, mutta olipa typerä vastaus! Mitäköhän lastulla haetaan?? Tietysti tehoa ja sivutuotteena laskee kulutus. Mitään muuta ei lastulla voi hakea tai saada!
Topicin aloittajalle: Täältä foorumilta löydät monia eri paikkoja (yrityksiä), joissa voi laittaa lastun, käytä hakua.
Voihan kysymys sisältää sen, että haluaako aloittelija hieman lisää tehoa pienellä budjetilla = helppoa ja periaatteessa toimivaa pelkästään softattuna, vai esimerkiksi hyvän sijoituksen, jossa lastu laitetaan/softataan rullien kanssa.
-
Voihan kysymys sisältää sen, että haluaako aloittelija hieman lisää tehoa pienellä budjetilla = helppoa ja periaatteessa toimivaa pelkästään softattuna, vai esimerkiksi hyvän sijoituksen, jossa lastu laitetaan/softataan rullien kanssa.
Totta ja vastauksesi antaa vastauksen myös kysyjän mietteisiin ja tällaisen vastauksen olisin itse halunnut vastakysymyksen sijaan.
-
Anteeksi nyt vaan, mutta olipa typerä vastaus! Mitäköhän lastulla haetaan?? Tietysti tehoa ja sivutuotteena laskee kulutus. Mitään muuta ei lastulla voi hakea tai saada!
Topicin aloittajalle: Täältä foorumilta löydät monia eri paikkoja (yrityksiä), joissa voi laittaa lastun, käytä hakua.
Anteeksi vaan, mutta olipas oma vastauksesi hieman typerä. :)
Pahoittelen toki, etten puhelimella viitsinyt kirjoitella pidempää selitystä. mutta lastulla haetaan kovin eri asioita. Tehoa lähes aina, mutta haetaanko maksimitehoa vai kenties jotain kompromissia tehon ja kulutuksen/kestävyyden suhteen? Onko tarkoitus myöhemmin tai heti päivittää myös mekaanisesti tekniikkaa, vaihtaa ahdinta, putkistoa, downpipeä yms.
Yritin vastakysymykselläni herättää keskustelua näistö asioista, ilmeisesti myös siinä onnistuen, joskin olisin voinut sanani valita hieman paremmin. :)
-
Anteeksi vaan, mutta olipas oma vastauksesi hieman typerä. :)
Pahoittelen toki, etten puhelimella viitsinyt kirjoitella pidempää selitystä. mutta lastulla haetaan kovin eri asioita. Tehoa lähes aina, mutta haetaanko maksimitehoa vai kenties jotain kompromissia tehon ja kulutuksen/kestävyyden suhteen? Onko tarkoitus myöhemmin tai heti päivittää myös mekaanisesti tekniikkaa, vaihtaa ahdinta, putkistoa, downpipeä yms.
Yritin vastakysymykselläni herättää keskustelua näistö asioista, ilmeisesti myös siinä onnistuen, joskin olisin voinut sanani valita hieman paremmin. :)
Olishan sitä itsekin tosiaan voinut valita sanat paremmin, mutta keskustelu alkoi ja tätä vartenhan foorumi onkin, hyvä :)
-
Minkälainen on Samppasportin laittama Turbotecin? vai kenen lastu Volvo s 40 :een. Näyttää lupaavan 190 hv. Mitä se lisää muuta kuin tehoa ?
-
Minkälainen on Samppasportin laittama Turbotecin? vai kenen lastu Volvo s 40 :een. Näyttää lupaavan 190 hv. Mitä se lisää muuta kuin tehoa ?
Me luvataan 200hv tai 204hv riippuen paljonko alunperin on? Työnä tuo on isompi vrt obd tai bdm-tyyppinen "lastutus", koska ecuun pitää vaihtaa se lastu. Lastu lisää tietysti tehoa, mutta myös polttoainetaloutta. Lastuun tuleva ohjelma voidaan myös räätälöidä toiveiden mukaan sen mukaan miten se vaan on mahdollista!
-
Minkälainen on Samppasportin laittama Turbotecin? vai kenen lastu Volvo s 40 :een. Näyttää lupaavan 190 hv. Mitä se lisää muuta kuin tehoa ?
Turbotecin softa kyseessä. Tuon 190-200 se antaa, riiippuen missä kunnossa auton moottori on. Tehoa ja vääntöä tulee lisää, sekä käyttömukavuutta.
-
Mulla on v40 2.0t lastutettu ecu ylimääräsenä..
En vaan tiedä kuinka hyvin näissä vois swapata noita ecuja tai lastuja keskenään. Kellään kokemusta?